måndag 4 maj 2015

Spa

Idag ska Zingo på spa... Ja eller han ska iaf klippa sig... så skönt och välbehövligt. Han är så långhårig och ovårdad just nu :-)


Helgen har varit ok. Det har varit ganska bra väder. Lite kylslaget men soligt.
Maken spelade golf både fredag och lördag tidigt på morgonen. Då tog jag och Zingo sovmorgon och på lördagen åkte vi till Knorren och gick promenad där.
Han var jätteduktig och gick lös men när nästan promenaden var över så ballade han ur och dök rakt i en gyttjepöl. Då fick vi gå tillbaka så han fick badat av sig. Vill helst inte ha en hund med lerinpackning i bilen.

På fredagen tog jag o maken med oss Zingo till vattenverket och gick där på cykelvägen. Där är det oxå fint att gå i naturen. Någon bonde har mark där och det är flera stora öppna åkrar. Zingo skuttade ut på en åker o när han upptäcker att det är lös jord blir han busig. Det tänds något i ögonen, någon typ av galenskap o sen springer han det snabbaste han kan, han hoppar, skuttar o gräver lite...  Åhhhh jord -det bästa som finns :-D 
TUR att det var torrt i jorden.....

Öppningen av butiken gick mycket bra för dottern och kollegorna.  Jag och maken var nere och kikade på Valborgsmässoafton och det var 30% i butiken och precis tjockt med shoppinggalna människor. Dottern var på kostymavdelningen och det lilla jag såg skötte hon bra. Det kommer bli ett bra jobb för henne :-)

Det blev fötterna högt o viloläge för henne på Valborgsmässoaftonskväll och det var nödvändigt. Det har varit ngr galet jobbiga men roliga dagar nu för henne :-) Hon har även jobbat fredag och lördag och det var mycket folk då oxå, men inte så mycket som på öppningsdagen :-)
Igår var hon ledig och idag är det åter dags för jobb :-)

Idag är det gråväder och regn... Det känns i kropp och knopp. Men nu är det dags att försöka sparka igång denna dag...,

Han en fin måndag!


10 kommentarer:

  1. Kul att det blev en sån bra start! :-)

    Jag skulle också behöva gå på spa...

    SvaraRadera
  2. Han förberedde sig ju bara med lite lerinpackning - vilket ska vara bra för håret - innan dagens spa :D - eller så ville han inte gå hem!

    Regn här också idag och sonens första arbetsdag som började 06:30 och gissa vem som körde honom dit.

    Ska också snart iväg till mitt så nu är det en vanlig vecka igen - hade inte suttit fel med klämfredagar varje fredag men då måste jag ju jobba längre de övriga dagarna - hmm - nej får nog hålla mig till mitt schema. Må Gott

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig att det kändes i fötterna för dottern, men blir säkert bättre om en tag. Kul att hobn har ett jobb där hon får vara med redan från starten :) Kram

    SvaraRadera
  4. Låter som några härliga dagar, många fina bilder också! Jag måste säga att långhårigt och ovårdat dock är väldigt sött på din lilla vovve, haha. :)

    SvaraRadera
  5. Lerinpackning är ju bra ;) Kram

    SvaraRadera
  6. Kul allt gått så bra för dottern din på nya jobbet - unnar henne allt gott :)
    Spa - de vill jag och behöver jag med gå på, nu har jag ju inte så mycket päls men håret på huvudet behöver få sig en liten omvårdnad. Såg han blev så fin så - tänk vad en sax kan göra.

    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Lerinpackning är ju alltid bra men kanske inte i en bil, nej.

    SvaraRadera
  8. Är det en nyöppnad affär eller hon har börjat ett nytt jobb ??

    Roligt och trevligt när det går bra för barnen !!

    Vicki

    SvaraRadera
  9. Underbara Zingo ♡ ...
    /Nospuss

    SvaraRadera
  10. Kul att det gick bra när butiken öppnades. Kan tänka mig att det har varit många stressiga och långa dagar inför detta. Så fötterna i högläge var befogat ;-)

    Hahaha...kan inte låta bli att skratta lite när du skrev att Zingo dök ner i en gyttjepöl. Jag kan se det framför mig. Mindre roligt var det nog för matte kan jag tro ;-)
    Det är tur att det finns vatten iaf.

    Kramis<3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis