lördag 26 december 2015

Julen kom & gick & jätte fina julklappar jag fick ❤️

Så var själva julhelgen över för denna gång :-)
Vi har haft en kanonbra jul!

Dagen före julafton satt vi uppe & tittade på Kroners uppesittarkväll. Vi åt smörgås med nygjord julskinka & drack julmust.. Huset var pyntat & städat :-)
precis som det ska vara dan före dopparedagen :-)
Dottern jobbade ett hästepass den dagen. Började 9.45 & slutade kl 23. Sista timmarna förberedde de inför juldagens stora REA.
Hon valde, ja eller hennes värkande huvud, vaknade med migrän & slitna kropp valde att smygstarta julaftonen hemma hos han med kodnamnet istället för grötfrukost hos farmor & det gjorde hon rätt i.

Jag & maken var hos svärmor & åt grötfrukost tillsammans med övriga klanen. Mysig start på julafton. Sen mellanlandade vi hemma. Tog en gemensam promenad med Zingo. Dottern kom hem, kurerade sig med imigran & allehanda medikamenter för att orka fira jul. Vi tittade på Parneviks jul på tv3-play & sedan det obligatoriska "Kalle & han vänner" innan vi packade in oss & alla paket för att åka hem till mina föräldrar.
Där blev det såklart julmat. Gott, mysigt & mäktigt. Zingo var överlycklig för det fanns massor av paket under granen & han ääääälskar paket :-)


Vi delade ut julklappar, vi & mina föräldrar lägger alltid ihop till barnen & delar ut tillsammans. Det har vi gjort sedan de var små.  Dottern hade varit snäll i år oxå & var himla nöjd med sina paket. Hon fick en hel del grejer till hemmet för det önskade hon sig samt att vi hoppas & tror & vet att hon hon inom kort flyttar. Får de bara en bra lägenhet så kommer de flytta ihop hon o kodnamnet. De är ju nästan sambos nu oxå, men hon lever i en packsäck.. Hon får inte plats med alla sina grejer där hos honom. Som det är nu så är hon hemma ngr ggr i veckan, när hon är ledig, packar om väska mellan varven så att jag inte saknar tvätt ;-) & sover hemma 1-2ggr/månad :-)
Bra för oss alla att ha en invänjningstid, kanske.. innan boet är helt tomt :-)

Tänk jag hade oxå varit snäll i år. Jag fick ett fin armband av dottern & maken med berlocker. M för Mickis & en hundberlock. Fick hummergafflar 8st så nu kan vi ha kräftskiva igen ;-), fick äggkoppar, halsband, ljuslykta samt en nackkudde. De två sista ggr jag varit på bio får jag nackspärr som håller i sig i ngn vecka så dottern tyckte att jag skulle ha en nackkudde så jag kan går på bio igen :-)& tsm med maken fick vi av dottern en köttkvarn som man även kan stonka korv med samt av mina föräldrar en kväll med ngt gott att dricka & bio. En man som heter Owe. Då får jag ju användning för nackkudden :-D
En mysig julafton avslutades i hyfsad tid för dottern skulle ju upp & jobba tidigt på juldagen.

Maken körde henne till jobbet redan kl 6.45 & då var det minst 40 personer som stod i kö utanför butiken.... Folk är galna bara för att det är REA...
På juldagen runt lunchtid dök sonen sambon & Memphis upp hos oss. Ja jösses Zingo han blev sååå glad. Som de gillar varandra Memphis & Zingo. Härligt att se :-)
Vi umgicks en stund. Sen åkte vi till mina föräldrar & lämnade Zingo & sedan vidare till svärmor. På juldagen är vi alltid hos henne. Vi äter mat, umgås. Vi är många.. Maken har 4 syskon, som alla har respektive & barn. Dessa barn börjar nu få respektive som oxå är med på jul. Så iår var vi nog 30 personer detta år :-)
När dottern slutat jobbet hämtade kodnamnet henne & de joinade oss. Kodnamnets första träff med hela klanen. Han var rätt nervös. Men han är lätt att tycka om :-)
Vi spelar julklappsspelet. & det är mer än hysteriskt kan jag säga när 30 pers spelar med 4 tärningar ... men väldigt väldigt kul.. Jag fick en tändare :-D

Efter julklappsleken lämnade vi svärmor för lite glöggmys & julklappsudelning hos mina föräldrar. De vill ju träffa båda sina barnbarn på jul. & Barnbarnen vill ju träffa dem. Detta året var både kodnamnet & sonens sambo med. Riktigt mysigt. Sonen & sambon hade oxå varit snälla & fick riktigt bra saker. Det mesta till hemmet.
Han med kodnamnet fick oxå finfina julklappar :-)

Roligaste julklappen var när kodnamnet öppnade paket från min son & hans sambo.
I somras hade vi ju kräftskiva hos oss & ungtupparna blev ganska berusade. De drack limonciello bland annat. Som sonen hade med sig.. Vi spelade spel & de hade uppenbara problem med språket.. Schla schla schla :-D
De skyllde allt på limoncellon
På kodnamnets paket stod det God Jul Schlascha önskar C & Schlascha & i paket fanns såklart en Limonciello

Det blev ett gapskratt :-D

Jag fick paket även på juldagen. En jättefin träbricka fick vi tsm av kodnamnet & jag fick en selfiepinne. Det är inga höga tankar han har om sin svärmor... Eller så är det precis det han har haha jag fick världens bästa selfiepinne som styrs av blåtand
 Det värsta är att kodnamnet har rätt, jag kommer använda den :-D
Fick jättefina saker av sonen o sambon oxå. En görsnygg väska i lagom storlek, samt ett armband från Pandora.

När vi kom hem sent igårkväll fick dottern akutsug efter mc donalds & då blev fler sugna. Så vi åkte ner & köpte lite plock & delade på. Chicken nuggets & vin.. Det är grejer det ;-)
Dottern & kodnamnet la sig lite tidigare än vi andra för de skulle jobba på annandagen. Men vi andra ställde upp & stödvakade med sonens sambo. Hon ska gå på natt idag så för att orka det måste hon lägga sig sent på natten & sova länge på dagen innan nattjobb. Vända lite på dygnet... Så vi 4 satt uppe till 2 & några till 3 föra att hålla henne sällskap & det gick jätte bra. Tiden går så fort när man har trevligt :-)

Idag har vi tagit det ganska lugnt. När sonen, sambon & Memphis åkte till en kompis för att äta mat & sen åka hem till Gbg. Så gjorde jag & maken mat & bänkade oss framför tv,n Kollat film & tv & bara slappat. Välbehövligt efter 2 intensiva men sååå mysiga, trevliga & roliga juldagar  :-)
Maken fick en passande skylt av mig ;-)

Detta år hade Zingo köpt en julklapp var till os tjejer.
En halvmåne lykta som han måste hört att jag ville ha... Honom har jag uppfostrat väl ;-)


Hoppas ni har haft en bra jul

9 kommentarer:

  1. Vilken mysig jul ni haft, härligt. Zingo han är klok han. 😁
    Kram ❤

    SvaraRadera
  2. Här har det varit en bra jul också.
    Härliga bilder du har satt in.
    Ha en fortsatt bra helg !

    SvaraRadera
  3. Oj... Du måste verkligen ha varit supersnäll i år :-)

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Har haft en bra jul också. Nu blir det verkligheten några dagar

    SvaraRadera
  5. En toppenjul som ni verkligen kan vara nöjda med. Jag är också glad och nöjd med våran tillsammans med barn och barnbarn. Men däremot blev jag tyvärr magsjuk efteråt, ingen höjdare precis.Tack o lov blev ingen annan sjuk så maten var det inget fel på.
    Kramar


    SvaraRadera
  6. Vilken fin jul du haft, och vilka fina julklappar! Tänk vad bilder du kan ta på dig själv nu när du fått en fin selfiepinne! :-D Ha en fin nyårshelg vännen! Kramis! ♥

    SvaraRadera
  7. Härligt ni har haft det men vet inte om det varit speciellt lugnt :) men det kan man ju stå ut med såna här gånger. Och vilka julklappar och hundar brukar veta vad man vill ha :) MÅ fortsatt Gott

    SvaraRadera
  8. Du måste ha varit snäll som fick så många paket av tomten. =)

    SvaraRadera
  9. Oj du måste ha varit väldigt snäll i år ;-)
    Verkar som om ni haft en helmysig och bra jul med nära och kära. Och fina julklappar fick du :-)

    Hahaha...gillade sonens julklapp till kodnamnet. Fick även ett litet gott fniss av anledningen till julklappen. Så det kan bli på en kräftskiva :P

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis