måndag 31 augusti 2015

Man lever bara en gång.... eller?

Mitt nya måtto... Man lever bara en gång...så nu kööööör vi... hahaha
maj gadd vilken helg :-D

I fredags blev vi hämtade utav våra goa kompisar J & P. Färden gick till Göteborg & Liseberg... Jag utrustade mig i mycket bra skor & ett djävlaranamma... LEDIN here we come... :-)
Sonen mötte upp oss vid parkeringshuset & gick med oss ngr timmar. Mysigt!


Vi är lite oerfarna & trodde det skulle vara lätt att få ett bord på ngn av restaurangerna på Liseberg & få i sig lite mat, när man var där redan vid 17-tiden.. men det slutade med att vi fick en halvtrist kebabtallrik....
Nåja Ledin var FANTASTISK!! Så jäkla grym... Så mycket BRA musik den "gubben" gjort Ja gubbe.. tänk att han faktiskt är 63år & så jäkla stilig.. Dottern sa att han är en dilf hahaha


Helt underbar kväll som endast klarades pga att jag är så jäkla envis.. Vi lämnade Liseberg lyriska.. Hann även krama om S & P. Det var 1,5år sedan vi såg henne sist & mannen är "ny" för oss :-)
Vi sa som man brukar. Kan vi inte ses, kan ni inte komma till oss imorgon... Vi bestämde att "höras"

På lördag fm ringde jag S & frågade om hon & P ville komma till hit. Hon bor i Göteborg nu sedan hon & ex mannen brutit upp. S är en av dem vi umgåtts mest med genom åren, men som efter skilsmässa & nytt liv kanske haft svårt att hålla kontakten... De ville gärna komma. Så vi städade av, handlade lite & när maken hämtade dem på stationen gjorde jag Petras kycklingpasta. Receptet finns i receptbloggen. Det är en perfekt maträtt att bjuda på. Väldigt lätt att göra & väldigt god :-)

Vi hade en toppentrevlig kväll. Så trevlig att de missade tåget hem & fick sova kvar.. & när man inte träffats på 1,5år så finns det fruktansvärt mycket att prata om... & prata gör man ju gärna & speciellt efter några glas vin... Så strax innan solen gick upp vid 4-snåret kröp vi ner i sängarna...

De åkte hem på fm på söndagen & igår gjorde jag INTE många knop.. Tur det finns en hel del repriser på söndagar... Dottern kom hem & lagade middag till sina trötta föräldrar. Jättegoda kyckling rullader, klyftpotatis, sallad & en god sås... Det tackar man ju inte nej till :-)

Igår & idag har jag så fruktansvärt ont i min hälsena.. ja i nästan hela benet... & igårkväll upptäckte jag att jag fått blåmärken på vaden... Överansträngd... jodå...


Men man lever ju bara en gång så.....

14 kommentarer:

  1. Småler när jag läser för visst är det så att livet är till för att levas. Tyvärr blir det lite för lite av det här hos oss men vi får skylla oss själv. Det är lustigt med vissa människor. Det spelar ingen roll hur ofta man pratas vid men det känns som i går i alla fall. De ska man vara rädd om Ha en fin vecka Kram

    SvaraRadera
  2. Ledin är grym ♡ ...
    Ja,man lever bara en gång & här levs det i nuet hihi
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  3. Det var synd att det inte var du som gick med maken till toan (för det var dit han gick - dom uppställda nära scenen - men det var din vännina som gick med. Annars hade jag ryckt tag i dig men maken din tordes jag inte röra eftersom jag inte var helt 100 säker på att det var han eftersom jag bara sett honom på dina kort :D

    Ja det var en fantastisk kväll. Magisk och vi var inte så långt före er i maten utan fick plats där i Tauberestaurangen men på motsatt sida mot Taubescenen men såg sen alla långa köer till alla andra mathak.

    Tänkt 19000!

    Men jag är mör idag men inte så mycket från detta utan mer från igår. Mer om det inne hos mig :)

    Kul med spontana träffar - känner så väl igen det där - vi borde träffas och sen har man sagt det i x antal år när man möts utan för en affär.

    Blir en kort dag på jobbet idag, Bara in och kollar läget och städar undan lite så får jag sätta tänderna i det viktiga imorgon! Må Gott

    SvaraRadera
  4. Låter som en härlig helg. Även om det kom lite surt efter. Men som du sa, man lever bara en gång och får passa på. =)

    SvaraRadera
  5. Visst är det så att man lever bara en gång och då ska man absolut suga ut det göttaste, mår man inte bra så tar kroppen stryk, men då får man leva på dom fina minnena ett tag och vila sig i form igen. Vi är ju rätt sega trots allt vi som har ont och vi lär oss att hantera smärtan till stor del. När dipparna kommer så håller man sig undan, i alla fall gör jag det...
    Ledin är som ett gott vin, bara bättre med åren och snyggare. Suck, tänk om det gällde för en själv också..**..
    Kramar♥♥

    SvaraRadera
  6. Men jösses... Uppe till klockan var fyra? Jag är stum av beundran, länge sen jag klarade av det :-)

    SvaraRadera
  7. Vi hade också planerat att gå och se Tomas Ledin på Liseberg men så fick ju älsklingen hjärnblödningen och allting ändrades. Jag var hos honom förra veckan istället, han hade tid för ny magnetröntgen av huvuvdet på torsdagen och läkarbesök på fredagen så därför kunde han inte komma till mig. Hoppas Tomas Ledin hittar hit nästa år också, då skall jag också se honom igen! Han uppträdde nästan varje sommar på Liseberg när jag var tonåring så jag har sett honom några gånger.
    Men Mickis!!!! Inte överanstränga sig så!!! Tänk om din sjukgymnast sett dina blåmärken, hon hade ju fååått spelet på dig! Aja baja!
    Trevligt och mysigt att umgås med vänner. Synd bara att det blir surt efter. Puss & kram från mig! ♥

    SvaraRadera
  8. Vad kul ni verkar ha haft det. Jag gillar Tomas Ledin, har alltid gillat hans låtar.
    En sån knöl som du visar på fingret i ditt tidigare inlägg har jag också. På två fingrar, men störst på pekfingret och en liten på lillfingret. Även på ovansidan av ena foten. Blåmärken får jag också lätt.
    Hoppas du vill fortsätta följa min blogg trots långt uppehåll.
    Jag har läst dina inlägg och sett hur trevlig sommar ni har haft.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Vilken trevlig och rolig helg ni har haft!!

    Ledin är så himla bra min favorit :-). Har inte sett honom sedan han spelade på Rondo i Göteborg och helt missat att han skulle spela i Göteborg i helgen.

    Ha det gott,Vicki

    SvaraRadera
  10. Nu har jag öppnat min nya blogg. Adressen är minadagarnu.blogg.se
    Välkommen dit. 😀
    Kram Lena S

    SvaraRadera
  11. Bra motto, för visst lever vi bara en gång :) Du och sällskapet ser ut att ha haft det riktigt bra och nog är han bra han Ledin ;) Kram

    SvaraRadera
  12. Ja, vi lever bara en gång, bra motto detdär ! Ledin är alltid bra :) Vilken trevlig helg ni haft:) Härligt med vänner! Här är planen att bjuda G & M hem till oss bara männen får ensilaget klart. Eller så far vi med dem ut o äta :) Jag o G kanske far en sväng till Kokkola den 2 okt o höra på Abba-låtar!
    Ha en bra torsdagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Ledin är Ledin! Så är det bara. Han är SÅÅÅÅ himla bra och blir bara bättre och bättre med åren.

    Kram

    SvaraRadera
  14. Jösses sicken helg ni har haft, men det verkar ha varit en helt fantastisk helg med vänner, mat och musik...och nattsudd ;-)

    Jo visst är det så att man lever bara en gång :-) Och livet är väl till för att levas?

    Skönt att få bli uppassad av dottern i det läget.
    Men den där foten och vaden ser ju mindre trevlig ut :-(

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis