måndag 21 september 2015

Sorry bloggvänner

Jag har tappat blogglusten... 

Kände för drygt 2v sedan att allt gick så bra.. Vind i seglen o kärlek i hjärtat ❤️
"Bara" min kropp som kärvar... 
Familjen mår bra, alla trivs i sina liv... 
Vi balanserade på en stabil livlina :-) 
Kände att NU äntligen kanske man kan få slappna av lite...
Det tar på en mammas kropp o själ att alltid ha jour...
Vad skulle kunna gå fel liksom...  ❤️

Men den linan som vi balanserade på "det går så bra nu linan" gick sönder...
I måndags för 2v sedan så fick dottern en "smäll på käften" & familjens måbrakänsla försvann i ett nafs...  Har sedan dess försökt hålla oss o framförallt henne flytande & kämpar med nål och tråd för att laga linan... 
Den är lite helare nu än för 2v sedan
Det är egentligen ingen "allvarligt" som hänt. Ingen är sjuk eller så... Men livet förändrades hastigt & det har påverkat oss... 
Så sista 2 veckorna har jag o dottern roat oss... Typ ;-)
Vi har varit på Erikshjälpen o kikat, varit en sväng på torp, en dag var vi på IKEA och köpte nya tallrikar. Nästan alla våra kökstallrikar har gett upp. De mådde inte bra o diskmaskinen så fick köpt ett nytt kit, 18-delar för 199kr 
Vi åt brunch på IKEA 

Dottern köpte lite saker till "Kodnamnets" lägenhet. Jag o dottern städade ur den och pyntade när han var en vecka på semester i Grekland med sin mamma :-D

Blev fint o han blev himla glad :-) 

Jag o mannen min har köpt en soffa, med divan. Divanen är till divan Mickis :-D
Ett mindre bord ska vi ha frampå

I lördags förra veckan hade dottern "matdag" Hon gjorde tapas till oss. Så himla gott 
Ja hon har nästan haft matdag varje dag det sista "tummen upp" 

I fredags var jag o maken bjudna på kräftskiva hos Zingos bröders grannar. 
Verkligen jättetrevligt! 
Det var knytkalas och dukat i garaget med goda kräftor, dryck, sånghäfte och lekar & många härliga människor :-D 
Mitt sånghäfte brann upp... Ooooops tur det fanns brandansvariga på festen
 haha
Igår var det helt fantastiskt väder. Vi mötte upp makens ena bror med familj på Hunneberg. Grillade korv o tog en promenad. Ljuvligt ❤️
Maken blev så glad när han såg golfbanan ;-)  
På eftermiddagen kom JoP o lämnade "Lillan" Hon är här på testnatt. För vi ska passa henne i slutet på oktober när de reser bort.
Det går så himla bra ❤️
Härligt 

Ikväll har vi handlat mat o nu slöar jag och maken vid tv.n

Sköt om er! ❤️
Tills vi hörs igen  ❤️

12 kommentarer:

  1. Söta lilla Zingo ♡ Nooospuss ...
    Sköt om er & ha en riktigt skön Höst!

    /Kramar finaste!

    SvaraRadera
  2. Men vilket bra uttryck " att balansera på livslinan" Här balanseras det mer än vad det går som på räls. Det tar på som du säger men jag brukar tänka att det beror på att vi i vår familj är så nära varandra helt enkelt sammansvetsade. Om det då händer saker om än mindre påverkas alla. Vad mysigt det ser ut med kräftskiva. Vi hade en i lördags med ungdomarna. Smakade bättre än jag trodde och alloa älskade knytena jag gjort med västerbottensost. Vilken liten sötnos ni ska passa. Anara att det gick bra med Zingo Ha en fortsatt fin vecka Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Klart divan ska ha en egen divan! =)

    Och få pausa lite. Jag har precis fått tillbaka min blogglust (tror jag) efter bara några enstaka inlägg det senaste året... Det går upp och ner.

    Mysigt att du och din dotter umgås så mycket!

    <3

    SvaraRadera
  4. Ja så där blir det,man kan inte vara på topp jämt, det suger som man säger. Bloggen är ju inte livsviktig, utan det är det verkliga livet som gäller.
    Ta hand om er nu, och jag hoppas ni mår bättre så småningom, så kanske vi hörs igen...
    Många varma kramar♥♥

    SvaraRadera
  5. Usch vad tråkigt att du/ni känner så... Men en hel del roligheter har ni klämt in i alla fall :-)

    SvaraRadera
  6. Den där livslinan kan ju svaja rejält tyvärr men får hoppas den stannar och ni kan få gå på den utan att ramla av. Trist att det inte är som det ska vara. Vilken sötnos ni ska passa - kul med en kompis till Zingo eller är han lite avundsjuk kanske på att någon annan får uppmärksamheten. Något som jag skulle vilja göra och som vi ofta pratar om är ju att grilla korv i skogen - det är så mysigt och det smakar så gott men det blir aldrig av. Så jag blir avundsjuk på dom bilderna. Må Gott

    SvaraRadera
  7. Ta hand om er och jag hoppas att blogglusten kommer tillbaka.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Ibland kan man tappa blogglusten. Livet är ju så. Upp å ner.
    Många fina bilder och din dotter och du är supersnygga. Ni ser ut son systrar. Lika söta.

    Hoppas att du har det gott vännen.
    Ps....Ibland kan jag inte kommentera hos dig. Jättekonstigt. Men nu hoppas jag det går.

    Ha en jättefin dag, helg nu. Vila upp dig och njut av hösten.

    Kraaaaaam.❤

    SvaraRadera
  9. Ibland är livet en balansgång, hoppas att allt rättar till sig och vi får se dig här i blogglandet igen. Kram åse

    SvaraRadera
  10. Ni verkar ha det bra, fina bilder. Känner lite som du bloggtorka, men vet att lusten kommer tillbaka. Så det får helt enkelt bli efter hur jag orkar och har tid. :) Mår bra jag med och hela familjen. Kram

    SvaraRadera
  11. Hoppas att allt är bra och att det inte är något som har hänt ?

    Ibland så tappar man blogglusten men den kommer säkerligen tillbaka. Blogga de dagar du känner för det sedan om det går veckor i mellan så får det bli så.

    Ha det gott,Vicki

    SvaraRadera
  12. Oj såg nu att jag missat ett inlägg :O

    Tråkigt att höra att dottern fick "en smäll på käften". Jag hoppas att det inte är något allvarligt och att det är något som kanske går att lösa.Skönt att läsa att det iaf inte handlar om att någon är sjuk. Men det finns ju andra saker i livet som kan vara nog jobbiga och påverka.

    Men vad mycket gott dottern har lagat. Och snygg soffa ni köpt. Den påminner väldigt mycket om min soffa både färg och utseende. Fast min är ju äldre och lite väl nersutten nu så jag funderar på att köpa en ny lite längre fram.

    Vilken härlig dag ni verkar ha haft på Hunneberg :-)

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis