söndag 26 april 2015

Paus

En paus har det blivit här...
Har inte riktig känt ngn blogglust alls... 
Så sliten & svårt att sova denna sista vecka, men nu hoppas jag att det vänder... 
Maken har jobbat över hela veckan nästan samt igår. De har mycket kommande vecka oxå... 

I torsdags körde dottern igång nya jobbet :-) 
De packas upp och larmas och stylas och bra blir det. Butiken kommer bli köpcentrats snyggaste butik :-) 

Jättekul att vara med från start och de verkar vara ett gott gäng. En av kollegorna är en trevlig kille som gått på samma skola som dottern :-) 
På valborgsmässoafton öppnar butiken! 

I fredags åt vi riktigt god torskrygg, skirat smör med pepparrot, potatis o haricoverts Så gott!
Sen såg vi Stenmark dansa hem finalen och njöt av Hellenius parodi av deltagarna :-D
Han är FAB ;-) 

igår kikade jag o dottern i vårt köpcenter. Jag fyndade en topp i vitt för 49kr från Gina Tricot
Perfekt vardagströja! 
Köpte oxå 2 armband och ett halsband från bud rosé för 100kr tsm

På kvällen var dottern och en av tjejkompisarna här. Vi gjorde pizza, på pizzastenen & åt tillsammans, sen gick de på krogen. Jag och maken tittade på filmen MICKE & VERONICA. Skön film :-) 
Den finns på swefilmer.com nu om ni vill se den :-) 

Har varit en skön solig söndag ☀️

Ha en fin kväll! ❤

16 kommentarer:

  1. Kass att Stenmark vann! Hejade på Björklund men hoppades på Sernholt. Hon förtjänade det bäst.

    SvaraRadera
  2. Jag och mannen har också sett den filmen i helgen, den är bra tycker vi.

    Provade att göra din maträtt här hemma den fick tummen upp så den lär jag göra fler gånger.

    Vicki

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att det smakade Vicki:-)
    Pasta är gott tycker jag.
    Gillar ni wook så testa wook rätten med cashewnötter. Den är toppen :-)
    Har du ngn bloggadress vicki?
    Kram ❤

    SvaraRadera
  4. Va kul med dotterns jobb.
    Jättefin topp.
    Ha en underbar söndagskväll !

    SvaraRadera
  5. Kul med jobbstarten! Hoppas att du kommer ikapp med sömnen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Serholt skulle ha vunnit . Hon var bäst.
    Ja ibland så behöver man pausa i bloggandet och göra lite annat . Nu när sommaren snart är här vill man ju vara lite mer utomhus.

    Så jättefint det blir i butiken. Så skoj och så bra att de är ett trevligt gäng där.
    Ny vecka.......måtte den gå fort haha. Vill ha helg och vara ledig.

    Kramkram fina bloggvän.

    SvaraRadera
  7. En liten bloggpaus är inte så tokigt, det finns annat än bloggen också. Härligt med lite shopping också .
    Hyffsat väder har vi haft i helgen så det har varit skönt och vara ute.
    Ett par glas vin stärker självförtroendet och man blir så snygg,hehe....
    Kram o pösss**

    SvaraRadera
  8. Hoppas du snart känner dej piggare. ☺
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag har ju inte tittat alls på lets dance men är inte förvånad att stenmark vann då han är en svensk ikon så folk tycker han är bra oavsett om det stämmer eller ej. Men han bjuder ju också på sig själv i motsats till alla intervjuer när han var aktiv som bara hade ett "jo" och inte mycket mer :D Har torskrygg i frysen som ska ätas någon dag - kanske ska följa ditt recept. River du pepparroten själv eller köper du i burk/tub? Och den ryggbiten jag har har inget skinn men det kvittar väl - smörsteker i ugn eller på platta? Och det blir lite tomt hemma nu med mycket egentid när dottern börjat jobba och mer tid till blogg (smile) - Må Gott

    SvaraRadera
  10. Spännande med den nya butiken :-)

    Tyvärr blev det ju fel vinnare i Let's Dance - men visst är programmet underhållande - inte minst tack vare David :-)

    SvaraRadera
  11. Har faktiskt inte följt Let´s Dance på flera år, det är inte roligt längre tycker jag. Har kollat på Babben på 1:an istället :-) Fisk är ju så gott! Ser riktigt smaskigt ut. Hoppas du känner dig lite mindre sliten nu? Jag har också varit rejält sliten nu ett tag, hoppas jag blir lite piggare tills det är dags för Spanienresan.
    Jaså, hon har börjat jobba nu dottern, vad kul! Det ser jättefint ut där :-) Och fin tröja du fyndat. Jag är ute efter gympadojjor, vill helst ha ett par rosa Nike, får se om vi kommer iväg till Freeport, outletbyn i Kungsbacka, till helgen när älsklingen kommer hit. Ha det så gott vännen! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  12. Ibland blir det längre mellan inläggen, men bara du inte slutar blogga så är det bra ;)
    Vad roligt för dottern att vara med från starten av en ny butik.
    Ja, visst är han fantastiskt duktig på att imitera, David Helenius. Så kul att se inslaget i Let´s dance.
    Ha en fin dag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  13. Vilken fin butik det kommer att bli!
    Jag såg den filmen i söndags...mycket bra film! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Så kan det vara. Jag har inte bloggat på lång tid. Lusten bara försvann och jag hittar inte riktigt tillbaks. Hoppas att du finner din igen. Gillar att läsa din blogg
    Kram

    SvaraRadera
  15. Mickis min bloggadress är

    fotbollsvicki.blogg.se

    Med vänlig hälsning Vicki

    SvaraRadera
  16. Hoppas att du hittar tillbaka till bloggarlusten. Saknar dina inlägg.

    Vilken fin topp du har köpt :-)

    Hahaha....ja Davids parodi på deltagarna var helkul. Skrattade gott i soffan när jag såg den :D

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis