söndag 8 november 2015

Söndag - Fars dag ❤️

Idag är det söndag o det är fars dag. 
Grattis pappa! 

Det är strålande solsken idag ☀️
Det var minst en vecka sedan sist så idag får man njuta extra på Zingowalken :-) 

I torsdags firade mina föräldrar 50-årig Bröllopsdag!! Det är beundransvärt! 
Grattis ❤️ 
Guldbröllop ❤️

I torsdags upptäckte vi att Lillan börjat löpa... Ja herregud trots att Zingo är kastrerad så finns instinkten kvar... 
Det blev ohållbart... När han kastat runt henne på köksgolvet Och var på henne hela tiden så förstod vi att det inte går, Han är ju en jätte mot henne o skulle lätt kunna skada henne... Så dottern o kodnamnet lät Zingo flytta hem till "dem" några dagar. Så nu har han blivit rejält bortskämd o fått enormt mycket kärlek ❤️ 
I fredags hämtade jag dottern o så åkte bi runt och fixade inför fredagens middag med Brudparet (mina föräldrar) 
Vi fixade 50 röda rosor 
Och slog in tavlan/fotot vi tagit 


När kodnamnet slutat jobbet hämtade han mig o maken o vi åkte hem till honom. Fick myst med Zingo en stund ❤️
Sen mötte vi upp sonen & hans sambo och mina föräldrar som bokat bord på en restaurang här i stan. Vi barn o barnbarn m respektive uppvaktade m blommorna, det inramade fotot o en flaska bubbel.
 Vi hade det väldigt trevligt & åt helt suveränt god mat. 
En mycket trevlig kväll :-) 

Igår åkte "råttan" Lillan hem. J o F hämtade hemne på eftermiddagen så nu kan Zingo vara hemma igen o jag får sova utan att ha en hund under täcket i sängen ❤️
Men hon är en riktig going Lillan så vi kommer sakna henne. Hon ger så mycket kärlek ❤️
Ikväll ska vi gå på Bio. James Bonds nya. Maken fick den presenten av dottern o kodnamnet att se James Bond. 

Ha en fin söndag! ❤️


8 kommentarer:

  1. Alltid lika mysigt att läsa din blogg. Kul att du är tillbaks. Många gånger undrar jag vad jag skulle göra utan min familj. Vad fattigt och tomt det skulle vara. Min pappa har jag aldrig träffat men jag har ändå en pappa. Han är pappa till mina syskon och kom in i mitt liv tidigt. Det var han som lärde mig simma och cykla så det är absolut min pappa. Tråkigt för dig med en krånglande kropp. Hoppas att du får hjälp med att lista ut vad problemen är. Alltid lättare att ha en diagnos på symptomen. Ha en fin vecka Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig kväll ni hade! Mina föräldrar ligger 2 år efter dina :-) Kul förresten att du är tillbaka med bloggeriet, har saknat dig ♥ Det där går i perioder tycker jag, ibland är det jätteroligt att blogga och ibland är det mindre roligt.... Vad tyckte Zingo om att få komma hem igen då? Letade han efter råttan? :-)
    Hoppas du har en bra onsdag! Kram! ♥

    SvaraRadera
  3. Hej igen,,, nu är jag tillbaks med en ny bloggadress.
    Hoppas på att denna j***a näthatare håller sig borta på LÅÅÅNGT håll denna gång. (angående mina bekymmer med extremt jobbig värk så jag är rullstolsbunden).
    Vart såå ledsen att någon kan gå på mig med något sådant jag inte kan hjälpa, som t.ex en sjukdom.

    Ååååå,,, vad roligt att dina föräldrar hade Guldbröllops-dag, fin gest av er med alla dess rosor och tavlan plus bubblet.

    Mina föräldrar firade Guldbröllop i fjol, då åkte de kryssningen som går mellan Oslo - Köpenhamn, sen så låg de 2 nätter på hotell i Köpenhamn, hotellövernattningarna gav vi de som en bröllopsgåva.
    Sen tog vi tåget över till Köpenhamn över dagen och firade med de på en restaurang där.

    Ha det bäst och försök må väl i detta grådisiga vädret.. // Kramar Annelie

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag❤️ Och va härligt att du bloggar igen, själv är jag helt värdelös på det just nu..:(

    Ha en bra dag i höstrusket, kram @-;-

    SvaraRadera
  5. 50 år, ja det är minsann inte dåligt. Det är ju inte ofta man hör talas om så långa äktenskap idag. :) Kram

    SvaraRadera
  6. Men OJ! Stort GRATTIS till guldbröllpsparet! Så fina... Och så vackert att dom har varit gifta så länge, och lämnat så fina "spår" efter sig :-) Beundransvärt!
    :-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad tyckte ni om den nya Bondfilmen?

    Vi såg den igår är inte den bästa jag har sett men Bond är alltid Bond :-)

    Vicki

    SvaraRadera
  8. 50 är är verkligen inte dåligt!

    Inte lätt att vara kastrerad... =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis