fredag 26 juni 2015

Redan fredag

Så var det fredag igen & veckan hade tagit slut....
Solen skiner o himlen är blå ☀️❤️

Ska försöka summera veckan ;-)
I tisdags agerade jag chaufför åt en kompis som fick en remiss om en "akut" lungröntgen. Så jag hämtade henne hemma & körde henne till min "granne" sjukhuset ;-)
Sen hämtade jag henne & körde hem henne & hon fick ett glatt besked att lungorna var ok & en antibiotika kur :-)
Däremellan körde jag Zingo till hans favorit frisör. När jag hämtade honom så hämtade jag den stiligaste grabben i stan :-)
så fin så
helt galen
trött blir man


På kvällen hämtade vi dottern & åkte till blomsteraffären & inhandlade en liten palm & ngr kryddväxter till balkongen. Dottern köpte oxå blommor & en kruka som hon tog med hem till kodnamnets lilla altan.
Den ena blomman blev kvar här hemma till mig :-D

I onsdags åkte jag på turné. Jakten på snygga & billiga utekrukor. Jag åkte till Ö&B och efter minst en halvtimmes velande åkte jag därifrån halvnöjd med två kanske lite små krukor. De som var snäppet större blev för dyra tyckte jag.
Åkte via Jem&Fix men de hade inget kul... Slängde in på Lidl & på Maxi. Sen gjorde jag en lov in på Jysk & DÄR stod ju krukorna jag ville ha & till ett bra pris :-) Sen hade de även Zinkkrukor som jag gärna ville ha till kryddorna, som matchar de vi redan har... Så på Jysk inhandlades det krukor. Sen satte jag mig i bilen igen & åkte hela vägen tillbaka till Ö&B & lämnade tillbaka krukorna där. Det var en jäkla tur btw. För IGÅR startade de REA halva priset på ALLA krukor... Annars hade jag grämt mig till dödagar... ;-)

Zingo har varit helgalen efter klippningen. Superbusig i 2 dagar
Ta mig om du kan matte :-P
Så härligt ;-) 

På kvällen åkte maken till Golfbanan & jag gjorde tsm med Zingo ett rejält röj på balkongen. En sopsäck slängdes med skräp. Jag planterade palmen, Pilen & de nya kryddväxterna. Jag köpte mynta så det KAN bli en mojito ikväll :-D
dotterns lilla blomma


Igår handlade jag lite mat. Sen möblerade jag om lite på balkongen igen & NU är jag nog nästan nöjd ;-)
bästa hörnan
bästa utsiktsstället

Sen göttade jag & Zingo oss i solgasset. 
De två 2 nya svarta krukorna & de stora Zinkkrukorna till kryddorna

Tog en härlig långpromenad & efter middagen som blev wookadkyckling med cashewnötter (receptet finns i receptbloggen) som vi åt i solen på balkongen. Så åkte jag & maken en sväng till hans mamma innan vi hämtade dottern på jobbet.

Idag protesterar kroppen men jag ska iaf dammsuga av & ikväll ska vi grilla med kodnamnet & dottern. ❤️

Ha en fin fredag!❤️☀️




10 kommentarer:

  1. Så skönt för Zingo att vara nyklippt. Nu är han redo för sommarvärme ;)
    Känner igen soff beteendet, så där gör Ludde ofta i soffan ålar sig och stryker sig mot både soffan och oss som sitter där, sprattlar och ligger på rygg, nästan som en katt.
    Vad snyggt ni har på balkongen, stor och härlig är den.
    Fin "trapphylla" som du har blommor på, krukorna var också fina. Jag gillar också zinkkrukor.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig men hektisk dag 😉.
    Blir det en lugn lördag ? Fint väder ?

    Vicki

    SvaraRadera
  3. Oj vad tjusig och busig han blev, Zingo :-)

    SvaraRadera
  4. Vad fint du har gjort det på er balkong, inte ett dugg avis.. *jag ljuger såå bra*, o än en gång.. WOW, vilken balkong ni ligger inne med.

    Ha en kanonbra kommande vecka.. // KrameliKram Annelie

    SvaraRadera
  5. Oj så fin Zingo blev :)
    Hoppas att du hade en fin helg!
    Ha en bra måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ibland ska man ha tur även om det innebär att man får åka runt halva stan för att hitta det man söker :-)
    Det blev jättefint på balkongen. Jag har sagt det förut men jag säger det igen...är avis på eran balkong. Vill oxå ha en sådan. Vill ha en balkong som man kan inreda och få en mysfaktor på. Men jag får göra det bästa jag kan av min lilla balkong.

    Åh så fin Zingo blev. Måste vara skönt att bli av med lite päls nu när förhoppningsvis solen och värmen kommer. Även om det idag är gråväder och lite kyligt.

    Ha det gott!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  7. Så fint ni har det på er uteplats, en riktig oas :) Kul att fixa med blommor och växter!

    Hoppas denna vecka börjat bra och din kropp är med dig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  8. Jag ser fram emot att få en liten trädgård att ha lite blommor i. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Åsa... Är der dags gör flytt igen???

      Radera
  9. Naw,sötaste Zingo & så fin altan ♡ ...
    /Nospuss & Sommarkramar!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis