torsdag 12 november 2015

Solen visade sig denna sorgsna dag ☀️❤️

Idag har jag varit på begravning.  Min allra bästa barndomsväns pappa har gått bort.
Jag och barndomsvännen träffades första dagen på lekis och följdes åt fram tills vi gick ur gymnasiet och några år till. Vi var oskiljaktiga som barn & gjorde ALLT tillsammans. Våra familjer blev goda vänner. I vuxenlivet har vi glidit ifrån varandra som man lätt gör när livet rullar på, men lite kontakt har vi haft under åren. Idag bor hon i Karlskrona med sin familj.
Det kändes fint att kunna närvara idag och ta farväl av en pappa, morfar, make, bror,  svåger och vän ❤

Det var ett fint avsked ❤️

I måndags var det jättefint väder på fm 
Jag tog med mig Zingo & åkte till Knorren och gick en skön promenad 

Lagom till lunch kom regnet...

Igår var jag på VCT igen... Fingret där jag tagit bort nageln har blivit rött igen... Fick ännu en kur med penicillin. Idag är det ännu sämre i fingret men hoppas det är bättre imorgon
Imorgon är det en spännande dag... 
Båda mina barn ska på varsitt möte som kan förändra och förbättra saker för dem... Så jag håller tummarna
Har köpt årets första doftljus med äpple/kaneldoft från Rusta. De är ljuvliga så nu doftar det jul här ;-) 
Ha en fin kväll ❤️
Zingo ligger på golvet m huvudet på fotpallen & vill ha makens uppmärksamhet ;-)

11 kommentarer:

  1. Livets gång!
    Vill bara kommentera på den sista bilden.
    Det ser så himla SVENSKT ut i ditt hem.
    Dessutom gillar jag makens sockor! :) Gulligt!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  2. Begravning är aldrig roligt att gå på, men blir ändå ett fint avsked. Dom dagar som solen visar sig nu i November är lätträknade, desto mer får man passa på och njuta av dom.
    Hoppas det vänder och blir bättre med ditt finger nu. Ingen bättring med min fot, så efter helgen får jag ringa igen, då har jag ätit upp dosen med Naproxen.
    Då får vi vara lite nyfikna på vad det kan innebära för barnen med deras möten.
    Puss till fina Zingo, och en skön helg till er
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Jag håller också tummarna! Hoppas det går riktigt bra för båda två! Kram ❤️

    SvaraRadera
  4. Begravningar är sorgliga tillställningar....men låter som om det var en fin avslutning ändå.

    Håller tummarna för dig och din nagel och för att barnens möten går bra!

    Trevlig helg!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt med barndomsvänner som man kan träffa efter många år, och allting är som förr. Tråkigt bara med omständigheterna, men det är ju trots allt livets gång.

    Håller tummarna att mötena går bra för barnen! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Begravning är inte kul men som sagt livets gång och dom kan vara väldigt fina och ge ett fint avslut. Jösses va ditt finger ser ut och ont också - får hoppas det ger med sig kvickt nu. Julen är på G - det har jag sett idag och du kan läsa mer om det inne hos mig sen :) - spännande med barnen där - blir ju nyfiken. Må Gott

    SvaraRadera
  7. Beklagar sorgen. Hoppas det löser sig med fingret. Har själv tappat en liten del av nageln på hö pekfinger efter att jag klämt den i vedkubben.

    SvaraRadera
  8. Begravningar det är jobbigt att gå på även om det är en fin sista stund.

    Vill inte ditt finger läka? Tycker du har ätit mycket penicillin nu. Du får be om en annan sort ?

    Trevlig helg,Vicki

    SvaraRadera
  9. Begravning är jobbigt att gå på men kan oxå vara ett ljust och fint avsked.

    Men vad ditt finger ska bråka då :-( Kan det ha att göra med de andra diagnoserna som du fått veta att du har?

    Det låter spännande ang dina barn. Hoppas deras möten gick bra.

    Ja några dagar eller halvdagar med sol har det ju varit och det är väl då man får vara snabb med att ge sig ut och njuta av vädret. Idag är det ju så där grått och trist som bara november kan vara *gillar inte*

    Ha en fin måndag!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  10. Men fy så ont ditt finger ser ut. Hoppas verkligen att det reder sig snart. Spännande för dina barn och förstår att du längtar att höra vad dagarna ledde till. Jag har alltid velat ha doftljus här hemma. tyvärr är vi flera inte bara jag utan några av barnen som är överkänsliga. Tänkte att jag slulle test något jullikt framöver och se vad som händer. Kanel borde ju gå bra. Här regnar det för fullt och sitter och längtar efter snö.
    Ha det så fint i veckan
    Kram

    SvaraRadera
  11. Usch, sorgligt! Visst är det så att det är så det är, men det är kass. Det gör ju inte sorgen mindre bara för att det är oundvikligt.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis