måndag 18 maj 2015

Måndag igen..

Helgen har passerat i rask takt :-)

På torsdagen jobbade maken, när alla andra var lediga. På fredagen var han och tvillingbroder en sväng och slog på ranchen. Jag & Zingo tog en härlig promenad längs kanalen. 

När vi kom hem tog jag på mig linne och satte mig på balkongen. Helt underbart ☀️

Dottern packade ihop & åkte med tjejligan till Karlstad på tjejfest hos en kompis som bor och pluggar där. Det ligger ca2h bilresa härifrån. De skulle sova över. 

Jag, maken & Zingo njöt på balkongen och jag kan lova att solen TAR ;-) 
På kvällen åt vi broccoli & ädelostpaj och den blev perfekt. Gjorde en mangosalsa till och drack ett glas rött :-)
En bra fredag! 
Vi tittade på tv och vid 22-tiden ringde min telefon. Det var dottern och jag svarar som jag brukar "this is your mother speaking" men jag hör i princip bara hur hon snyftar och gråter. Hon hade fått världens migränanfall och hade ingen medicin och ingenstans att ta vägen... Det var fullt ös på festen och hon mådde så dåligt.. Hon ville bara hem... Efter några turer i telefonen så satte han med kodnamnet sig i bilen och åkte och hämtade henne. En resa på 4h... Så fint gjort ❤️

I lördags köpte vi paket och sen var vi på barnens yngsta kusins kalas. Det var jättetrevligt och jäklar vad vi skrattade :-)

4-åringens pappa har tummen mitt i handen och använder maken till alla små och stora reparationer. Han sa du kan väl hjälpa mig med toa dörren. Det sämsta jag har gjort är att smörja gångjärnen. Nu står dörren öppen jämt. Så gick han till toadörren och demonstrerade & ja dörren ställde sig lite på glänt... Ja du ser ju hur det blir.. Maken samt tvillingbrodern gick fram till dörren... 3 killar o en toadörr.... "Snillen spekulerar" ;-) maken tryckte till dörren lite extra hårt när han stängde den och sa man kan ju göra såhär och dörren var stängd.. Då reser sig makens storebror och säger behöver ni hjälp av en tjänsteman? Jag kan skriva ut fakturan... :-D 

Igår fick vi smaka på en jättegod kaka som dottern bakade. En oreo mudcake 
Mäktig men supergod :-) 
Vill haaaaaa :-P 

Ha en fin måndag! ❤️
 

5 kommentarer:

  1. Att inte Zingo tog sig en bit där - snabb som en blixt är ju fantastiskt. Han hade ju faktiskt chans. Och stackars dottern långt hemifrån men ändå inte så långt tack och lov och bra att det kunde lösa sig med skjuts. Mammahjärtat blöder en sån här gång. Vackert promenadstråk där vid kanalen. Jag har bara varit i Trollhättan en gång - på genomresa - i mörkret, efter en handbollsmatch i Strömstad och åkte fel någonstans och hamnade i Trollhättan istället för Uddevalla :D Har funderat på fallens dag men mer har det aldrig blivit. Men någon gång så kanske jag kommer och knackar på :D

    SvaraRadera
  2. Den kakan!!! *dreggel*

    SvaraRadera
  3. Men vad tråkigt för dottern med migränanfallet...blääää....
    Kakan ser god ut!
    Här är det regnigt idag igen. Vattengympa ska jag på idag..
    Ha en bra tisdag!
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart väder!

    Synd att dottern skulle drabbas av migrän, men tur att hon har så snälla människor runt omkring sig...

    HUR kan Zingo sitta sådär och sniffa på kakan och inte röra? Det skulle jag aldrig ha klarat... ;-)

    Grattis till 4-åringen :-)

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder men Trollhättan är ju vackert på våren och sommaren :-)

    Stackars dottern som fick migränanfall men tur att han med kodnamnet hämtade hem henne. Vilken pärla han är :-)

    Den där kakan såg god ut men väldigt mäktig och söt.

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis