onsdag 20 maj 2015

Nu är det klippt

I måndags tillbringade dottern hela kvällen hemma och sov här oxå! Kors i taket ;-)


Igår på morgonen öseregnade det o efter Zingowalken så körde jag dottern till jobbet för jag skulle ändå handla mat. Efter matinköp följde jag min impuls och 
Kikade in i en ganska nyöppnad frisörsalong på köpcentret och frågade om de möjligtvis hade ngn ledig klipptid och det hade dem :-) 
 Blev klippt av en ung tjej och jag blev faktiskt riktigt nöjd. Kommer definitivt att gå till henne igen. De sista 2ggr när jag klippt mig på en annan salong på köpcentret har jag fått betala 470kr & ändå inte varit helt nöjd... Men på den nya salongen tar man 340kr & blir man nöjd så kan det ju inte bli bättre..
De har även pensionärsrabatt, men si den  kunde inte jag nyttja det gällde bara ålderspensionärer. Det tycker jag är fel men... Jag betalade & såg glad ut. Åkte raskt hem och tvättade samt stylade håret på mitt sätt :-D

Idag är jag super irriterad i hårbotten... blev nog en extra jobbig retning i går med klippning och att hon ska med kniv... men vill man vara fin  ;-)

Käkade middag ihop med dottern innan hon blev hämtad av kodnamnet. Maken jobbade övertid. 
Jag o Zingo var ute när mr kodnamn kom med bilen och Zingo blev så otroligt glad när han hoppade ur bilen. Han riktigt skrek av glädje, svansen gick o hela kroppen gungade av svansviftningarna. Jag tror att Zingo är en bra människokännare ;-)
Kodnamnet skröt om vilken kunglig middag han blev serverad på söndagen av dottern och jag sa den middagen var du värd efter att du hämtat henne i Karlstad. Det var så omtänksamt & fint gjort av dig ❤️
Dottern gjorde helstekt oxfilé, ungsrostade rotfrukter, potatis, bearnaisesås, sallad och salsa som hon bjöd honom på.
Samt oreo Mudcake t efterrätt.
Det värmer mamma hjärtat att de är omtänksamma mot varandra ❤️

Idag i det omväxlande vädret. Ömsom regn, ömsom sol åkte jag & Zingo till knorren på promenad. Planen var att möta upp J o vovvarna där, men hon tog lång sovmorgon idag, så det får vi ta en annan dag ;-) 


Ha en fin onsdag! ❤️

7 kommentarer:

  1. Snygg du är. Och härligt att bli nöjd med både pris och klippning när man testar en ny. Jag har haft samma frissa i dryga 20 år nu tror jag. Vi träffades på öppna förskolan när dottern var liten och sen har hon fått klippa mig och vi ska dit nästa vecka men jag tar nog en liten bit på topparna - har ju rätt långt hår och det blir klippning bara någon/några gånger per år. Mumsig måltid hon bjöd på dottern och vägen till mannens hjärta går ju genom magen så där har han fått tag på en pärla. Eller det verkar det vara som dom fått båda två med tanke på hur Zingo uppför sig - som du skriver - hundar kan man lite på när det gäller hur dom beter sig mot människor :D Må gott och må solen få lysa på dig för här gör den det knappt.

    SvaraRadera
  2. De e ju gott när man finner en frissa som man blir helnöjd med och som dessutom är billig. fin som tusan blev du med. Men synd du fick klåda, hoppas de ger sig snabbt. Ich.
    Jag måste också ta mig i kragen o ringa min frissa, jag har ju långt hår så de klarar sig ganska länge men nu känner jag de är dax igen.
    Vad hon skämmer bort er dottern o lagar god mat :)
    Antar hon trivs som fisken i vattnet på nya jobbet.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Snygg friss!
    JAg skulle också behöva klippa mig.

    SvaraRadera
  4. Härligt att bli nöjd hos frissan, och att priset var lägre är inte helt fel heller. Du passar toppenbra i fräsiga korta frisyrer.
    Tack för dina varma deltagande kommentarer hos mig, jag behöver dom må du tro.
    Kramar till dig♥♥

    SvaraRadera
  5. Vad händer i helgen? Blir det mello i morgon?

    Trevlig helg,Vicki

    SvaraRadera
  6. Vilken fin bild på Zingo <3

    Snygg du blev i håret. Ja du är alltid snygg i håret iof. Kul att du blev nöjd med den nya frisörskan. Inte alltid lätt att hitta bra frisörer.

    Ja det var fint och omtänksamt gjort av kodnamn och han var definitivt värd en fin middag :-)

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis