tisdag 15 december 2015

Tack för att ni fortfarande hälsar på ❤️

Veckan med Memphis i hemmet har varit underhållande, mysig & mycket mycket busig :-)

Det är faktiskt riktigt roligt att se hur Memphis & Zingo leker med varandra. Zingo lägger sig på frambenen & bjuder in till lek & Memphis är "på". Så springer de & jagar varandra... Ja mest är det väl Memphis som jagar, han flyger fram som en fladdermus.. Nåja kul har dem iaf :-)


Den natten som dottern sov hemma fick hon kattsällskap hela natten. Hon har blivit en stor favorit. Dottern har varit lite skeptisk mot katter.. men numer så har även hon fallit för Memphis charm...:-)

Igår kom sonen & sambon & hämtade Memphis. Han ville verkligen INTE åka hem. Han vägrade komma fram & ens hälsa på dem. Nädu han protesterade högljutt från skyddsplatsen han ordnat bakom grejer under sängen... Men med tvång blev han inplockad i reseburen. Tror han blev nöjd när han väl kom hem :-)
Jag fick ett fint halsband av dem ❤️


Nu är vi nästan klara med julklappar. Är ngr småsaker kvar bara. Men det tänkte jag ta i samband med matinköp på fredag.

I lördags tog vi en skön promenad på Spikön med Zingo

I söndags morse hörde jag konstiga ljud från hallen & gick upp. Mitt på golvet låg maken.. "Hjälp jag kommer inte upp". Han hade fått ett sådant jäkla ryggskott att benen inte bar honom... Hade han inte efter mycket om & men kommit upp hade jag fått ringa ambulans.... Tur vi slapp det. Vi "syster mickis" behandlar honom med paraflex (muskelavslappnande) & naproxen & går var han hos kiropraktorn. Idag har han varit hos doktorn & har fått medicin. Samma som syster mickis ordinerat och sjukskrivning. Så vi får hoppas att det blir bättre & bättre.

I söndags var vi nere en sväng hos mina föräldrar & gjorde julkorv efter min mormor & morfars recept. Det är en av de godaste rätterna på julbordet för mig. Det & skinkan....
På kvällen bjöd dottern oss på kinamat :-)
Igår provsmakade julkorven & man bara njuter... så gott tsm med pepparrotssås....

Kroppen min är fortfarande dålig, riktigt dålig...sämre än jag vill... 
Men jag pyntar mina dammråttor :-)

 Dessa problem skador/sjukdomar som jag har, går inte över på en natt... TYVÄRR...

Vilken solskens historia jag läste om på fb. För en v sedan som upphittades en mycket mager tik i Lilla Edet. Det visade sig vara en hund som varit på rymmen sedan aug 2013 då hon som 5månaders valp försvann. Idag ordnade Missingdogs ett möte mellan Nora som hunden heter & hennes ägare & det var stor lycka & många tårar. Vilken fantastisk julklapp för både hund & hundägare :-)

Idag har jag bakat mormors Sirapsbröd 
Det finns få saker som slår sirapsbröd med julskinka... Så nu kan vi njuta av det på julbordet... 

Idag när dottern kom hem hade hon med sig en bukett med blommor till mig ❤️

Tack ❤️
ha det riktigt bra kära bloggläsare ❤️

10 kommentarer:

  1. Du har full fart inför Julen märker jag, Otäckt med din gubbe. Skönt att det ordna sig så ni slapp att ringa ambulans. Typiskt att det ska hända inför en storhelg.

    SvaraRadera
  2. Söte katten. Jag tror han tänkte som så att "Nä nä...har dom lämnat mig här och varit bortresta så ska de minsann inte få det så lätt att få hem mig. Jag har dessutom väldigt roligt här hos Mickis med lekkompisen Zingo".

    Men jösses...stackars maken. Tur att han klarade av att resa sig själv till slut för det är inte lätt att lyfta upp en vuxen utan hjälp. Hoppas han blir bättre i ryggen efter att ha fått medikamenter och vila.

    Julkorven är något som vi oxå alltid har på julbordet. Och vi (läs mamma och pappa) gjorde den för nån månad sen.

    Vilket fint halsband och blommor du fått. Vilka snälla barn du har. Dom har du/ni fostrat väl :-)

    Det var väldigt vad du bakar och grejar. Här blir det inte ett skit gjort inför jul. Har bara pyntat inför advent och nu är även julgranen på plats. Det får räcka. Kan hända att jag gör en julskinka men vi får se. Jag har inte bestämt mig än, har inte någon större lust faktiskt. Det finns liksom nada julkänsla i den här kroppen.

    Ha det gott och krya på er!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  3. Tänk jag tycker det är nåt visst med gula katter. Den sista jag hade var i den färgen. Om jag skulle ha en katt till... Inte för att jag ska det men, då blir det den färgen. 😉 😀
    Va kul att göra egen korv men mycket jobb förstår jag. Sirapslimpa med julskinka, när ska jag komma...? 😁
    Ryggskott är inte kul, tur att han har en bra sköterska. 😀
    Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera
  4. Tänk vad den hunden har varit med om! Jösses. Kul att den hittade hem igen!

    Det låter nästan som om ni kommer bli med katt framöver.;)

    Sköt om dig! Stressa inte!

    Kram Åsa
    (wessand.blogg.se)

    SvaraRadera
  5. Mysigt med Memphis i huset :-)

    Hoppas ni blir bättre snabbt!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Detta var ett mycket rörande inlägg...blir berörd i mitt ♡ -a av både sorg & glädje ....
    Naw,sötaste lille kissen ni fått i hemmet,ha nu en underbar Jul finaste/Kraaaamar 6 nooospussar från lilla mig!

    SvaraRadera
  7. Men hujedamej! Att benen inte bar honom... Hoppas han blir bättre och bättre för var dag nu så han orkar fira jul den stackarn! Krya på sig!
    Vad gulligt av dottern att ge dig en sån fin bukett, den var verkligen fin tycker jag. Och fint halsband har du fått med :-)
    Trist att du blivit så dålig, det går ju verkligen inte över över en natt... :-( Skickar massor av varma kramar över cybern till dig vännen! ♥♥♥♥♥

    SvaraRadera
  8. Fy för ryggskott! Tur att han en privat sköterska :) Fina presenter har du fåtr, och det var du såå värd! Kram ❤️

    SvaraRadera
  9. Hoppas att ni kryar på er snart!
    Ikväll ska vi o handla mat....på måndag kommer dottern C hem en sväng över julen :) Härligt o mysigt <3
    Nästan alla julklapparna är klara, men ej paketerade än. Det ska jag göra i helgen tänkte jag
    Ha en fin torsdagskväll
    Kramen om <3

    SvaraRadera
  10. Kikar in och ger dig en varm (och försiktig) kram <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis