torsdag 9 juli 2015

Torsdag & snart semester...

Torsdag idag & regnet hänger i luften & det är mulet.
kom just in från morgonpromenad med Zingo...

Nu närmar vi oss S.E.M.E.S.T.E.R!
Maken jobbar sista dagen imorgon och sedan är han ledig 4v.

Vi hoppas att dessa 4v kommer bjuda på sol & bad, ljumma sommarkvällar, skratt, god mat, trevligt umgänge & golf så klart.. Denna hemska beroende sjukdom ;-)

Vi kommer tillbringa semestern på hemmaplan, i sommarstugan & en sväng i Göteborg.

På fredag nästa vecka är vi medbjudna på restaurang av J & P. De har bokat bord. Så det kommer bli lite god mat & dryck, mycket mycket folk.. Det är Fallens Dagar här då & Mums-Måns på torget. Så kanske får vi en glimt av honom, ja eller iaf höra honom sjunga :-)

Igår ringde sonen :-)
De ska flyga till Italien nästa söndag & bo tsm med sonens sambos föräldrar i deras husbil. Föräldrarna är redan nere i Italien. Vi ska låna sonens & sambons lägenhet i Göteborg ngr dagar när de är iväg. Igår undrade sonen om vi kunde komma på lördagen istället för söndagen så att vi får tid att umgås lite. Så det ska vi göra.
Memphis ska bo med oss ngr dagar i lgh & sen ska vi överlämna honom till kattvakten. Vi ska ha med oss Zingo och så tänkte vi bekanta oss lite med sommaren i Göteborg. Ska bli kul! :-)

Vi planerar också att tillsammans med Dottern & kodnamnet gå på Diggiloo när de kommer hit, ta med en filt eller en stol & sitta i gröngräset & digga! Är ju både Magnus Carlsson & Martin Stensnygg som är med i år så..... :-P  Jessica Andersson är ju oxå kanon & bor ju här i stan :-)
Ska bli kul!

Känner behov av att få göra något kul, något annat, något nytt..... Har under lång tid känt mig helt bortglömd, ensammast i världen, har  tappat allt som är roligt, inte fått skratta, inte kunnat vara glad.
Livet har rullat på, men jag har stått kvar ensam och tittat på...



Men det är kanske bra att nå botten, för först när man landat så kan man börja klättra upp igen... Ensam är inte alltid stark...



men nu vänder det har jag bestämt... nu känns det lite hoppfullt :-)

Ha en fin torsdag! ❤️

11 kommentarer:

  1. Hoppas att det har vänt för dig nu då, så du får en underbar fortsättning på sommaren! Planerna låter toppenbra :-)

    SvaraRadera
  2. Det låter som en bra semester för er. Hoppas nu att vädret kan bli, kanske inte lika superhett som förra veckan, men bättre och med "lagom" temperaturer.
    Vad skönt att du har landat och börjat din klättring uppåt. Lycka till nu i fortsättningen. Själv befinner jag mig till stor del nere på botten just nu. Jag försöker klättra upp, men lika fort faller jag ner igen.
    Men nu struntar vi i mig. Jag hoppas ni får en toppen sommar.
    Många varma kramar♥♥

    SvaraRadera
  3. Bra, och härligt, att det vänt! Och det låter som härliga semesterplaner, speciellt det där att golfen är struken :-D Kramis! ♥

    SvaraRadera
  4. Ååååå... vad mycket roligheter ni ska ut på.
    Kanon att kunna låna en lägenhet så,, för det kostar ju multum fort man ska bo borta några nätter,, för oss fyra nä'tter i Norrköping, kostar drygt 3.500;- inklusive frukost och parkering. Sen är det all mat man ska äta ute.. :o/
    Jaja, ibland måste man unna sig också, blir ju tokig på att bara vara hemma.

    SV:
    Ja, jag äter mina viktväktarpoints / dag, det är 26 st jag får äta.
    Jag gjorde en biopsi på lårmuskeln i måndags, de ska kika om de hittar vad som felar på mig, hoppas verkligen de hittar så jag VET, vad min framtid blir osv.

    Ha det allrta bäst och sköt om dig.. // Kramen Annelie

    PS. Vilken fin "bakis" du har fixat.. DS

    SvaraRadera
  5. Härligt med semester, här blir det bara jag som har det. Mannen har nyligen börjat ett nytt jobb så han får snällt jobba :) ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  6. Vad hände med sommaren liksom. Det droppade ju nästan 20 grader bara sådär när regnet kom. Men sommaren kommer säkert tillbaka lagom tills jag börjar jobba igen vilket är om 2 veckor.
    Vad skönt att ni har semestern framför er :-) Låter som om ni kommer få en lugn och skön semester med inslag av roligheter.
    Jag hade oxå velat gå på Diggilo nu när de kommer hit men givetvis så börjar jag jobba just den kvällen när det är. Osis! Men det är inte mycket att göra åt det.

    Tråkigt och ledsamt att höra att du fallit och känner dig bortglömd och ensammas i världen. Den där känslan känner jag så väl igen. Tyvärr ingår den allt för mycket i mitt liv. Därför är det skönt att denna sommaren/semestern har innehållit mycket umgänge med vänner och roliga saker så jag har fått tanka på med positiv energi och glädje.
    Visst är det så att ibland kanske det är bra att nå botten för att sen kunna ta sig upp igen och ensam är inte alltid stark, jag vet.
    Jag hoppas att det vänder för dig nu så att du kommer på fötter igen.

    Ha det gott och sköt om dig!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  7. Verkar som ni kommer få en riktigt trevlig semester och i stan (gbg) finns ju en hel del att göra. Kan tipsa om att göra ett besök i majorna och haga nygata. Riktigt mysigt är det där. Sen får vi hoppas sommaren kommer tillbaka. Idag har vi sol och det är skönt för det är inte så varmt och jag har taxipass igen :D Må Gott

    SvaraRadera
  8. Verkar som att ni får en härlig semester :) Hoppas att det blir fint väder nu då!
    Vi kom hem från Helsingfors igårkv....idag blir det städ o tvättdag mellan varven.
    Snart lunch o så ska vi o handla mat.
    Ha en finfin helg
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så vackert foto på Zingo vid vattnet ♡ ...
    Ha en alldeles fantastisk S.E.M.E.S.T.E.R finaste/Kram

    SvaraRadera
  10. Låter som om det blir en fin sommar för dej!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Då har ni börjat semester nu ?

    Låter som en härlig semester med en massa roligheter !!

    Vart bor ni ? Utanför Göteborg?

    Vicki

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis