lördag 18 juli 2015

Första veckan "tummen upp"

Första veckan på semestern är "avklarad" & vilken vecka!!
SÅÅÅÅ BRA!!!
Vi åkte hemifrån i fredags eftermiddag & landade i stugan... Fint väder mötte oss...
Hade köpt med en rökt sik som vi åt tsm med årets första potatis (för oss) plockade ur mamma & pappas land...

MUMS!
semesterns första mojito
På lördagen åkte vi in till Torp & handlade.
Sen var vi på bryggan så galningen "Zingo" fick bada :-)
Vi grillade högrevsfärsburgare till middag & åt i solen på altanen :-)

På söndagen fixade vi en stor pastasallad till lunch & bjöd på när våra vänner J&P kom ut & hälsade på tsm med 13-åriga dottern F & 3 av hundarna. Efter lunchen var vi på bryggan allihopa. P & F badade & alla hundar såklart :-)
Vi spelade boule & jag bjöd Jessica på en mojito... Är helt insöad på den drinken :-)
J&jag
F med en egen drink :-)

Maken fick hjälp när han rensade fisk...
Trixie, Lucky & Candy kollar så det går rätt till ;-)
Vi grillade Seebream med vitlök & citron & hade potatis & rotsaker rostade i ugnen till.. Delikat :-)
Vi tände en brasa senare på kvällen
o satt ute till efter midnatt och spelade plump

På måndagen var det ganska grått väder, men uppehåll & ca 20 grader. Så vi var ute hela dagen. Spelade boule & grillade korv till lunch. Efter lunch åkte "hundfamiljen hem" & luften gick ur Zingo totalt.. Så mycket att ha ordning på när 3 hundar är på besök ;-)
På tisdag morgon spelade maken golf med en av grannarna i stugan & sin tvillingbror. Jag & Zingo tog sovmorgon. Sen njöt vi av finvädret på bryggan :-)
På tisdagskvällen kom dottern & han med kodnamnet ut till stugan efter jobbet.
Vi åt tillsammans & sedan spelade vi plump. Han med kodnamnet är inget vidare i plump haha men man kan ju inte vara bra på ALLT ;-)
Vi vaknade till STOR SOL ☀️ på onsdagen :-)
Så efter frukost stod det brygghäng på schemat ☀️ Så skönt!
Han som förlorade i plump stod sitt kast och badade. Zingo gjorde honom sällskap. ;-)
Lagom till lunch kom makens arbetskamrat o dennes son förbi och stannade ngr timmar. Vi njöt av solen hela dagen.. Vissa blev rödare än andra...
Efter middagen lämnade dottern o kodnamnet oss.
Torsdag stod det golf på schemat igen och efter lunch packade vi ihop oss och åkte hem... Tvättmaskinen har fått jobba o jag har hunnit både med ett läkarbesök pch en klippning
Igårkväll kom J& P hit och tog ett glas innan vi åkte ner till stan. Det är Fallens Dagar nu o massor av folk. Vi gick ett varv o sedan blev vi bjudna på middag... Det var så fruktansvärt gott :-)
Och självklart jättetrevligt :-)

Idag ska vi packa om.. Ska åka till Göteborg ngr dagar. Ska bo hos sonen och köra dem till flyget imorgon em. De ska till Italien och bo med sonens svärföräldrar i husbil i 2v. Jag, maken & Zingo stannar ngr dagar i Göteborg. Passar Memphis ngr dagar och tänkte göra stan osäker ;-)

Hoppas ni har det fint ❤️☀️

1. Woooo underbart ♡ ...
    Ha en alldeles fantastisk fortsatt Semester finaste du!

/Kram & Nospussar!

2. Vilken härlig första vecka. ☺
    Kramkram

3. Rökt sik - va gott och hur gott har ni inte haft det med sol och bad. Kan tipsa om The Beefeather Inn på plantagegatan - ovanför långgatorna - där fick man ta med sig hunden och dom har god mat och gott att dricka och ligger nära Haga också nu när ni ska göra storstan osäker. Blev också avis på öppenspisen - är den på altanen? SÅ mysigt! Plump har jag inte spelat sen - ja det kommer jag inte ens ihåg kanske dags att ta upp det spelet igen på semestern. Packar för fullt och fixar och donar inför morgondagen och resan "hem" Må Gott

4. Så mysigt, ni ser ut att ha fått en bra första vecka :) Härligt! Jag påbörjar min imorgon bitti då jag stämplar ut kl 7.00... Det är fortfarande kaos på jobbet men jag stänger av telefonen ;) Kram

5. Men oj så mycket gott och trevligt! Fortsätt nu semestern på samma vis :-)

6. Oj så mycket gott ni ätit o druckit, och en massa trevligheter. Hoppas det fortsätter så. Göteborg är en mysig stad att göra osäker..* Plump var hundra år sen jag spelade, jag kommer inte ens ihåg hur man gör.
    Ha det fortsatt fint nu,
    KRAAM**

7. Känns som ni haft en bra start på semesterveckan med massa god mat !!

Plump vad roligt !! Många år sedan jag spelade det kortspelet.

Vicki

8. Kan bara underbart. Det finns inget som gör så gott för själ och hjärta än att umgås med goda vänner och familjen. Fortsätt att njuta av er semester tillsammans. Här startar den riktiga sommaren idag. Jannes somn Peter kommer från Stockholm. I morgon kommer barnbarnet Caitlin från Nottingham och dagen därpå landar Jannes yngre son Patrick som bor i Leichester. Ska bli kul att rå om alla + de som bor här i stan. Då spelar det ingen roll att det regnar skratten höjer alltid taken
    Ha det så gott

9. Vilken härlig första vecka på semestern ni har haft. Vänner, familj, sol, bad och roligheter är som balsam för själen :-)

Ha det gott!
    Kramis <3

10. Vilken härlig semestervecka ni har haft.. (Y)

Mojito, vad är det för drink..??

Soliga kramar Annelie

♥Tack för att du förgyller min dag♥