onsdag 6 maj 2015

Host Host Host

Host host host så låter det här hemma nu...,
I måndags när jag hämtade maken efter bowlingen så kom det 2 personer ur bowlinghallen. Det var sonen kom och överraskade och ville tillbringa natten hemma ❤

Han vaknade dock gördålig igår morse fick sjukskriva sig och tillbringade dagen i sängen med förkylning och nästan 39* i temp. Zingo tyckte det var GÖR mysigt ❤

Framemot lunchtid sa jag. Är du inte hungrig? Det var han och så sugen på chickennuggets. Jag åkte till Bk och hämtade gratismat. Dottern fick ju ett presentkort från dem i julklapp och mat från bk är inget dottern längtar efter... Har nog förätit sig ;-)

Fick sms från dottern på morgonen att hon oxå kände sig risigt och görförkyld och när jag pratade med henne på dagen lät hon som en kratta... När klockan var 16,30 hämtade jag hem henne. Kvällen tillbringade ungdomarna i varsin säng en med torrhosta och en med slemhosta... Sonen stannade kvar här hemma. Han orkade inte ta sig till Göteborg
Glass i stora lass åts det ;-)

Som tur är så är dottern ledig 2 dgr nu och kan kurera sig innan jobbhelgen.
Hoppas jag o maken klarar oss från sjukdom :-(

Zingo blev så fin hos frisören. Det var nästan som få med sig en helt ny hund hem :-) 
"gör om mig" :-P
Han verkar nöjd och glad över att ha blivit av med lite päls....

Idag verkar det bli en riktigt fin och solig dag :-)☀️

Ha en fin onsdag!❤️


9 kommentarer:

  1. Det är tur att mamma finns och pysslar om dom när dom är sjuka ;-)
    Hoppas att de båda piggar på sig fort och att du och maken klarar er från att bli sjuka.

    Va fin han blev Zingo. Ser ju ut som en annan hund ju :-)

    Ha en fin dag!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  2. Dumma förkylningar.
    Men nu får mamma pyssla om sina små ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Alltid skönt att kunna komma hem och bli ompysslad av föräldrarna, speciellt om man är sjuk. Dock är det sambons uppgift nu för tiden. ;) Och vad fin Zingo blev, lika söt med mindre päls, får jag ju säga! :)

    Sv: Haha! Ja, man får ju försöka hänga med i trenderna. ;) Kram!

    SvaraRadera
  4. Mamma är allt bäst när man är sjuk, får hoppas du klarar dig från det hela. Zingo blev så tjusig i sin nya sommarfriss. Härligt att få bli av med lite päls nu när värmen kommer. Må Gott

    SvaraRadera
  5. Nä vad trist att båda ungdomarna blivit förkylda! Nu när det är jobb som gäller... Typiskt. Hoppas de kryar på sig snabbt! Och att du och maken slipper bli smittade. Vad fin han är lille goe Zingo :-) Ha en finfin onsdag vännen! Kramis! ♥

    SvaraRadera
  6. En förebild och efterbild på söta zingo. Jojomän såå söt han vart. Gulliga vovven.
    Jobbigt med sjuka å elände. Hoppas de får piggna till . Jobbigt så här på vårkanten med förkylning. Det sätter ju sig så på kroppen.

    Ha en jättemysig dag nu fina bloggvännen.
    Varm varm kram från mig.

    SvaraRadera
  7. Mamma pysslar om bäst, visst är det så. Hoppas dom kryar på sig snart nog och att ni klarar er från förkylningen.
    Lille fine Zingo, det är skönt att få bort lite av den varma pälsen. Bamse har tid först i slutet av Maj så jag har klippt lite med maskinen så länge...
    Kramar♥

    SvaraRadera
  8. Usch för att vara sjuk!... Kämpa emot så ni inte åker dit ni också! Hi hi så fin lille vovven blev. En riktig sommarfrisyr :) Jag visade ju en bild på vitlöken igår... I morse åt renarna upp det mesta!! JAG ÄR SÅÅÅÅ ARG!!!!! Herregud vad jag är arg och besviken :(

    Kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis