onsdag 26 augusti 2015

Ont det gör ont.. men det går.. det gör ont en stund på natten men alla omkriiing de märker ingentiing :-D

Nu har det varit 3 dagar med lite sämre väder.. Det märks i luften att hösten är här tycker jag...

I torsdags var dottern hemma & skämde bort oss...
Hon gjorde Creme de Catalana alá Marcus Auljulay
& sen bakade hon en riktigt god foccacia.
Vi tittade på uttagningarna till idol hahaha snacka om att alla inte är stjärnor ;-)
Vi tittade självklart oxå på Broadchurch. Så bra den serien är... Nu ligger vi ngr avsnitt före tv4... ;-)

I fredags hade vi kompisar på besök. Vi umgicks väldigt mycket när våra barn var små, barnen var bästisar under ngr år, men sen glider man ifrån varandra. Så då blir det extra trevligt när man träffas igen. Vi hade iaf en himla trevlig kväll med K & M & deras lilla Wilma. Vi bjöd på en västerbottenostpaj & en broccoli/ädelostpaj & sallad.

På lördagen var det strålande solsken. Vi njöt av solskenet.. Hämtade dottern på jobbet & han skåla in lördagen innan hon åkte till kodnamnet ;-)

Jag & maken grillade & satt ute hela kvällen. En filt över benen så sög vi ur det sista av sommarkvällen :-)


På söndagen spelade maken golf. Jag njöt i solstolen en stund.
Var på knorren en sväng med Zingo & det var så mycket andra hundar på badplatsen så vi hittade en egen liten vik så han fick svalka sig.

På måndagen ringde min hudläkare. Man har ju tagit antikroppsprover på mig, för mitt rödaktiga utslag i ansiktet & jag visade antikroppar mot ngt som jag inte vet vad det är. Men det kan tsm med mina andra problem som som jag fått under våren/sommaren som hälseneinflammationen som bara blir sämre, värken i händerna, i fingrarna, tårna, mitt pekfinger som blivit krokigt & värker mm kan vara en reumatisk sjukdom. Så jag blev remitterad till reumatologen. Idag vaknade jag med feberkänsla, det rödaktiga i ansiktet blossade & kroppen värker som skrutt :-(

Igår var jag hos sjukgymnasten & fick skäll. Jag måste vila foten mer än jag gör samtidigt som jag gör träningsövningarna. Annars blir det som nu överbelastat & sämre.. jaha.. försök förklara det för Zingo den som kan...  Nåja maken & dottern får ta långpromenaderna så får jag gå kortare svängar :-)
Dotter lovade att komma hem idag o ta Zingo en långpromenad o så kunde vi hjälpas åt med maten sa hon ❤️

Idag på förmiddagspromenaden märktes det att hösten är här... Både på luften & på färgerna som finns i naturen nu...

På fredag ska vi iaf om kroppen & vädret tillåter åka till Göteborg & kolla på Tomas Ledin på Liseberg. Hoppas på det bästa :-)

Ha en fin fin onsdag! ❤️


10 kommentarer:

  1. Härligt att träffa gamla goda vänner, inte alltid det går att få till nån ny relation efter flera år, men ibland så klickar det till igen och man har massor att prata om.
    Visst är det roligt med döttrar som fixar och donar i köket och får till så mycket gott. När jag träffar dottern nu så tar jag gärna hand om yngsta lilla barnbarnet medan hon lagar till något gott att äta...
    Vad tråkigt och jobbigt det är när kroppen inte mår bra. Man vill ju mer än man förmår, har man sen hund kämpar man sig ut fast det kanske vore klokare att vila.
    Hösten är på gång, fast än kan vi suga lite på sommarvärmen.
    Kram och sköt om dig♥

    SvaraRadera
  2. Vore kul om vi såg varandra där i vimlet på fredag men chansen är nog liten om han kommer dra lika mycket folk som han gjort på sina andra spelningar :D - Trist när man har ont och jobbigt om det är reumatiskt också men samtidigt skönt att få veta men jag håller tummarna att det är något tillfälligt och som går över. Men jag känner i leder och annat också nu men det är väl hösten som gör sig påmind för det är onekligen så. Vi sa idag jag och dottern när vi åkte att jösses va björkarna är gula men samtidigt är dom ju det träd som vill ha mest vatten och det har dom ju inte fått förrän nu. Men det ska väl bli flera goa höstdagar också med sol och klar luft.

    Jobbigt också med hälen och så ska man vila och det är ju inte lätt som sagt när man har hund och när man själv också vill ut. Men du får vila så mycket du kan.

    Må gott

    SvaraRadera
  3. Va tråkigt att kroppen krånglar så. Hoppas du snart får reda på vad det är.
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du blir bättre i kroppen - och det snart!

    Skoj att kolla in Ledin :-)

    sv: Om jag inte badade när det var is där i norra Norrland... Ja, då blev det inga bad alls. ;-)

    SvaraRadera
  5. Hoppas du kommer iväg på fredag till Liseberg. Tomas Ledin är en av mina många favoriter. Vilken duktig och söt dotter du har. Jag följer också Idol och den suveräna brittiska serien Broadchurch. Fast jag fuskar inte. :) utan får vackert vänta till ikväll för att se avsnitt fem. Hoppas det blir en tredje säsong. Trist med din värk. Det finns många kämpar på Blogglandia. Kanske tillhör jag också den skaran. Kram från en bloggvandrande Bosse

    SvaraRadera
  6. Oj, vad tråkigt då kroppen krånglar så. Sköt om dej nu!
    Här regnade det ordentligt igår på eftermiddagen. Idag skiner solen :)
    Ha en bra torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jobbigt med en krånglig kropp, men för utöver det så ser du ut att ha det hur gott som helst :) Kram

    SvaraRadera
  8. Hälsa dottern att hon är varmt välkommen hit om hon känner för att göra om bedriften. :P

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Inget roligt med besvär som du får gå och dras med. Hoppas det blir bättre eller lindrigare.
    Jättesöt dotter har du.
    Mysigt har ni haft tillsamans förstår jag.
    Jadu....Nu är hösten på ingång. Det märks. Det är kyligare mornar nu. Lövens skiftningar går i gult.

    Ha nu det jättegott fina du.
    En varm kram från mig

    SvaraRadera
  10. Skönt att få bli lite bortskämd ibland :-)

    Men vad tråkigt att kroppen krånglar för dig (ja mer än vanligt). Hoppas du får svar på vad det kan bero på.

    Jo nog är hösten här alltid. Det känns verkligen. Men vi kan ju alltid hoppas på en solig och fin höst istälet för en massa regn.

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis