lördag 1 augusti 2015

Semester...

Semestern fortsätter på bästa sätt ❤️
Jag & maken har haft det kanon mysigt och kul dessa 3 veckor :-)
Har varit "mycket" så bloggen har oxå fått semester... Men efter påtryckningar från dottern så kommer här ett semesterinlägg ☀️

Förra lördagen åkte vi till Göteborg och träffade sonen o sambon :-)
Vi blev bjudna på god grillad mat, hade jätte trevligt och spelade yatzy på kvällen.

På söndagen lärde vi oss att åka spårvagn ;-)
Tog oss in till stan och åt lunch på Vapiano
Bästa pizzan!!
Vi körde sonen o sambon till flyget och sen hade vi rn lugn kväll där vi myste med Memphis och Zingo och kollade på Johan Falk. De nya filmerna är riktigt bra :-)

På måndagen hade vi date med P vår gamla kompis och hans tjej. Vi fick en toppenkväll och åt på the Old Beefeater in.
& vi hittade "hem" med spårvagn & buss Det gladde maken :-P

Lämnade katten hos kattvakten och åkte hem igen på tisdag em.
Maken fick roat sig med golf ngr dagar & på lördagen hade vi bjudit hem kodnamnet & Kodnamnets mamma o dottern såklartt på mat och sedan skulle vi till Vbg o gå på Diggiloo. Det var sämsta vädret på hela denna sommar just denna kväll.. Pisseregn o halvstorm... Vi var rustade för detta men det var så uruselt ljud o så fruktansvärt blött o kallt att vi gav upp strax innan paus...

Åkte hem till oss istället och hade en trevlig betydligt varmare stund... Jättetrevligt att träffa Kodnamnets mamma. Blev en oförglömlig kväll ;-)

I måndags packade vi ihop oss och följde med våra vänner J&P till Småland till Ps mammas stuga. Vi hamnade i smålands "djupaste" skog vid sjön Tjurken utanför Vetlanda. Jättefint läge och vi bodde i ett mycket enkelt småländskt torp. Det var som att komma hem till Emil i Lönneberga.. Det var ungefär den standarden som det var på Emils tid... En "kulturkrock"
Men när värsta chocken släppt så hade vi 4 riktigt trevliga dagar med god mat, god dryck, badminton, luftgevärsskytte, fiske, bastu, bad, hundbad, hundbus PLUMP och många många skratt :-)
Idag har maken spelat golf.
Jag o dottern har haft en date. Hon har handlat inför Turkiet resan om en vecka...
Hon o kodnamnet ska åka till solen ☀️☀️☀️ en vecka :-)
Härligt... När vi landade hemma efter shoppingen upptäckte hon att passet gått ut!!! Blir man trött eller...
Så imorgon innan jobbet MÅSTE hon ordna m pass... Så håller vi verkligen tummarna att de hinner komma innan lördag....
Har även tvättat som en gnu hela dagen :-)
Man lovar lite bättre väder nu.☀️☀️☀️.Kommer att bli stugan ngr av dagarna veckan som kommer ❤️

Sonen o sambon är påväg hem nu från Italien de vekar ha haft en bra semester

Hoppas ni haft det bra Trots avsaknaden av riktiga sommarvärmen och ☀️

Ha det gott alla ❤️❤️❤️

1. Vilken härlig semester ni har :)
    Här har det ju regnat o regnat..dock inte idag. Åtminstone än! Hoppas på fint väder då vi ska på Scorpionskonsert!
    Ha en fin fortsättning på semestern!

2. Hej fina Mickis.
    Förstår när jag ser alla fina mysiga bilder att du haft det trevligt och bra. Bara härligheter att minnas nä vintern kommer. Bra med bloggen då man kan blicka bakåt och se vad man gjort.
    Hoppas passet kommer i tid. Vi håller tummarna.

Ha nu en skön kväll vännen.
    En varm lördagskram.

3. Godmorgon!
    Skrev nyss ett inlägg om lördagskvällens konsert!
    Svaren på frågestunden kommer senare idag
    Ha en skön söndag!
    Kram

4. Vilken mysig semester... (Y)
    Men, sååå tråkigt med pissevädret på Diggeloo..

Kramar Annelie

5. Tycker du gör helt rätt som låter bloggen vila lite och njuter av semestern istället. =)
    Fast det är klart det blir tomt för oss andra... ;)

6. Låter som en helt underbar semester! Synd bara att vädret var som allra dummast på Diggiloo...

Hoppas det ordnar sig med passet!
    Kram

PS: Jo, jag hade en 8*5 cm stor cysta som satt mellan magsäcken och bukspottkörteln. Tack och lov var den godartad och borta nu :-)

7. Syns att ni haft och hr det toppen på er semester. Hoppas att vädret blir som de lovat kommande vecka.

8. Här semestras det lite i elfte timmen. I morgon ringer klockan kl.05.30 =(( känner att det fattas lite ledighet fortfarande. Denna sommaren har består av barb och barnbarn i olika konstellationer. Äldsta sonen med dotter bor ju i ett litet hus precis bredvid oss, spartanskt inrett så de äter, duschar, tvättar osv inne hos oss... Äldsta dottern fick bar den 14 juli, på sin egen födelsedag och då fick jag "äran" att passa den blivande storebrodern som fyllde 1år den 27 februari... inklusive övernattning. Som stöttning hade jag yngsta dottern med sin son, fem månader gammal, så det var livat.... Att yngsta dottern är ensamstående gör ju att hon tillbringar rätt mycket tid hos oss, vilket iof är mysigt men...ibland vill vi ju vara barnlediga och ha lite "egentid"...;-))

Din semester verkar ha varit hur mysig som helst. Tiden verkligen flyger fram när man är ledig med sin familj, att dessutom tillbringa tid i Göteborg gör ju att man blir lycklig av bara farten... <3

Kram

9. Ni klarade av storstan :) - fick Zingo följa med på restaurangen? Och visst är den mysig och med god mat också. Har träffat en Zingo också på semestern. En 9 månaders jämthundsvalp och hur go som helst. Ja den här sommarens väder går ju till historien men man kan ju ha det väldigt bra ändå och det ser jag att ni har haft förutom kvällen för konserten då. Har också haft si och så med vädret men mer kallt än regn och i år blir det nog inga bad i sjön inte. Dagen i dag började ju bra men nu kommer molnen och ärligt så gör det inte så mycket för jag känner inte riktigt för att sitta i solen i dag i alla fall. Må Gott

10. Välkommen tillbaks till bloggen. Har ju följt dig på facebook men det är ändå roligt att läsa i bloggform. Er sommar har då varit annorlunda än vår. Allt har strulat och också vädret men vi har ju hunnit med att vara tillsammans och det är ju det viktigaste. Ha en fortsatt bra sommar
    Lisbeth

11. Fina bilder, det ser ut som att ni har haft det bra. Ja då kan bloggen allt få vila :) Kram

12. Grattis till en härlig semester, vi hade också himla tur med vädret under vår färd.
    På sommaren händer de grejer minsann. Näää, de var inte vid vår sjö ni var, de namnet på sjö finns tydligen både här och i Vetlanda som ligger lite längre härifrån. Men de gör ju de samma för du hade ju inte tänkt hälsa på mig ändå :)

Kramiz o fortsatt go sommar

13. Härlig semester ni har haft. Synd bara att det var sånt skitväder på Diggiloo och att det pga vädret blev andra problem med showen.

Kramis <3

♥Tack för att du förgyller min dag♥