onsdag 13 januari 2016

Hej hopp i galopp

Vintern är här & det med besked :-)
Skönt att slippa gråvädret & regn.. Snön ligger vit på taken & lyckligast av alla är Zingo...

Han har blivit flera år yngre sista veckorna..  Maken går en liten kisse runda med Zingo vid 6 på morgonen innan jobbet. Sen brukar Zingo dra sig till 11 ungefär.... MEN nu räcker det att jag sätter fötterna i golvet på morgonen.. Ni vet när man är så trött att man släpar sig upp, har ont överallt & känner sig som överkörd av ångvälten då FLYGER Zingo upp.. TJOOOOOOHOOOOO nu gick matte upp.. VI SKA GÅ UUUUUT!!! :-D
Så häller i mig morgonmedicien, slänger vatten i ansiktet knör in kroppen i tjocka kläder & går ut!!  Tjoohooo...
I ärlighetens namn så är det fruktansvärt gott att ha varit ute när man väl kommer in ;-)

Det finns ett nytt recept i recptbloggen. Vi åt detta i måndags en "försvenskad" Indisk kycklinggryta.
http://mermickisrecept.blogspot.se/2016/01/indisk-kycklinggryta-med-svensk-touch.html
Både gott & enkelt men den behöver puttra i ca 2h.

I söndags åkte jag & maken till Coop. Vi köpte på oss lite mat bla 1.8kg blandfärs. När vi kom hem rullade vi köttbullar av det samt stekte upp pannbiff. Gjorde sås & la in pannbiff & sås i frysen. "svärmors magiskt goda pannbiffar/köttbullar". Som jag berättat tidigare är hon verkligen bäst på pannbiff. Alla ÄLSKAR den! När min son var liten sa han min fajmoj hon kan baja ett jecept.. :-D Å andra sidan trodde han ganska länge att hennes riktiga namn var "morsan" ;-)

Dottern var ju där & lärde sig göra pannbiff & noterade noga allt. Så nu härmar vi det receptet, men det blir inte samma ändå.. men det blir görgött :-)

Verkar som många är sjuka nu. En kompis till mig & hennes gubbe ligger utslagna & kraxar som kråkor. Min mamma har legat platt fall,  sonens sambo låg i helgen & nu ligger sonen. Igår vaknade han & hade 39,6*. Var dock lite piggare idag. Vi har planer på att besöka dem i Göteborg på söndag för sambon fyller 25år på fredag. Men vi får se hur friska dem är.... peppar peppar så har jag & maken hållt oss ifrån influensa & fökylningar... (än så länge)
Å andra sidan räcker det väl med hälsenan som bråkar & det irriterade fingret samt makens rygg... men ändå ;-)

Imorgon reser dottern & hennes kodnamn till London på en lång weekend. Det fick hon i julklapp av honom. Kul för dem. Kan tänka mig att det blir övervikt i resväskan på vägen hem.. av SMINK!
De ska bl.a besöka Madame Tussauds, shoppa & gå på pubrunda. Kul!

Fick ormhassel av svärmor innan jul & igår har vi satt upp detta på väggen & satt i ljusslinga. Testade att hänga i ngr fjädrar & det blev fint...
Ska kika i blomaffären vad de kan ha för ngt man kan ha i :-)

Julen har vi kastat ut & jag min klant lyckades i samband med det förstöra våran kökslampa som vi har i fönstret. Är i samma serie som den lampan vi har över köksbordet tyvärr... & de finns inte längre... Får hoppas jag hittar ngt som passar frampå :-)

Ha en fin onsdag!


5 kommentarer:

  1. Både köttbullarna och pannbiffarna såg ruskigt goda ut - älskar färsmat! Just nu har jag snöat in på biff ala Lindström :-)

    SvaraRadera
  2. Prismor brukar vara fint i trollhassel - ett litet tips :) - Vovven är inte speciellt intresserad av att det är snö - hade önskat att han visade lite mer lycka och rusat runt och så men nej - det är som vilken annan dag som helst. Det är bara när det regnar han visar vad han tycker och när det är sommar och sol. Men idag har han varit ute rätt länge i trädgården och nosat runt och jag var ute vid fågelbordet och kände hur solen värmde. Det finns hopp. Ja det är verkligen förkylningarnas tid just nu så jag tar i trä och hoppas jag klarar mig från fler nu. Må Gott

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte varför det heter flowin core innan hette det bara flowin och jag märker ingen skillnad. Det är en slags matta som man jobbar på tillsammans med saker så att man glider på den. Core är väl för bålen för man stärker den. Ska hela tiden spänna magen. Mycket bra träning för hela kroppen.
    Goggla så kanske du får upp hur mattan ser ut

    Trevlig helg, Vicki

    SvaraRadera
  4. Så fina ni är vinterzingo & du ♡ ...
    /Kram lite hastigt!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med du...visst är detta vädret bra mycket bättre än grått och regn.
    Oj är Zingo sååå förtjust i snön så att matte knappt hinner ur sängen innan han vill ut.

    Visst är det konstigt det där med att man följer ett recept till punkt och pricka men ändå inte får det att smaka precis likadant som den som är stjärna på att göra det.
    Måste ju bero på nåt mer att man inte får det att smaka likadant.

    Aha...är det ormhassel det heter. Jag har funderat på vad dom där krokiga grenarna heter. Har set fler som har sånt. Snyggt blev det iaf. Vad trist på lampan som gick sönder, speciellt när det inte går att köpa en ny. Men kanske hittar du något som passar ihop.

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis