tisdag 7 april 2015

Våren är här ☀️

Vilket fantastiskt väder vi har :-)
Strålande solsken ☀️ och och varmt & skönt...❤️

I går åkte vi till sonen i Göteborg. Det var jag, maken, svärmor & Zingo.
Jag hade med mig hembakade hamburgerbröd & pulled beef gjord på högrev.

Som påskpresent fick sonen & sambon ett påskägg samt fröknäcke som jag bakat. Av svärmor fick sonen istället för inflyttningsblomma pannbiff & brunsås.. Gissa om han blev lycklig... :-D
Är det något svärmor är bra på så är det definitivt pannbiff & brunsås & det är sonens favorit..

Zingo & Memphis var jätteglada att ses igen :-) Kul att se!

Vi blev bjudna på nybakade bullar. Efter fikat hjälpte maken till att sätta upp 2 tavellister & 2 rullgardiner. Det blev jättebra.


Till middag åt vi pulled beef & mina hamburgerbröd. Sonen & sambon fixade sallad, vitlöksdipp & coldslaw. Det smakade riktigt bra. Vi lämnade Göteborg vid halv 4 tiden. Lämnade av en mycket nöjd svärmor & åkte hem. Maken bytte till sommardäck & sen gjorde dottern med lite hjälp sushi till kvällsmat. Det är inte min favorit, men maken & dottern tycker att sushi är gott.

Idag har jag handlat. Promenerat Zingo i det underbara vädret. På eftermiddagen var jag & dottern en liten sväng på vårt köpcenter. Hon handlade lite & jag går som en personal shopper & dissar kläder hej vilt :-D
När vi kom hem tog jag en Zingowalk & dottern startade middagen. Idag blev det en kycklingwook med cashewnötter som är riktigt god. Den rekommenderar jag verkligen.

Nu ska jag strax krypa ner i sängen..
Imorgon ska jag ringa hud, fick en kallelse från dem idag där man själv ringer & bokar tid.
Efter lunch ska jag & dottern till Uddevalla sjukhus.

Ha en god natt ❤️


6 kommentarer:

  1. Vad effektiva ni har varit. Idag hoppas vi på vår här nere. Igår var en mulen och kall dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ska kolla in kycklingen. Gjorde lövbiffwok igår och jag tyckte det blev mycket kvar men dottern åt upp resten och tog med sig en liten låda till jobbet så där fick jag. Det är något visst med äldre personers specialrätter. Man får aldrig till det som dom får det och ofta är det så gott och man förstår inte hur det kan bli så fast man försöker göra det precis likadant själv. Jag brukar få vara den som visar plagg på plagg till dottern när vi är och handlar - hon dissar otroligt mycket och ibland provar hon väldigt motvilligt och så blir det perfekt :D - Lycka till idag på sjukhuset. Må Gott

    SvaraRadera
  3. Vilken himla massa god mat! Fast just nu är inte aptiten på topp hos mig. Lika bra att utnyttja läget och kanske krympa lite? Fast det lär jag snabbt ta igen...
    :-)

    SvaraRadera
  4. Bara en massa godsaker... :)
    Lycka till på sjukhuset!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Här har vi också haft fint väder. Igår soligt väder , men det blåste ganska rejält!
    Idag har det kommit lite snöblandat regn, men nu skiner solen :) Jag har städat klart..började ju redan igår..Nu ska dottern snart till skolan o M är på möte. Vet ej hur länge det tar..
    Ska ta en promenad med Blondi snart
    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Trodde jag hade kommenterat det här inlägget men det hade jag visst inte ;-)

    Ja vilket härligt väder vi har haft, tyvärr så är det ju idag åter gråväder och kyligt.

    Mumsig mat ni ätit och det är ju alltid trevligt att hälsa på sina barn när de har flugit ut ur boet.

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis