tisdag 11 augusti 2015

Vardag igen....

Sista semesterveckan kan man inte klaga på heller... ;-)

Vi befann oss i stugan i 3-dagar. Maken och pappa hann to.m spela en golfrunda.
Väl hemma så kom dottern & han med kodnamnet och vi åt pizza tsm på kvällen & fixade lite med en telefon som kodnamnet hjälpte maken med...
Hur det gick...? Jaaa... det där med telefoner och kodnamnet det borde funka bättre än det gör :-D
(Han säljer nämligen mobiltelefoner)

PÅ torsdagen var maken på golfbanan med tvillingbrodern & svågern. Jag var hos sjukgymnasten med min hemska hälsena & fick ett träningsprogram som jag följer slaviskt... Nu jäklar ska det bli bra, men för att bli bra måste det tydligen bli sämre först... ;-)

PÅ dotterns lunch hämtade vi passet som kommit.. TUR för henne.. Hon märkte ju förra fredagen att passet gått ut... så på lördagen stod vi utanför polishuset före 9 på morgonen för att va FÖRST & i torsdags kom passet sån tur, eftersom resan till Turkiet gick på lördagen (2dgr senare).
på kvällen var vi en sväng hos makens tvillingbror. Till middag blev det Kodnamnets egenfiskade makrill Gott!

På fredagen hjälpte jag dottern att packa.. Först packade hon, vägde väskan, sen packade hon upp & packade om.. vägde väskan.. osv osv osv.. Vet ni hur mycket en rollon väger? NÄ det vet inte jag heller men VÄLDIGT mycket enligt henne :-D Det slutade med att kodnamnet fick ta med schampo, balsam & allt solskydd... för DET väger MYCKET... Stackars kodnamnet, han som inte ens behöver solskydd.. haha han har så bra hud :-D "not"....
En dag i solen i stugan... Ser ni "en pepparkaka eller en tomat"?

Så kom lördagen & vi vinkade adjö till kodnamnet & dottern & pustade ut... för nu lägger sig lugnet...
Vi njöt av solen... Vi var på knorren en sväng så Zingo fick bada & på kvällen åt vi räkor/krabba... Så fruktansvärt gott!

Söndagen makens sista semesterdag åkte han som planerat med samma golftokiga killar som vanligt till en golfbana... Jag & Zingo njöt av det fantastiska vädret som vi faktiskt haft den senaste veckan.. Jag solade & lyssnade på några olika sommar i p1. David Batras sommarprat tyckte jag var riktigt bra, även Zara Larssons, Henrik Stensson & Peter Apelgren & Anna Manheimer var väl värda att lyssnas på.

Igår var det också en fin & solig varm dag. Makens första arbetsdag. Jag njöt i solen en stund & även Zingo. Grejade lite här hemma & på eftermiddagspromenaden mötte vi vår gamla granne & hennes hund Ella. Jösses så glada hundarna blev över att träffas. Det är säkert ett år sedan de sågs, men det märktes inte :-)

På eftermiddagen handlade vi lite presenter till sonen som igår fyllde 24 år.
GRATTIS ROBIN!!! 

Vi ska till Göteborg på lördag & träffa honom & sambon. På hemvägen tar vi med oss kodnamnet & dottern. De landar på Landvetter sent lördag kväll.

Idag är det grått & på Zingowalken regnade det lite. Men det känns riktigt bra att vila huden en dag... ;-) För imorgon & på torsdag visar man stor sol igen...☀️☀️☀️

Ha en fin tisdag!❤️



14 kommentarer:

  1. Grattis sonen börjar jag med - sen vad har du gjort!! med din hälsena - det såg ont ut. Här är det också grått idag - skönt kan jag tycka men det är varmt också. I morse vid 7 var det 10 plus men idag var det 18 tack vare molnen. Har inte legat och solat en endaste dag men suttit ute i solen under ett parasoll har jag gjort men direkt i den - inget jag känt för alls så bikinin har inte blivit använd alls detta år. Har lyssnat på några av sommarpratarna men jag lyssnar på kvällen innan jag somnar och en del är bättre än andra. Nu har jag hittat en podcast om gamla brott från aftonbladet som jag lyssnar på förutom böckerna. Blir det lite kulturkalas på lördag då kanske? Jag ska nog in imorgon och titta på Ola Salo och på lördag är det rock som jag kanske åker in och ser på - Hardcore Superstar vi får se vad orken klarar. Må Gott

    SvaraRadera
  2. Grattis till sonen, alltid kul med kalas. Aj,aj, inte roligt med hälsenan, hoppas den bättrar sig snart nog. Här har jag dragits med en stressfraktur i ena foten under sommaren, fy farao, det ska alltid vara nånting, eller hur?..
    Idag är det en mellandag vad det gäller vädret, men sen ska det bli fint igen ett par dagar.
    Kram och sköt om dig♥

    SvaraRadera
  3. Men usch som foten ser ut! Ser ut att göra väldigt ont - hoppas den blir bättre snabbt!

    Sommarpratarna har vi också lyssnat en hel del på. Finns en outtömlig källa bland gamla prat också - perfekt att ladda ned i telefonen och lyssna på när man exempelvis bilar runt :-)

    Grattis till sonen :-)

    SvaraRadera
  4. sv: Jodå, jag mår hyfsat bra nu såhär ett par veckor efter operationen. På torsdag är det dags att pilla bort den andra halvan av stygnen - 15 stycken kvar... :-)

    SvaraRadera
  5. Det är andra gången jag har stressfraktur. Första gången så visste jag inte vad som felades när jag knappt kunde stödja på foten, men då var det värre. Jag var till vårdcentralen och läkaren som jag träffade där var helt säker på att det var en stressfraktur efter röntgen som jag gjorde. Det är inte mycket att göra åt, så länge det gör som värst ont får man vila, hundpromenader är inte att tänka på. Men det går ju över, och som sagt den här gången är det lindrigare.
    Det kallas förresten för marsch fraktur också. Förr när soldaterna marscherade långa sträckor med packning så gjorde påfrestningen att om oturen var framme bildades det en fraktur i foten.
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  6. Kodnamnet...ha ha! Har ju inte hängt med så mycket i sommar och inte hunnit läsa så mycket bloggar, men kul "namn" hursomhelst.

    Ser ut som om du har det super i solen:-) Njut på!
    Själv jobbar jag som vanligt igen men har haft en fin sommar/semester så jag ska inte klaga!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  7. Hoppas på två veckor med bra väder, då jag har semester denna och nästa vecka.

    SvaraRadera
  8. Usch, foten ser inte bra ut precis... Och jag skulle nog säga tomat, inte pepparkaka. Inte än iaf. =D

    SvaraRadera
  9. "Denna sommaren var verkligen kort..." "Bara regn hos mej" Ja, många sommardängor passar in på sommaren i år. Och jag har börjat jobba....
    Kram

    SvaraRadera
  10. Ja njut av sista veckan, det gör även jag. Idag beger jag mig iväg på en liten tripp, den sista innan första erbetsveckan nästa vecka :) Kram

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder och härliga dagar !!

    Hur känns det att börja jobba? Vad jobbar du med?

    Trevlig helg, Vicki

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga veckor vi haft nu. En precis lagom sommar för mej. Va gott det ser ut med bilden på maten med fisken. Hoppas du blir bra i foten fort.
    Kramkram

    SvaraRadera
  13. Hoppas hälsenan kryat på sig. På tisdag börjar vardagen igen och man frågar sig vart tog sommaren vägen. Kram Åse

    SvaraRadera
  14. Ja det verkar som om ni njöt ända in i det sista på semestern :-) Helt rätt!!
    Men hur din fot ser ut. Vad har du gjort?

    Hmm...mer tomat än pepparkaka ser det ut som ;-) Ser dock ut att göra ont. Hoppas de hade en bra utlandsresa :-)

    Ha det gott!
    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis