torsdag 7 januari 2016

Vin från Syrien?

I måndags kom dottern hem strax efter lunch o hade handlat med sig matvaror till högrevsburgare. Jag satte deg till hamburgerbröd/potatobuns och sen fixade hon resten. Receptet på dessa suveräna hamburgerbröd kan man hitta i receptbloggen.
Det blev festmat en helt vanlig måndag... Som oxå var makens första arbetsdag på vääääldigt länge :-) 

På tisdagen var vi bjudna till Zingos bröders familj i all enkelhet. Det var längesedan sist. Men vi tog igen allt med besked ;-)
Prat o skratt ost oliver och vin.. Fick smaka på ett nytt vin för mig en som hette CHOPO. Jag frågade vart vinet var i från o herrn i huset ryckte till sig flaskan och sa snabbt "det är från Syrien, det står här säger han o pekar på flaskan. Jag gapskrattar o säger du jag tycker det står Syrah hahaha som vi skrattade.
Efter mycket om och män ställdes glasögonen in o vi såg att det är från Spanien vinet...  En toppentrevlig kväll och som så många andra riktigt bra kvällar så är det svårt att bryta upp.. Men vi promenerade hem & landade i sängen vid 02.30 
Trettondedagen helgade vi som vilodag... Vi tog sovmorgon lugn start äggröra t brunch o en kall promenad. Sen "vilade" vi i soffan resten av dagen... 
Jag kollade på en film på em när maken tog sin skönhetssömn ;-)
Blev middag såklart & sen tv. Denna kvällen valde vi att bädda ut soffan i rummet i lägga oss redan kl20. När klockan var 22 sov jag redan nedbäddad i min säng & sov till 9.30 idag :-) 
Sköööönt :-) 

I eftermiddag har vi gjort en lov i vårt köpcenter. Dotter ha shoppat byxor smycken och en kappa. Själv gjorde jag ett superfynd på kappal där jag köpte en ny bh 

Ha en godnatt ❤️

5 kommentarer:

  1. Det är inte alltid så lätt det där med att läsa. Men det kan bli riktigt roligt ibland!;D Kram<3

    SvaraRadera
  2. Det kan bli kul ibland :)
    Här är det ca -24 grader just nu...brr...Ska med dottern o hämta grillmat till kvällen snart. Fredagsmyyys :)
    Ha en god fortsättning på helgen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vila är inte dumt! Hoppas du har en fin måndag! Kramis! ♥

    SvaraRadera
  4. Ni verkar ha haft det super trevligt!

    Har vardagen satt igång på allvar nu? Här startade den upp igår förutom för mannen för han har jobbat hela tiden förutom på sina lediga dagar.

    Jobbar du?

    Ha det gott, Vicki

    SvaraRadera
  5. Haha...så det kan bli. Vilken tur att ni ställde in glasögonen ;-)
    Låter iaf som om ni hade en trevlig kväll och en skön vilodag efter :-)

    Okej...såg nu att dessa potatobuns finns i din receptblogg. Får kika in där, blev liksom nyfiken.

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis