torsdag 9 april 2015

tummen upp!

Gårdagens läkarbesök gick prima. Tummen upp fick dottern och vi är flera kilo lättare ;-)

Idag har jag fått en tid till hud mottagningen.  Ska dit den 29,e
På förmiddagen idag gick jag & Zingo en rejäl långpromenad i solgasset :-)
Efter promenaden gjorde jag Lemon Curd och sen hörde jag hur dottern höll på med vatten... Vad gör du frågade jag. Jag gör rent handfatet.  Ser ju ut som ingen har gjort det på veckor :-P
Maj Gadd jag tror hon börjar bli vuxen ;-)

Det blev iaf startskottet för mig ;-)
Jag har vikt in all tvätt som jag tvättade igår. Dammat, dammsugit och moppat golvet. Jag moppade på rätt sätt enligt instruktionen jag fick för ngr veckor sedan av dottern ;-) hahaha så den certifierade för städ I matsal kan va stolt över sin mamma hahaha

Det blev bara jag och dottern till middagen idag. Vi, jag stekte köttfärs& gjorde en sallad. Dottern gjorde mexikanska enchiladas. Gott :-)
Maken spelade golf direkt efter jobbet. För idag öppnar sommargreenerna på hans hemmabana. Han och svågern kunde inte hålla sig... ;-) 

Nu lämnade dottern hemmet för en kväll hos han med kodnamnet. Hela väskan doftade rosmarin, de skulle laga kyckling ikväll och rosmarin är ju gott till kyckling så hon fick ngr kvistar från min rosmarin :-)

Ha en fin kväll! ❤️

13 kommentarer:

  1. Tummen upp Kickis.
    Men oj som du har jobbat å stått i. Jag blir ju alldeles matt
    Skickar du lite energi till mig hihi.
    Golf spelar min gube åxo. Lite tidigt här. Vi har snö kvar på golfbanan.

    Kramelikram från mig.

    SvaraRadera
  2. Skönt att besöket gick bra! Rosmarin som är så gott. Tänker på alla mina örter som jag brukar ha på sommaren ute på trädäcket. Underbart! Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att besöket gick bra! Oj, vad du feijar , skicka hit lite energi :)
    Ha en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att besöket gick bra :-)

    Hahaha...jag minns när dottern bodde hemma och man insåg att hon började bli vuxen. Det var hon som ibland tog tag i det där med städningen och fick igång mig. Så såg det minsann inte ut när hon var mindre ;-)
    Bra att du moppade på "rätt sätt" denna gången ;-)

    Jaså sommar greenerna har öppnat nu. Ja jag minns hur det var när både sonen och min fd man spelade golf. Det var vara golf som existerade när det var fint väder ;-)

    Ha en bra dag!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  5. Rosmarin är en av de kryddor jag vill ha i en stor kruka nu i sommar - det är så gott - till mycket. Härligt att det gick bra igår och nu kommer du alltså golfänka ofta. Jag har inte fattat detta med golf - kanske lika bra det men har vänner som är väldigt bitna av denna "sport". Olika är våra intressen. Tur du har Zingo som sällskap. Och mina barn har nog inte blivit riktigt vuxna än - för ingen av dom ger sig på badrummet. Kanske det kommer snart för köket kan ju dottern få skinande rent när hon håller på. Sonen - ja han är kille så där får jag nog vänta! Må Gott och ha en riktigt trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Ha ha! :-D Så du klarade av att moppa golvet på rätt sätt :-) Jag säger också MAJ GADD!!! Prisa skyarna!!! om nån av mina ungar städar handfatet!! :-D Jag fick mutat äldsta dottern till att storstäda i vardagsrummet igår, jätteskönt nu när det är gjort! Vad gott att du nu fått tid till dr och att dotterns läkarbesök gick bra också. Skönt. Ha nu en toppenhelg i det nyskrubbade hemmet! :-) Kramis! ♥♥♥

    SvaraRadera
  7. Underbart att läkarbesöket gick bra!
    Ha nu en underbar helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. sv: Jag tycker fortfarande att det ser ut som om dom dansar :-)

    SvaraRadera
  9. Vad skönt att besöket gick bra :)
    Hoppas att du får en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  10. Vad skööönt att det gick bra hos läkaren!!! Det var väl för väl.
    Verkar som om din dotter är bra på att både städa och laga mat. Blir nog en bra husfru av henne:-)

    Önskar dig en fortsatt fin helg!
    Kram Cecce

    SvaraRadera
  11. Så skönt att läkarbesöket gick bra, Lemon Curd mmmmm så gott det är. Härlig bild på dotter och vovve. Kram Åse

    SvaraRadera
  12. Så bra, kul, underbart att läkarbesöket var positivt.
    Men då, är han fortfarande b ara ett kodnamn fästmannen :) snart får ni släppa ut han i ljuset.
    Oj oj vad du yr omkring o frejar, antar de skiner som solen om dina golv nu.
    Kramiz

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis