lördag 21 november 2015

Hej mitt vinterland ;-)

Nu har första snön fallit.. Blev inte så mycket men lite vitt har vi här på höjden :-)

Jag tycker det är härligt med lite frost & hög klar luft & Zingo han bara älskar det. 


I fredags tog vi sällskap med en granne & hennes rottis & gick en riktig långpromenad i skogen... Tyvärr var det inte så fruset som jag hoppas på & Zingo gillar lera.... Så det blev dusch & shampoo för honom... Men det var en mysig promenad :-)

På kvällen gjorde jag & maken pizza på pizzastenen tsm med dottern Gott!

Nu har dottern fått lite medvind igen... Anställningsintervju i onsdags & start av nytt jobb redan dagen efter... nya utmaningar... Ny bransch.. Jag tror hon kommer briljera i att kränga tv apparater.. hur svårt kan det vara? hahaha :-D

Är glad för hennes skull... GRATTIS!

Idag har bilen fått på vintersulorna & vi har promenerat på Knorren i frostvädret. Så gott :-)
Ikväll har vi varit på 18års kalas hos barnens kusin. Makens tvillingbrors yngsta. Han älskar popcorn så vi hade köpt en micropopcornskål i silikon,
3 paket popcorn, 3 popcornkryddor & en popcorn kruka samt en stor sked. För när man spelar data spel kan man inte bli flottig på fingrarna utan ett spelproffs äter popcorn med sked :-D

Vi var 20 pers & blev bjudna på flygande jacob & sallad & moccatårta samt 2 olika kladdkakor. Såå gott & trevligt. 

Nu tittar vi i efterhand  på  Så mycket bättre på chromecast & ska strax lägga oss. 

Ha en god natt 


13 kommentarer:

  1. Den tårtan ser ursmaskig ut! :-) Jag hade ingen aaaning om att dottern slutat på det andra jobbet.... Kul att hon nu fått ett nytt jobb i a f :-)
    Ha en finfin söndag vännen! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  2. Grattis till dotterns jobb !
    Härliga vinterbilder, ser jättemysigt ut. Vi har klarat oss från snön, men väldigt frostigt ute och -6 grader när vi vaknade.
    Ha en underbar söndag !

    SvaraRadera
  3. Grattis till 18-åringen som blivit myndig, till dottern som fått jobb och till Zingo som fått snö :-)

    SvaraRadera
  4. Mmm...vilken tårta!:-)

    Haha..det visste jag inte! Ska hälsa sonen att popcorn numera ska ätas med sked!:-)

    Ser ut som om er snödos är lite mer lagom. Suck...blir alltid kaos här nere i söder!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  5. Ååååå.. vilken god tårta, älskar marängtårta.

    Vi fick massor av snö under dagen, men det regnade bort senare. Tyvärr,, jag skulle sååå gärna vilja ha snö så det blir lite ljusare.
    Men, det är svårt att önska sig snö här nere.. :o((

    Ha en bra kommande vecka... // Annelie

    PS. Har även bloggen http://gifta6570.blogplatsen.se

    SvaraRadera
  6. Härliga nyheter men jag har nog missat att hon inte var kvar i klädbutik. Hoppas det blir bra. Vädret är härligt här också men det är bara frost på backen - ingen snö har vi fått. Presskanna - det är en kanna man pressar kaffet i. Om du förstår vad jag menar. Må Gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en sån tragisk dag när klädbutiksjobbet på ett mycket oproffisionellt sät upphördet att jag har haft svårt att sätta ord på det...utan att hänga ut dem rejält att jag avstått från att kommentera det..

      Radera
  7. Håller med Zingo jag. Kan ta hur långa promenader som helst när det är ett vintrigt landskap. Tyvärr inte flinga hos oss. Stackars lilla grisen men jag hoppas Zingo fick en rolig stund så länge det varar. Håller tummarna och grattar dottern till nya jobbet och att hon ska trivas med det. Just att trivas och ha arbetskamrater är ju så viktigt i livet det vet ju både du och jag som inte tar det av det. Ska bli spännande att höra vad du tycker om ljusen. Har ju lite svårt med dofter men tycker det är härligt att ha det runt mig. Mildare toner går bra men blommigt då är det kört. Ha en fin vecka
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Doftljusen jag fick testa är alldeles för starka för mig. Tyvärr fick jag huvudvärk av dem...
      Däremot de med äpple & kanel so finns på rusta de är helt underbara testa dem..
      Kram <3

      Radera
  8. Hoppas det kommer att gå bra för dottern nu med nya jobbet, grattis till henne. Visst är det härligt med den lilla snö som har kommit, ljust och fint blir det, och ingen grusig vovve. Men tyvärr ska det tydligen bli mildare och det gillas inte.
    Vilket kalas, och så mycket gott. Tårtan ser ju otroligt god ut.....
    Kraaam**


    SvaraRadera
  9. Grattis till dottern! Har förstått att motvinden kan ha gällt hennes tidigare jobb i klädbutiken men har ju inte varit säker. Ser nu att det var så när jag läser en av dina kommentarer.
    Hoppas att hon kommer att trivas på det nya jobbet :-)

    Snacka om att det har varit växlingar i vädret...från grått, till vitt, till grått igen.
    Själv föredrar jag det vita den här årstiden :-)
    Och som alltid så fick ni mer snö på höjden än här nere centralt.

    Vintersulorna ja...dom har jag inte fått på än men jag måste ju få på dom denna veckan. Väntar bara på att förkylningen ska mattas av lite så jag får lite ork att göra det.

    Men åhh...vilken tårta. Den såg smarrig ut :-)

    Ha en fin dag (trots regn och gråväder).
    Kramis <3

    SvaraRadera
  10. Snön och kylan borta, lika glad för det är jag. Men jag förstår att du som har hund inte gillar lera så mycket. =)

    Mysigt med lite kalasande!

    SvaraRadera
  11. Vad mysigt med snö. Tårtar ser riktigt mumsig ut:) Mvh Madde

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis