torsdag 14 maj 2015

☀️☀️☀️sol☀️☀️☀️

Fantastiskt väder idag ☀️
Maken har jobbat idag. Så efter lite morgonprat i telefon med en väninna och fix tog jag med mig Zingo till Knorren. Strålande solsken, fågelkvitter och vatten... Så njutbart :-) 
Vi hundbadplatsen mötte vi sonens jobbarkompis, en kvinna i min ålder, hennes man och deras Cavalier King Charles spaniel. Denna kvinna kom fram till mig på kyrkogården för kanske 4 år sedan när jag väntade på sonen och sa "jag vill bara tala om vilken underbart trevlig son du har. Ta åt dig och var stolt, han är en toppenkille" Hon samlade många  +poäng hos mig där och då ;-) 
Zingo och deras hund busade lite och sen badade Zingo. Efter badet blev han knäpp o tappade hörseln... Grrrrrr ibland vill man vri nacken av de 4-benta ❤️
Blev en kopplad promenad... 

I eftermiddags slängde jag lite färg i håret.. Har undvikit det med tanke på hudproblemen... Tror inte hudläkaren rekommenderar hårfärgning just nu... Men men... Det blev lite livat i hårbotten under färgningen, men vill man vara fin, får man lida pin ;-) 
Nu är mrs grey away ;-)
Krävs dock en klippning, får se om jag kan få en tid nästa vecka :-) 

Igår var vi en sväng hos svärmor. Maken tog ner en enorm takfläkt och satte upp en plafond i hennes sovrum. Blev fint :-) 

Igår på dagen ringde sonen han hade glömt matlådan och snälla mamman stekte upp pannkakor och åkte ner till kyrkogården med... Vad gör man inte för att få krama på honom lite ❤️ ;-) 
Ikväll får jag chansen igen då han ringde och frågade om han kunde sova hos oss. 

Min mamma ringde och frågade om jag ville ha 2 egenodlade tomatplantor & det tog jag tacksamt emot :-) 
Hon hade satt ner delade körsbärstomater i jord och de har verkligen tagit sig. Får hoppas det blir tomater på dem :-) 

Zingo har haft en toppendag. Först badet på knorren, lite bus med grannhunden på em och sen tog dottern & Kodnamnet ;-) med sig Zingo till hundrastplatsen och busade en stund. Samt sprang på agilitybanan :-) 
Kortet är från ifjol :-)



Såg ni Hellenius hörna igår med Måns Zelmerlöv. Om inte så gör det. Så underbart bra :-) 

Ha en fin kväll! ❤️


11 kommentarer:

  1. Ja idag har det varit underbart. Jag har varit ute o pysslat mest hela dagen jo jag har latat mig i solstolen med, de e ju också pyssel - eller hur :) min gubbe har också jobbat idag, han är inte på G hem förren nu, han har varit i Skåne o jobbat så de är en bit hem.
    Jag sprang med mina jyckar idag, Ebbha min gamla släppte jag lös, hon orkar inte springa så mycket så hon hängde på när vi vänt o var på väg hem :)
    Nu är de kvällen. Kramiz o ha en skön helg

    SvaraRadera
  2. Tack 😃, mannen och jag har det bra 👍👍.

    Önskar dig en fin fredag och en trevlig helg
    Vicki

    SvaraRadera
  3. Jo, jag kollade på Hellenius och Måns - gillar båda jättemycket :-)

    SvaraRadera
  4. Idag har vi riktigt skönt väder - igår kändes det mer kyligt men uppehåll mestadels - det kom ca 5 droppar regn. Tog bara en liten runda med vovven. Ja klart du ska suga i dig alla fina kommentarer om barnen. Det är ju då man känner att man gjort något riktigt bra och man kan leva länge på sånt. Sen är det kul att få skämma bort och steka pannkakor går inte av för hackor. Jag delar dock inte din syn på Helenius. Är inte riktigt förtjust där men kan se ibland men gör jag det inte så är det ingen förlust. Tur man är olika. Hoppas solen får lysa på dig idag också. Må Gott

    SvaraRadera
  5. Ååå nä jag såg inte Hellenius hörna. Tack gode Gud för Play :)
    Här är det grått och bara 6 grader. Och blåsigt... När ska VI få sol och värme?
    Wow vilka stora plantor! Hahaha jag tror faktiskt att det inte blir några tomater på mina plantor. Åtminstone inte denna sommar. Till jul, kanske ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja vi får vara glada över att vi hade så fint och härligt väder i några dagar för igår var det ju skitväder. Vinterjackan åkte faktiskt på igen. Idag är det ju heller inte vidare skönt ute.

    Men vilka fina ord om din son. Sånt där vill man höra som mamma :-)
    Härligt att du fått krama lite extra på sonen.

    Härligt att du fått färgat håret lite även om huden reagerade.

    Har inte kollat senaste avsnittet av Hellenius hörna är. Det får nog bli min söndagsaktivitet.

    Ha det gott!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  7. Skulle behöva klippas jag med, får se om det kan bli nån dag till veckan här :) Ha n fin Söndag. Kram

    SvaraRadera
  8. Ja det är inte utan att man längtar ner till kusten.......men drygt hundra mil............vi bor för långt borta..........

    SvaraRadera
  9. Hellenius hörna var jättekul. Haha.
    Du är åxo rolig och härlig. Vilket underbart kort. Häääärliga du.

    Kram från mig❤

    SvaraRadera
  10. Helenius hörna med Måns Zelmerlöw var grymt bra ♡ ...
    /Kram fina du!

    SvaraRadera
  11. Vilken fin bild!!!!

    Jag såg Måns! Underbart bra avsnitt! Båda två var lysande. =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis