söndag 19 april 2015

strålande ☀️

Vilket fantastiskt väder vi har nu :-)
Strålande solsken ☀️ Lite kallt i vinden men vårvärme :-)

I fredags kollade vi på Lets Dance. Jag sa redan när programmet började, att Stenmark blir kvar. Rent dansmässigt borde han åkt hem redan förra veckan. Jag tycker att Jonas Björkman var värd en finalplats men Stenis är poppis hos de som röstar. Vi får hoppas att bästa kvinna vinner nästa vecka. För Marie är ju outstanding  :-)

Igår på morgonen hämtade jag & Zingo dottern hos F (kodnamnet). Vi lämnade Zingo i bilen i parkeringshuset och gick in i en Boutique vi har i stan som säljer fina märkeskläder. Dottern är på jakt efter ngt att ha på sig på öppningsdagen i butiken hon ska jobba. Man vill att de har på sig ngt extra fint just på öppningsdagen. De öppnar på Valborg men redan nu på torsdag kör de igång med att packa upp varor och färdigställa butiken. Det ska bli så kul för henne.

Hon hittade dock inget som passade i boutiquen i stan. Så hon får leta vidare...

Vi åkte till Knorren och tog en promenad där med Zingo. Så härligt och vackert.  Zingo badade och hade en rolig stund.

Väl hemma igen så gjorde jag en marinad och la kvällens lax i den.

Vi städade av.  Maken kom från jobbet. De har mycket på jobbet nu, så det blev övertid ngr kvällar i veckan och även igår. Idag är han ledig iaf :-)
Sen förberedde vi kvällens middag.
Jag och dottern åkte och hämtade F vid 19-tiden och sedan grillade vi. Blev grillad lax, råstekt potatis och 2 olika salsa till middag
och till efterrätt åt vi hemgjord hallonglass med riven choklad.

Hade en mycket trevlig kväll med dottern och "han med kodnamnet".

Ikväll kommer sonen hem från Göteborg. Han börjar jobba på kyrkogården imorgon, här i stan, Så han passar på att sova här första natten.  Ska bli trevligt att träffa honom.

Jag och Zingo har varit ute på dagen första promenad och nu ska jag äta frukost :-)

Ha en fin söndag ☀️❤️

17 kommentarer:

  1. Sötvovven då på slutet. VOFF på dig såååå söt du är.
    Jag håller med dig. Stenmark borde ha åkt ut för längesedan tycker jag. Han är skidåkare men ingen dansare tycker jag.
    Solen skiner hos mig med....men jäääädrans sååå det blåser ute. Jag tycker nog det är storm här hos mig i Sundsvall. Ingen krattning idag. Har jag tur blåser löven bort till grannarna.
    Ha en jättefin dag min fina bloggvän.
    KRAAAAAm från mig!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte tittat på ett avsnitt av dansen och det är väl lite så här varje år det är inte den som dansar bäst som vinner utan som är populärast hos oss svenskar så jag förstår inte varför man blir förvånad som han Irving - läst i tidningar :D - gott med marinerad lax -- här blev jag nyfiken. Vi grillade igår men fläskfilé. Vi gjorde stan och loppis igår jag och dotter - fyndade stort - du får läsa mer om det inne hos mig. Solen skiner och jag skippar hundträffen idag och ska njuta i lugn och ro hemma med en mindre runda. Det blåser och det känns som kalla vindar - brrrr men det är ju sol! Må Gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gjorde marinaden till laxen pö en höft..
      Rapsolja, en skvätt vitt vin, rivet limeskal o lite limesaft, en skvätt honung, salt, svartpeppar, riven ingefära, chiliflakes och vitlök. Men man tager vad man haver

      Radera
  3. Visst är det ljuvligt med Våren nu ♡ ...
    Naw,sööötaste lilla Zingo/Nospuss & Kram från lilla mig!

    SvaraRadera
  4. Härligt med vår! :-)

    Jomenvisst borde Stenis ha varit den som fick lämna dansen. Marie och Jonas borde ha varit i final.

    SvaraRadera
  5. Här var det fullt upp med barn i olika åldrar, äldsta sonen var här med ett gäng vänner, dottern med bäbissonen var oxå här så någon tv fanns inte med i vår fredagskväll.

    Visst är det härligt med våren, man bara älskar solen och värmen...om "någon" kunde sätta på mina sommarhjul på bilen så blir ju våren liksom komplett... ;-)

    Kram❤️

    SvaraRadera
  6. Orättvist...här har det blåst storm i flera dagar. Men nu har dom lovat att det ska bli 15 grader. DET ser jag framemot :)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Härlig helg här med :) Kom ju hem natten till söndag. Men det var fint väder i Umeå i lördags ;)
    Lite blåste det igår då jag var ute med Blondi....
    Ha en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja visst är det underbart vårväder ute nu. Gick faktiskt utan jacka och i kortärmat igår på min promenad. Helt otroligt :-)

    Tycker samma som du... Stenis borde ha åkt ut i Let's Dance i fredags. Jonas har gjort en fantastiskt utveckling och Marie är ju som sagt hel outstandig. Jag tycker och hoppas att det är hon som vinner.

    Lika god mat som alltid verkar ni ha ätit och trevligt med sällskap av dottern och kodnamn.

    Kul att sonen kommer på besök inför sitt jobb.

    Ha en fin måndag!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  9. Att bara höfta är bra och det gör jag själv ofta vid matlagning. Men det är alltid kul att få nya inspirationer. Och marinera fisk brukar jag inte göra men vi äter ju lax rätt ofta så nästa gång kanske jag testar detta. Nu är min blogg uppdaterad så du kan läsa om helgens fynd :D - Må Gott

    SvaraRadera
  10. Vilken sötnos han är Zingo, visst är det ljuvligt med våren även om vinden är lite kall . Kram Åse

    SvaraRadera
  11. Det är härligt vårväder nu, och man får plötsligt så mycket att göra. Både inne och ute. Men ute vill man ju vara mycket nu när solen strålar så inne fixandet får vänta tills sämre väder kommer.
    Nog borde Stenmark ha åkt ur tävlingen vid det här laget. Dom andra är ju bättre att dansa så det blir väldigt konstigt, men han är ju populär hos folket, så vi får väl se hur resultatet på fredag blir...
    Kramar♥

    SvaraRadera
  12. Javisst är vädret helt underbart, jag jobbade helgen men vädret har hållit i sig nu under ledigheten med. Kram

    SvaraRadera
  13. Igår kom värmen hit, tyckte vi var senast med att få riktig vår. Pang, bom så slår allt ut nu, så underbart! : )

    SvaraRadera
  14. Härligt väder det har varit i veckan. Synd bara att det ska bli sämre till helgen när man är ledig. I alla fall här nere i söder där jag bor.

    I morgon ska jag prova ditt recept på schlager pasta med lövbiff, låter så gott !! Ska bli spännande att se vad övriga familjen tycker.

    Vicki

    SvaraRadera
  15. Men hallååååå var är du?

    SvaraRadera
  16. Jag höll på Björkman! Vilken underhållare!
    Sen näää, inte Stenmark! Marie borde ha vunnit!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis