tisdag 26 januari 2016

Im alive

Bloggerska eller inte?

Tydligen inte... 
Men ett litet inlägg ska jag väl få till... 

Idag har solen visat sig o snön smälter :-)
Ett säkert vårtecken är oxå all hundskit som tinar upp nu... Urk... Det som göms i snö.... 

Förra söndagen var vi i Göteborg o firade sonens sambo som fyllde 25 år!
Det var jättetrevligt! Svärmor följde med oss och vi blev bjudna på golunch.
Zingo o Memphis hjälpte till vid paketöppningen.
Det var en mysig dag!
På hemvägen tände vi ljus på svärfars grav. Då var det -18 grader... Burr! 

Dottern o kodnamnet har kommit hem från London. Väskan full i smink o kläder o tom lilla mamman fick lite smink... :-) 

Förra veckan var vi på Bio med mina föräldrar. En man som heter Ove! Den var riktigt bra. Är inspelad här omkring i Trollywood :-) 

Igår var jag i Göteborg för att ÄNTLIGEN få träffa en ortoped för min hälsena.. Dottern följde med som kartläsare :-D
Jag har ju haft jättejobbigt med foten sedan i juni. När jag besökte reumatologen gjorde han ett ultraljud som visade att hälsenan var förstorad o skadad på 4 ställen. Så jag bad vårdcentrals läkaren skicka en remiss o det gjorde han.. Tyvärr så skickade han INTE med utlåtandet från reumatologen utan lat, loj och oengagerad som han är uppenbarligen så skrev han "enligt hörsägen" från patient är hälsenan skadad :-( 
Så besöket i Gbg gick snabbt. Eftersom jag trodde ortopeden hade allt han behövde så har ju inte jag ordnat med ngt läkarutlåtande o det var han tvungen att få innan jag kan få hjälp... Så det blev en Undersökning, förmaning o röntgen o så får jag komma tillbaka om 4v när ortopeden fått utlåtandet från reumatologen o röntgen. Ortopeden misstänker att något är skadat i foten... 
Ont har jag iaf!
Efter besöket mötte vi upp med sonens sambo. Vi blev bjudna av dottern på lunch på Vapiano. De har magiskt goda pizzor

Hade en görtrevlig lunch :-)

Idag har jag inte orkat mycket. Vaknade med huvudvärk som blev migrän o har känt mig som överkörd hela dagen.. 
Men i morgon är en annan dag :-) 


Ha en fin kväll! ❤️

11 kommentarer:

  1. Trevligt med ett litet livstecken emellanåt.Min blogg och även Fb blir dåligt uppdaterade. Instagram har jag inte varit inne på sen i Maj tror jag.Tappade lusten med mycket då. Ja allt går upp o ner här i livet. Så tråkigt med din fot och att det ska behöva ta sån tid med allt.
    Jisses vilka pizzor, gott är det, men en hel skulle jag aldrig orka med...
    Kram o god natt**


    J

    SvaraRadera
  2. Jösses vad dåligt hanterat med din hälsena där! Du borde anmäla den läkarens nonchalans... :-(

    Pizzorna ser väldigt smarriga ut :-)

    SvaraRadera
  3. Skåpet man ser i bakgrunden hos son och svärdotter - wow - vilket skåp - vill ha!!!! Trevligt har ni och jag hoppas nu att du får hjälp med hälsen - måste vara jättejobbigt - hur går det med skor? ja du kan snart gå i träskor som det töar och slaskar och det vackra är borta och nu är det trist tills det blir spirande vårgrönska. Eller så kommer det mer snö. Må Gott

    SvaraRadera
  4. Jag gillade också Ove!

    Vad tröttsamt att han inte kunde skriva vad han sett! Hade ju blivit mycket lättare för alla.

    SvaraRadera
  5. Trevligt ser ni ut att ha haft. Hoppas att det ordnar sej med din fot, Usch att ha migrän! Ha nu en skön torsdag
    Kram

    SvaraRadera
  6. Sicken kass läkare! Sorgligt att dom finns :( Hoppas det ordnar sig med foten. Pizza.....jo det är gott, men jag fick lite mycket av det goda sist, så det lär dröja tills jag äter det igen. / Kram ❤️

    SvaraRadera
  7. Vad tråkigt att du har så ont i din fot ♥ Och jäkla läkare som inte bryr sig, man blir ju skitförbannad. Goda pizzor ser ni ut att ha fått i er :-) Kul med tjejlunch.
    Hoppas du mår bättre nu och att huvudvärken försvunnit. Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  8. Men vad är det för en läkare som inte skickar med all info....irriterande!
    Den där hälsenan ser aj aj ont ont ut. Fy sjutton! Och nu ska du behöva vänta ytterligare för att få hjälp.

    Mums...den där pizzan såg verkligen smarrig ut. Ni verkar ändå ha haft en trevlig dag och lunch och ett trevligt firande av sonens sambo. Men vilket snyggt skåp/skänk som syns på fotot.

    Skulle oxå vilja se den filmen, men att gå på bio själv lockar inte. Så jag får väl göra som vanligt, vänta tills filmen kommer på dvd, viaplay eller netflix.

    Tycker det är trist att all den fina snön nu har försvunnit och har ersatts med regn och blåst...brrr. Känns som om det kommer bli en lång väntan på våren nu.

    Ha det gott!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  9. Vad är det du har hittat på med din hälsena? Hoppas du får hjälp!

    Här har all snö smällt bort och det har varit 7 grader varmt de senaste dagarna.

    Idag var jag, mannan och äldsta dottern och såg En man som heter Ove. Den är riktigt bra ! Jag blev lite tveksam i början av filmen men det var nog för att jag inte trodde att filmen skulle vara som den var.

    Jag har haft väldig tur med mina vinster den senaste tiden 😃.

    Trevlig helg, Vicki

    SvaraRadera
  10. Men stackars dig. Vilken elak fot du har. Kan tänka mig att det blir besvärligt att promenera med Zingo. Det ser ut som du ätit en riktig stenugnsbakad pizza när den är som allra bäst. Tyvärr är det många pizzerior som gör dem så tjocka så det växer i munnen. Vad myser det är med djurs vänskap. Där har människan mycket att lära. Ha en fin vecka Kram

    SvaraRadera
  11. Visst var filmen bra! Hoppas att det ordnar sig med foten.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis