torsdag 10 december 2015

Grattis pappa!

Idag fyller min pappa 71år
GRATTIS!


Vi ses ikväll :-)

Det har gått lång tid sedan jag skrev sist & jag är verkligen i en bloggsvacka, men även i en kroppslig svacka. Den har pågått en längre tid nu & det sliter.... Känner mig som 90år i kroppen. Fingrarna funkar inte som de borde. Fingret utan nagel är rött & lite ömt.. & så har jag denna jäkla hälsena...
Utöver detta & den vanliga kroppsvärken har jag gått med feberhuvudvärk i 14dgr.. På 2 v har typ 2 dagar varit ok... Men man ska ju inte klaga... Det finns de som har det värre....

I fredags var det verkligen blåsigt...Vi fick stormsäkra för grejerna flög omkring på balkongen... Mitt på dagen kom sonen & sambon samt Memphis hit. Zingo blev så fruktansvärt glad. Ha skrek & försökte ta sig in i kattburen. När Memphis gick ut & strök sig mot Zingo så slickade Zingo på honom... Kärlek på katt/hund nivå :-) På eftermiddagen provkörde maken bilen de köpt & så åkte de ner en sväng till svärmor/farmor. En lite smidig Fiat Punto är de numer ägare till. Perfekt för dem :-)
På fredagskvällen hade vi båda barnen hemma med respektive. Vi bjöd på mat. Åt honungsmelon & lufttorkad skinka till förrätt, Petras kycklingpasta (receptet finns i receptbloggen) & till efterrätt hade jag gjort creme de catalana. Det blev gott & en riktigt trevlig kväll. Det värmer gott i hjärtat när man har alla hemma. T.om maken skippade jobbets julbord när ungdomarna kom hit :-)
Är en härlig känsla att stå i köket & lyssna på ungdomarnas tjatter & skratt :-)

På lördagen fick vi ner julgrejer från vinden & sonen fick med sig ett 20-tal av sina tomtar :-) Sen åkte sonen & sambon via mormor & morfar innan de åkte hem för att packa väskorna. På söndagen åkte de till solen en vecka & vi är kattvakter...
Det fungerar jätte bra med Zingo & Memphis. Oftast är det lugnt men mellan varven kör de igång & det blir galet här... Zingo bjuder in till lek "ta fatt" & det vill Memphis vara med på.. Men han kör "next level" INTE NUDDA GOLV... Ja jösses... Sist lugnade sig Memphis först när adventsljusstaken for i golvet... ;-)
Maken har Memphis ett extra gott öga till... Så han tar sig friheten att parkera på hans mage när han vill :-D

Julklappar håller vi på att inhandla & är väl snart klara hoppas jag.
Lite kvar...
Har testat att göra jordnötsfudge & Jösses vad gott det var! Ska ta & lägga ut det receptet i receptbloggen. Häromkvällen testade jag & dottern att göra nötcremes fudge & det var oxå mumsigt :-)

Idag är det gråväder & jag ska strax tvinga ut Zingo på en blöt promenad..
JAG VILL HA SNÖ!! Inte regn...

Ha en fin torsdag!

11 kommentarer:

  1. Grattis Mickis pappa! Hoppas han har en fin födelsedag :-) Antar att det blir firande ikväll. Mysigt. Tråkigt att du mår så dåligt vännen ♥ Ibland får man klaga! Visst finns det alltid de som har det värre men man måste få ventilera ibland, annars blir det explosion till slut vettu ;-)
    Vad mysigt ni hade när alla ungdomarna var hos er, och gott och äta hade ni :-)
    Så Zingo har fått buskompis 1 vecka, det kan ju sluta hur som helst :-D
    Har också kommit igång med juklapperiet, har lite kvar. Ha så trevlig ikväll! Kramisar från mig! ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Grattis till pappa - och kul att få höra av dig här inne på bloggen - du är saknad ska du veta. Härligt att dom har kul ihop hund och katt och han trivs bra hos er katten. Ser verkligen ut att må gott på bilderna. Ja fy för detta ruggiga väder. Varannandag. Igår var det soligt och fint. Idag blåser det småspik och regnet yr från sidan. Grått som attan. Trist att det inte läker som det ska men det håller jag tummarna för att det snart gör. Och jag förstår precis känslan när man hör sina barn skratta och ha trevligt ihop när man är i rummet intill och liksom tjuvlyssnar - det är go känsla det.
    Må Gott

    SvaraRadera
  3. Här har det blåst som bara den. Skönt att ha alla samlade i familjen.

    SvaraRadera
  4. Åh, vem vill inte ha en katt på magen?

    Jag vill inte ha snö! Men jag vill å andra sidan inte ha detta mörka trista regniga blåsiga väder heller. Jag blir nog aldrig nöjd. =D

    Kram!
    Åsa (wessand.blogg.se)

    SvaraRadera
  5. Grattis till din pappa! Vädret är såå trist. Jobbigt det där med fingern. Och med kroppen! Så roligt att hund och katt kommer så bra överens :) Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Jösses vad kattsugen jag blir när jag läser ditt inlägg. Saknar min Tigger ännu efter flera år. Glömmer aldrig första julen när han var några månader och vi vaknade av ett brak. Där åkte julgranen i golvet. Han blev klättersugen och därefter knöt vi fast den i bokhyllan. Man är ju lite rädd att de ska göra illa sig. Så tråkigt att du inte får känna dig helt kry men kan tänka att du är van vid det här laget. Tyvärr så blir de riktigt bra tiderna för korta. Tänkte på en sak. Dina föräldrar hade bröllopsdag samma dag som mina och nu ser jag att din pappa fyller år samma dag som mamma. Vilket sammanträffande. Visst är det mysigt att ha barnen runt sig. Sista tiden har vi inte sett av våra så mycket. Den äldsta jobbar i Norge och är bara hemma några dagar i månaden. Då ägnar han sig åt barnen. Cecilia har haft så mycket med sin rehab och kristoffer har sluttentor nu i november december. jannes barn bor i Stockholm och i England och den äldsta dottern har varit sjuk i perioder. saknar att ha dem alla här men till jul saknas bara en och det ska bli så mysigt att rå om dem hela julhelgen Krya nu på dig och ha en fin helg Kram

    SvaraRadera
  7. Här har vi haft gråväder o mörkt i 2 dagar! Samt regn! Idag lite minusgrader o soool :) Härligt!
    Ikväll blir det myyys. Vi ska hämta grillmat :) Jag o sonen
    Ha en härlig o mysig fredagskväll
    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till din pappa såhär i efterskott. Hoppas att han fick sig en fin dag.
    Jadu....lite snö hos mig med. Nog vill man väl ha lite snö.....det är ju den årstiden nu, och snart jul dessutom.
    Lite blåst har det varit hos mig med. Men...det kunde ha varit värre.

    Hoppas du blir piggare, och så får jag bara säga vilka söta och fina bilder.
    Voff voff och Mjau Mjauuuu.
    Kramkram...den är till dig den.

    SvaraRadera
  9. Hoppas att du snart mår lite bättre. Jag känner också av lågtrycket. Har precis lagt en tuff vecka bakom mig... Sen har vi den här käkleden som har bråkat med mig hela hösten. Men ja det finns de som har det värre. Kram

    SvaraRadera
  10. Har ni fått snö?
    Hoppas det är bättre med dig och att du känner dig starkare !
    Är du hemma eller jobbar du?

    Vart har sonen åkt i väg?
    Firar du jul med barnen?

    Ha det gott, Vicki

    SvaraRadera
  11. Men vad tråkigt att höra att du är i en svacka kroppsligt och att hälsenan är som den är. Finns det inget dom kan göra åt det så att det blir bättre?

    Men åh nu smälter jag lite när jag ser söta kissekatten Memphis <3 och ja givetvis saknar jag ju min Simba eftersom det finns mycket likheter dom emellan.
    Precis så som Memphis ligger på din makes mage så gjorde min Simba oxå. Det är bara så mysigt.

    Ja jäklar sicket skitväder det var den helgen. Usch och fy man ville ju inte gå utanför dörren. Och jag håller verkligen med dig...vill ha snö istället för det här gråa tråkiga regnvädret.

    Mysigt att ha barnen med respektive på besök samtidigt. Måste kännas underbart att ha det så.

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis