lördag 17 oktober 2015

Lördag ❤️

Lördag idag o ännu en skön höstdag ❤️

Ikväll är det Premiär för Så mycket bättre. Niklas Strömsteds dag idag. Ska bli kul :-) 

I onsdags märkte jag att det var sämre igen med fingret så jag fick ringa VCT igen. Läkaren bokade in mig på en eftermiddagstid. Nageln släppte från nagelbandet o det var väldigt varigt 
Det slutade med att jag fick operera bort pekfingernageln. Man bedövade och sen fick hon plocka bit för bit av den porösa nageln... Ja jäklar vad smärtsamt
Såhär ser det nu. Är man äckelmagad får man scrolla vidare snabbt.. 
Lena Phs Ont det gör Ont passar passar nu... 
Är minst sagt handikappad nu... 
Som tur är så agerar dotter både personlig assistent, sjuksköterska och kock :-D
Hon har lagat jättegod mat bla ifrån tidningen Mersmak nr9 2015.
Vi har testat både Delhi chicken style och Railway mutton curry från den tidningen. Är man lite försiktig med chilin så blir det super gott. Att rekommendera 

I torsdag var det ljuvligt väder så jag bet ihop och åkte till Knorren med Zingo 
Helt magiskt vackert 

Idag är fingret aningen bättre 
Ikväll är vi hembjudna till kodnamn Ibizas mamma på lite mat & prat. Ska bli trevligt :-) 

Ha en finfin lördag ❤️

16 kommentarer:

  1. Otroligt vackra Höstfoton ♡ ...
    Gha,den finern ser riktigt ond ut :( Hoppas den läker snabbt!

    /Kram

    SvaraRadera
  2. GAAAHHH!!! Vad ONT det där såg ut att göra! Hoppas det slutar upp med att göra ont snabbt...

    Desto finare var dom underbara höstbilderna! :-)

    SvaraRadera
  3. Jättefina höstbilder !
    Såg inte så jätteskönt ut med fingret inte. Hoppas att det snart slutar att göra ont för pekfingret använder man ju ganska ofta.
    Blomkålsris : riv blomkålen på den grovsta sidan på rivjärnet. Koka upp vatten och häll i den rivna blomkålen i 10 sekunder. Klart !

    Ha en underbar söndag ! Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du har det bra
    Kram 💕

    SvaraRadera
  5. Härliga höst foton och fingret såg inget vidare ut. Tittade på så mycket bättre här med. Bra underhållning tycker jag.

    SvaraRadera
  6. sv: Vi tömde inte HELA tunnan... Men onödigt att nöja sig med bara en 15-litersdunk... ;-)

    SvaraRadera
  7. Hoppas fingret läker utan problem nu. Kan tro att det gjorde ont...
    Vilka fina bilder du visar. Skönt att du har dottern till hjälp.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ajajaj!! Det där såg ut att göra riktigt ont! Stackare.... Tur att du har en sådan duktig hjälpreda i hushållet!
    TAcksamt!!

    Hoppas att läkningen går som den ska och att du får tillbaka din nagel igen.

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  9. Aj aj aj...det där ser verkligen ut att göra ont. Jag hoppas nu när du "opererat" att det ska läka snabbt och att smärtan blir lindrigare dag för dag.

    Fina bilder från Knorren :-)

    Hoppas nu hade en trevlig kväll hos Kodnamnets mamma :-)

    Ha en fin dag!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  10. Hoppas att ditt finger blir bättre snart !! Haft problem med det nu ett tag. Har du fått antibiotika?

    Jag såg inte Så mycket bättre i lördags men har tänk se om jag kan se det ikväll. Niklas Strömstedt är en artist som jag har gillat med bra låtar.

    Hur tyckte du programmet är?

    Härliga höstfoton !! Fint med höstfärgerna

    Ha det gott, kram Vicki

    SvaraRadera
  11. Uäh! Det såg inget vidare ut! Verkligen...

    Äntligen, säger jag med. Så mycket bättre igen! Gillade Miriam Bryants version. Och henne. Hon hade inte mycket filter när hon pratade. =)

    SvaraRadera
  12. Jäklar vad ont det gjorde att se nageln,haha....men hoppas för guds skull att det läker fort nu utan mer problem.
    Så mycket bättre blev faktiskt bättre än vad jag trodde innan jag sett det. Vilka vackra höstbilder, snart går vi in i November, och då försvinner dom vackra höstfärgerna.
    Kram och sköt om dig♥

    SvaraRadera
  13. Fingret såg verkligen ont ut! Aj, aj, aj!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Ja du är det inte det ena så är det andra. Hoppas på snabb läkning så du kan supporta i bak och mat. Vi tittade också på Så mycket bättre men sappade mellan till Kalle M. Kändes romantiskt att tänka på att där var vi på söndagen och såg en show som vi fick i bröllopspresent av Orsa Grönklitt. Vi har också haft ett underbart höstväder men idag tar vindarna i rejält så kylan tränger på. Har inte hunnit testa recepten än men det ska bli av. Verkar smarrigt
    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
  15. Hur har helgen varit?

    Här nere har vädret varit helt ok. Så vi har passat på att vara ute en del.

    Ha en trevlig söndagkväll, Vicki

    SvaraRadera
  16. Aj, aj, aj!
    Jag trodde jag kommenterat detta men jag blev nog så till mej att jag kom av mej...
    Fasiken så ont fingret ser ut.
    Hoppas att smärtan släpper snart.

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis