tisdag 3 november 2015

hej i stugorna :-)

Hej i stugorna..
Det var längesedan sist ;-)

Här är det som det är... huvudet upp & fötterna ner... iaf oftast :-D

Vad har då hänt sedan sist...
Jaaa. vi har varit hemma på middag hos "kodnamnets" (dotterns kille) mamma. En mycket trevlig kväll med jättegod mat :-)

Trollhättan har även verkligen lämnat avtryck i historieböckerna då en galning den 22/10 mördade 2 personer och skadade ytterligare personer på en skola här i stan. Så FRUKTANSVÄRT! 
Finns inte ord för det... ❤️

Vi är hundvakter till lilla råttan Lillan en ljuvlig liten chiwawa/Pratzky 


Fingret mitt utan nagel läker så sakta & nu kan jag använda handen igen även om jag får vara försiktig & ha fingret omlagt.

Mannen min har fyllt år... & även hans andra halva...
 46år så nu är vi jämngamla igen. På födelsedagen fixade dottern & kodnamnet middag till oss. De bjöd på entrecot, gratäng & en jättegod pepparsås.
På kvällen hade vi fika besök av mina föräldrar & dottern hade fixat en fin & god tårta. Vi hade svärmor här på en bit paj dagen efter kalaset. Hon och dottern hade lagat pannbiff på dagen. Svärmor som är ensam, svärfar gick ju bort i november ifjol har tappat lite matlust & tycker inte det är så kul att laga mat till bara sig själv, så dottern frågade om inte hon kunde få lära sig att göra farmorspannbiff... Pannbiff är svärmors specialitet & "det enda recept min farmor kan" som sonen sa när han var liten.. ;-) Alla älskar svärmors pannbiffar :-D Nu har dottern noterat allt som farmor har i sina panbiffar, även den hemliga kryddan...

Förra helgen hade vi barnen med respektive här & firade maken. Vi käkade lite fajitas, åt tårta & spelade spel. Jättetrevligt :-)



I fredags var jag & mannen min på galej. Vi var på Grottmannen en standup show med Trollhättebördige Robert Samuelsson. Det var min födelsedagspresent till mannen. 2h & 40min med stora leenden, stor igenkänningsfaktor & många många gapskratt :-D

Jag har ju under en längre tid mått sämre i kroppen än vanligt. Jag har problem med händer, hälsenan & allmänt görsliten & trött... "slut som människa". Igår hade jag ett inbokat besök på Reumatologen. Fick träffa chefsöverläkaren som fått remiss från hud samt en egenremiss från mig. Var väldigt tveksam innan besöket... sitta där med slaskdiagnosen Fibromyalgi & tror man ska få hjälp.... Men iaf  det var ett bland det bästa läkarbesöken jag varit på...Jag har enligt reumatologen artros i alla mina fingrar i vissa fingrar 2 av lederna & andra 3 av lederna... Jag har Raynauds syndrom. Jag kan ha ett förstadie till Sle. Jag har inflammationer runt naglarna som kan ge inflammation & nagellossning.. jo tack jag veeeet ;-) Jag har artros i tår & jag har en super inflammerad hälsena
som man med ultraljud ser 4gropar, skador hack i... Så den KAN gå av men den KAN oxå läka om man har tur.... & det tänkte jag ha... Nu kommer jag att få göra röntgen av händerna som är "värst" samt göra biopsier på mina röda områden i ansikte/hals som skulle kunna tala för Sle, ta massa prover & fortsätta ha kontakt med reumatologen. Själva besöket tog lite mer än 2h. Så tacksam att bli tagen på allvar & att han såg saker som jag inte ens sett. Normalt visar man fynd för sin distriktsläkare som sen försöker avfärda det... TACKSAM!

På Fredag är vi & våra barn medbjudna på restaurang för att fira mina föräldrars 50-åriga bröllopsdag! De firar Guldbröllop på Torsdag visst är det fantastiskt!
Störst av ALLT är KÄRLEKEN! ❤️❤️❤️


Ha en fin dag!

15 kommentarer:

  1. Oj vad mycket olika saker i ett inlägg, verkligen intressant.
    Jag blir glad av att läsa att även Du har bemötts bra av en läkare och känt dig sedd och hörd.
    Fina bilder har du också lagt upp. Önskar dig en bra dag :)

    SvaraRadera
  2. Vilken bra läkare du slapp till ! Det är a &o tycker jag! Min reumatolog är också jättebra
    Ha en bra onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ett November Hej!
    Härliga foton på både tvåbeningar & fyrbeningar ♡ ...hihi
    Ha en underbar dag/Nospussar & Kramar!

    SvaraRadera
  4. Oj - här har det hänt massor minsann! :-)

    Tråkigt att du har såna besvär, men vad SKÖNT att du "hittade" en läkare värd namnet! Hoppas du kan få hjälp nu.
    Kram

    SvaraRadera
  5. hahaha - vilka underbara bilder på djuren - det fick mig att le stort men det var inte så roligt att läsa om hur jobbigt du har det men så skönt att bli trodd och utredd. Det är guld värt att bli tagen på allvar och få hjälp och det är ju lätt att "skylla" allt på fibron när det kan vara så mycket annat och som man kan få hjälp emot. Jag har börjat med Artox och vet inte än om det blivit bättre - kunde ta en månad innan man märker något. Och jag får väl välja att som så ofta - tro att det hjälper. Men ni har ju gjort mycket trevligt också, goa middagar och skratta - ja det gör man alldeles för lite tyvärr men ni fick där lite mer än 2 timmar i alla fall - på raken. Saknar dig på bloggen så det är trevligt när du gör inlägg. Må Gott

    SvaraRadera
  6. Så bra att du fick en sån bra läkare, men tråkigt att du behöver lägga till fler diagnoser. Hur många kan man ha??! :( Trevligt med firande och så roliga kort på djuren :D Ha det så bra du kan. Kram ❤️

    SvaraRadera
  7. Oj,härliga bilder på dom små fyrbenta. Ja det var ett tag sen du skrev på bloggen, men det har hänt en hel del ser jag,och mycket trevliga saker också. Tråkigt att du mår skit i kroppen, men jag vet ju hur det är även om vi har olika "krämpor" man kämpar på tills det i princip tar stopp, vi kvinnor är nog lite dumma i det fallet, ingen tackar oss för det.
    Skönt du kom till en toppenbra läkare. Där vet jag också vilken betydelse det har, att få en riktig undersökning och en läkare som verkligen går till botten och inte ger sig. En rätt ställd diagnos och behandling sen är guld värt tusen gånger om...**
    Kram och sköt om dig♥♥

    SvaraRadera
  8. Men så skönt att du fick träffa en bra läkare! Kan förstå att det känns härligt och det är du ju väl värd!!

    Ni äter så mycket gott hela tiden:-) Vattnas i munnen av alla bilder och beskrivningar:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  9. Vilka kort, djuren ser riktigt farliga ut. ☺
    Va bra att du träffat en bra läkare men trist med så mycket sjukdom.
    Jag saknar dina inlägg men förstår att orken måste finnas till annat, det riktiga livet. Men det är kul när det dyker upp ett inlägg.
    Massor med kramar från mej! 💜

    SvaraRadera
  10. Ni verkar ha haft super roliga kvällar med massa olika firanden och en massa god mat, härligt :-).

    Vad händer hos er i helgen ?

    Trevlig helg, Vicki

    SvaraRadera
  11. Kram ♥ Jaja....

    SvaraRadera
  12. Ser ut som att du har haft det bra, förutom din artros och problem med inflammationerna. Att plussa på fler diagnoser kan inte vara trevligt att få höra, men du verkar ha träffat på en toppenläkare :) Kram

    SvaraRadera
  13. Vad kul ni haft, och gott ni ätit :-) Mindre kul är ju dina nya diagnoser.... ♥ Men skönt att få veta vad som är galet. Vad tänker man göra nu då? Kan du få någon slags lindring? Skickar massor med varma kramar över cybern från lilla Landvetter och mig till dig i Trollhättan ♥♥♥

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga foton på hundarna och katten...de ser ju riktigt farliga ut ;-)
    Roligt att läsa att ni har varit iväg på div roliga saker, det behövs alltid.
    Men vad tråkigt att höra att du fått ytterligare diagnoser :-( Gick in och läste lite om dessa diagnoser då jag hört talas om dom men inte vet så mycket. Det verkar ju som om de hör ihop på nåt sätt och kan förklara de besvär du har.
    Väldigt skönt att du fick en läkare som lyssnade och tog dig på allvar. Det är verkligen A o O. Förstår att du känner dig lättad och tacksam över det.

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis