söndag 3 januari 2016

Pizza & Plump

Igår bestämde jag & maken oss för att göra hemgjord pizza på pizzastenen. Det blir så himla god & frasig botten när man använder pizzasten. Det tog tid innan vi lärde oss hur man skulle göra, men nu vet vi att man bakar ut pizza på ett bakplåtspapper & sen lägger man bakplåtspappret med pizzan på den varma stenen i ugnen :-)

När dottern fick höra att vi skulle äta pizza blev hon oxå sugen.. så vi bjöd in henne & kodnamnet på lite mat.
Spontana besök är ju de bästa ;-)

Vi åt pizza, pratade, spelade schlagermusik & sen spelade vi plump. Jag vill bara utan att skryta berätta att det var jag som vann :-D
Kodnamnet hamnade på en hedrande andra plats.. Så bra har det ALDRIG tidigare gått för honom... Så en rungande Majken applåd till honom...

Ungdomarna sov över här & idag har båda jobbat.

Jag & maken har gått en långpromenad i skogen med Zingo. Det var fruktasvärt narigt men friskt & skönt & Zingo tyckte det var jättehärligt :-)
Små snöflingor faller & vi har -7" men det känns som -15 för det blåser isvindar..

Vi tittade från svtplay på Stjärnorna på slottet förut. Det var Morgan Allings dag & det var ett mycket gripande avsnitt. Jösse vilket liv han haft... Vilken resa! 
Han har verkligen tagit revansch på livet...
Jag har ju läst hans bok men det kändes ännu mer när han berättade om det i tv.  Synd bara att Claire Wikholm inte hade tillräckligt med empati och förståelse.. Hon kändes minst sagt avundsjuk på Morgan Alling 

Imorgon börjar maken jobba igen.. Rätt skönt med lite vardag, men även skönt för honom att det är 2 dagars jobb, ledigt en dag & sen 2 dagars jobb. Lite smygstart.. Han ska till sjukgymnasten imorgon oxå & se om han kan få lite stärkande övningar till ryggen...
På tisdag är vi hembjudna till Zingos bröders matte & husse. Ska bli trevligt :-)

Minns ni den magra hunden som hittades i Lilla Edet för ngr veckor sedan. Idag har hon fått ett nytt hem ❤️
Vilken lycka för henne! 


Ha en fin kväll!


10 kommentarer:

  1. Hej på dig.
    Pizza är gott, och spesiellt blir det ju då man bakar den själv hemma. Det låter jättegott.

    Fin bild på fina ungdomar. Kul att ha dem hemma.

    Jag såg åxo på programmet. Det var spännande med Morgan allsings dag. Bra program.

    Nä nu sjå jag fortsätta att vara ledig en vecka till.
    Idag blir det fika me bästa vännen jag inte träffat på ett tag.
    Jo........söta hunden på slutet då. Så fin.

    Kramkram till dig

    SvaraRadera
  2. Såg himla smarrig ut den där pizzan :-)

    Claire promenerade på mina nerver på Morgans dag, kan man säga. Vilken j-a kärring, minst sagt!

    Åh! Jag älskar happy enidings - skoj för Nora! :-)

    SvaraRadera
  3. Pizzasten - låter spännande och kanske något man borde kolla på för pizza hemma annars blir gott men inte riktig pizza. Ser inte på stjärnorna, läste om alla bråk i media redan innan det började och då kände jag - nej tack. Kallt är det och igår blåste det också här samt i förrgår men idag har det varit skönt trots fler minusgrader. Och det blev idag en skön promenad i en timme - jippi - första för i år och första på flera veckor. Må Gott

    SvaraRadera
  4. Skönt att slutade bra för hunden och låter gott med Pizza.

    SvaraRadera
  5. Plump spelade jag mycket förr, skoj! Har glömt bort lite hur det går till när man ska sticka över. Kan du vara snäll att förklara? Kommer ihåg att man ska säga hur många stick man ska ta i varje giv. Roligt att spela något nytt med tjejerna. Nu har det blivit skit gubbe när det är kortspel.

    Ja, haft väldig tur på sistone !

    Ha en bra tisdag,kram Vicki

    SvaraRadera
  6. Pizzasten skulle jag också vilja ha. Gör ni degen själv? Har du ett bra recept? Ha en fortsatt fin dag.

    SvaraRadera
  7. God fortsättning får man säga. Jag har börjat skriva en önskelista inför min födelsedag i mars och nu hamnade Pizzastenen på listan. Mannen gör en fantastisk pizza i ungenen på plåt men det skulle vara kul att testa stenen med. Alltid kul med spontana besök. Blir lite mer avslappnat då. Tycker så synd om djuren när det smäller. Hoppas förbud kommer snart. Här i trakterna var det två kvigor som dog bara för att en del ska ha sitt höga nöje Njut av extra ledighet tillsammans Kram till dig

    SvaraRadera
  8. Morgan Allings program var bra, men annars är den här omgången av Stjärnorna på slottet inte så mycket att hurra för. En pizza sten verkar lockande, för gud vad den ser läcker ut pizzan ni gjort. Plump var det längesen jag spelade, men gud vad roligt det är. Förr samlades man mycket oftare och spelade kort, väldigt trivsamt var det.
    Kyligt är det, man får bylta på sig. Men en klar fördel är att Bamse inte blir smutsig och grusig..**
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  9. Den där pizzan ser verkligen smarrig ut. Förstår om dottern blev sugen :-) och trevligt med spontanbesök så där.

    Jag tittade också på Morgans dag på "Stjärnorna på slottet". Även jag har läst hans bok som var gripande, hemsk men samtidigt innehöll den ju lite humor. Tycker precis som du att det blev på ett annat sätt när man fick höra honom berätta om sin barndom och uppväxt. Men den där Claire....jösses. Jag blev bara irriterad på henne och hennes sätt att vara. Och ja kan mycket väl vara avundsjuka på att hans liv har blivit så bra trots allt det hemska han har varit med om men man behöver ju inte bete sig på det sättet. Gläds åt att han faktiskt har gått stärkt ur det och att det har gått bra för honom istället.

    Ja fy vilka isiga vindar det har varit...brrrr.

    Kramis <3

    SvaraRadera
  10. Oh, jävlar vad god pizzan ser ut!

    Håller med om Wikholm... Så trist att bete sig så.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis