lördag 16 januari 2016

Det biter i kinderna...

Kallt är det ut... & det biter i kinderna men härligt ändå :-)

I torsdags gick jag o Zingo en promenad med J som ligger inlagd på sjukhuset.
Skönt för henne att gå luft nu när hon är piggare o trevligt var det oxå.

Igår gjorde jag en liten mini uppfräschning av vårt tråkiga badrum. Om man kunde trolla bort färgen på golvet... men kan man ju inte...När man hyr kan man ju inte göra så mycket, men lite dekorplast fick pigga upp badkaret :-)


På kvällen lagade vi mat & sen kollade vi på film. Såg Kronjuvelerna. Det var väl ingen film jag skulle rekommendera... Visst Björn Gustavsson är ju skön men mer än så var det inte...

Idag tog vi sovmorgon. Grejade lite här hemma. Sen tog vi med oss Zingo och åkte till Knorren & gick en promenad. Så härligt på knorren & nästan ensamma var vi.. Var bara ett äldre par som fiskade & ett äldre par som åkte lite längdskidor & vi.. Zingo överlycklig att få springa lös & härja... :-)

Nu har vi testat julklappen från dottern. Maken fick en köttkvarn av henne.
Som man kan använda att mala eller att göra korv.
Idag testade vi att mala färs av en högrev & det fungerade jättebra. Ikväll ska vi äta högrevsburgare. Har plockat fram potatobuns (hamburgerbröd) ur frysen. Det ska bli riktigt gott :-)

Imorgon ska vi åka till Göteborg & hälsa på sonen & gratta sonens sambo på födelsedagen. Hon blev 25år igår. Ska bli trevligt :-)
Kan tänka mig att Zingo kommer tycka att det blir jättekul :-D

Dottern och kodnamnet har det bra i London. Hon köper smink, kläder & skor & han testar öl haha & god mat äter dem
Idag stod det Madame Tuasauds på schemat
samt pubcrawl

Strax dags att fixa mat.
Ha en fin kväll!

6 kommentarer:

  1. Häftiga bilder på slutet. Tänk å stå sådär nära hehe.
    Och så har vi världens sötaste sudd.....zingo. Oj sån jättefin vovve du har.

    Nu hoppas jag att du får en jättefin söndag. Hos mig är det nog bara kring 7- nu. Helt perfekt. Ingen råkyla.

    KRAMKRAM till fina dig

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra vinterbilder! Sitter på tåget och passerar det ena vackra vinterlandskapet efter det andra - vintern när det är som bäst:-)
    Tycker du lyckats fint med badrummet jag:-)

    Hoppas du har en fortsatt skön helg!
    ¨Kram Cecce

    SvaraRadera
  3. Ja jisses så kallt det är ute men det är väldigt fint oxå :-)

    Va skönt för J att få lite besök och att få komma ut :-)

    Vilka härliga och fina bilder från ett vintrigt Knorren.

    Det lät supergott med högrevsburgare, sicken bra julklapp maken fick. Potatobuns???

    Men åh är dom i London...dit vill jag oxå åka. Men vem vet en vacker dag kanske jag gör det ;-)

    Ja när man bor i hyresrätt så är det inte så mycket man har möjlighet att ändra på. Men va läckert badkaret blev. Var det svårt att få på det?

    Ha en fin dag!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  4. För kallt för min smak. =)

    Trollhasseln blev jätteläcker!

    Kram Åsa
    wessand.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Hej på dig. Vilket jättefin vinterbild det var på dig i förra inlägget. Det här med London är ju bara lika med övervikt på vägen hem. Just att få tag i saker som inte finns här hemma tycker jag är det roligaste. Min kvarn är manuell och med den följer maken Janne. Inte en chans att jag orkar mala. Kanske dags att önska sig en sådan framöver. är så glad för Zingos skull att er snö ligger kvar. Han ser så lycklig ut. Ha ett fint slut på veckan Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas allt är bra med er och att det är bättre med den som ligger på sjukhuset !!

    Har ni snö fortfarande?
    Här regnade allt bort och töade söndag till måndag, tråkigt.

    Ha det gott,Vicki

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis