torsdag 20 augusti 2015

Sommaren är kort.... Men nu är den här så ta för dig ☀️-en skiner idag

Vilken sommarvärme vi fått nu... ☀️☀️☀️
Bättre sent än aldrig... Men synd om de som börjat jobba nu och så synd om alla barn eftersom det varit skolstart denna vecka...

Dottern o han med kodnamnet har haft en härlig vecka i Turkiet. 
Det blev mycket sol, bad, värme, god mat o dryck 
Vi har inte hunnit sakna henne för det var wifi på hotellet så vi har varit väl uppdaterade ;-) 
Fick en jättefin skål av dem o en god turkisk krydda :-) 

I lördags åkte vi till Göteborg för att fira sonen som fyllt 24år 
Jag hade gjort en stor kastrull med fläskfile i dillsenapssås som jag hade med till middagen :-) 
Vi lämnade Zingo hos makens tvillingbror & sen åkte vi till Göteborg. Hade lite paketöppning och sen tog vi spårvagnen till stan och gick på den Europeiska matmarknaden o åt lunch. Sen strosade vi på stan o tog en iskall öl/vin på Viktoria innan vi åkte hem och förberedde maten hos sonen.vi åt.. Sonen som älskar dillsenapssås åt 3 portioner :-D
Jag fick en rejäl svacka. Blev akut illamående o kräktes. Förm så var maten jag åt på matmarknaden dålig... Mådde bra sen... Men man blir sliten & darrig... 

Dottern o Kodnamnets flyg blev flera timmar försenat så vi hämtade dem på Landvetter vid 4-tiden på söndagsmorgonen.. Hua det var ett trött och slitet gäng som kom isäng halv sex på morgonen.... 
Maj Gadd det krävdes 2 dygns återhämtning för denna skruttiga människa.... 

Fantastiskt väder har vi haft hela veckan ☀️☀️☀️
Stor sol och härlig värme :-)
Här blivit några timmar i solstolen varje dag.. Man måste passa på... 
Vi har varit på knorren o badat både igår o i föregår 

Jag o maken har firat 23-årig bröllopsdag 

Min hälsena är grymt dålig än... Tränar o lider o ska tbx till sjukgymnasten nästa vecka 

Nåja det som inte dödar härdar... ;-) 
Ha det gött  ❤️

11 kommentarer:

  1. Vilken fin skål!

    Jag njuter så gott jag kan när jag inte är inburad i fängelset på dagtid och bär lådor på kvällstid. =)
    Men bara det att kunna gå till jobbet i t-shirt på morgonen är guld värt!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Grattis i efterskott till er på bröllopsdagen och till sonen som blivit 1 år äldre! Jag har också varit på den internationella matmarknaden, fast vi var där tidigare under veckan. Vilken otur att du blev dålig i magen :-( Man blir ju trött, kan man inte få må bra när man är borta åtminstone.... Förstår att du behövde flera dagar till återhämtning. Vad tråkigt att foten krånglar, hoppas det blir bättre snart. Håller tummarna. Vilken fin skål du fått! En sån vill jag också ha :-) Puss & kram och ha en fin helg! ♥

    SvaraRadera
  3. Gratulerar till bröllopsdagen så här i efterskott. Inte dåligt jobbat :) - Trist att du blev kass av maten. Jag hade tänkt äta langos men så tog dom inte kort och vi hade inga kontanter så det blev inget med det - kanske lika bra det så här i rötmånaden. Ja solen skiner gott men solen är för varmt och jag håller mig i skuggan mestadelen om jag är utomhus. Nu håller jag tummarna för att detta väder håller i sig även över nästa helg så vi här på jobbet kan ha firande och tävling. Alla andra såna saker har regnat bort tidigare i sommar. - Den där dillsenapssåsen lät ju gott - ett recept kanske? Må Gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. http://mermickisrecept.blogspot.se/2011/12/flaskfile-med-dillsenapssas-sonens.html?m=1

      Radera
    2. Du hittat det i receptbloggen under fläskfile :-)

      Radera
  4. Grattis till både er och sonen!

    Ni ser ut att ha haft det toppenbra (minus magattacken, dum-hälen och förseningen...)

    Hoppas helgen blir finfin! :-)

    SvaraRadera
  5. Ja nu har verkligen sommarvärmen kommit..när semestern är över och vardagen är tillbaka med jobb och div andra saker som ska hinnas med. Zingo ser iaf ut att må gott med bad på Knorren :-)

    Men vad tråkigt att du blev dålig av maten :-( Förutom det så verkar ni ändå ha ha haft en trevlig dag ihop med sonen.

    Grattis i efterskott på bröllopsdagen :-) Hoppas ni hade en trevlig bröllopsdag.

    Kul att dottern och "kodnamnet" hade en bra vistelse i Turkiet. Vilken fin skål du fick :-)

    Hoppas din hälsena blir bättre snart.
    Ha en fin fredagskväll!

    Kramis <3

    SvaraRadera
  6. Ja vädret är verkligen underbart nu !! Skulle ha haft semester i augusti. Han som spår väder han har spått att augusti och september ska bli fina och det stämmer än så länge.

    Så härligt att åka och fira sonen. Han måste ha blivit super glad när mamma kom med mat till kalaset.

    Vad har du hittat på med din hälsena?

    Trevlig helg, Vicki

    SvaraRadera
  7. Så härligt din dotter och kodnamnet hade det bra där borta. Men nu är det vi som njuter av den svenska sensommarvärmen. Visst är det härligt. Man bara njuter och njuter och du visar bilder som värkligen återspeglar soliga sommardagar.
    God mat och dryck har ni. Man blir sugen på både det ena och det andra när man tittar på dina bilder hihi.

    SOLIGA varma goa kramar från mig . JO......krama om sötvovvsen från mig

    SvaraRadera
  8. Oj, oj, oj....vilken sensommar vi fått! Lite sent men väldigt skönt.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt väder vi har haft :) I morgon ska det regna säger dom....
    Ha en finfin kväll!
    Kram <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis