söndag 14 februari 2016

Alla hjärtansdag ❤️

Idag är det alla hjärtans dag.❤️ En dag som alla andra.. Kärlek och omtanke ska man visa varje dag & inte bara denna dag :-)

Ja herre vilken vecka jag har haft... I söndags var jag helt kaputt efter lördagen i Göteborg.. Jag vet nu varför jag blev så akut dålig... I somras fick vi en flaska bubbel, rosè från en vingård i Italien som S & P köpt på sin semester. Av den fick jag nässelutslag. I lördag fick jag ett glas bubbel rosè som välkomstdrink, när vi kom hem till dem. Där & då tänkte jag inte alls att detta skulle kunna vara samma vin... Jag fick ju det upphällt i ett glas... I efterhand har jag fått reda på att det var samma vin.. Så jag blev helt enkelt super allergisk... Jag kräktes, fick vrålhuvudvärk, blev helt rödmosig & kärlen på händerna blev helt svarta... I efterhand förstår jag att det var en allergisk reaktion...
Så ska akta mig för rosebubbel med sulfit...

I måndags var jag fortfarande sliten & hade huvudvärk men ok.

I tisdags vaknade jag med huvudvärk igen, då var dottern ledig & hon kom hem & hade köpt semlor till oss. Nutella semlor... :-)

Sött gott & mäktigt...
onsdag... huvudvärk & bubblig mage....
I torsdags vaknade jag i vanlig ordning med huvudvärk MEN jag tog jag tag i dotterns rum... Som det är nu så har hon alla sina grejer & kläder här hemma o så lever hon i olika papperspåsar.. Ramlar in här några ggr i veckan, byter kläder packar om tbx till kodnamnet... Hon har fått mycket grejer till hemmet nu i julklapp & födelsedagspresent. De får inte plats i kodnamnets lilla lägenhet, så de samlar damm i hennes rum. Nu gjorde jag ett rejält röj... Städade plockade ordning på alla grejer som blivit kvar i den "hemlösas" påsar & tog hand om heminredningen... tvättade, bäddade rent, dammade, dammsög... det tog hela dagen... men det blev bra :-)

på eftermiddagen ballade min mage ur totalt... Blev som en stor gasbomb... Tillbringade kvällen på toa... :-(

Fredagen vaknade jag med huvudvärk & feberkänsla.. urlakad... Bet ihop & gjorde ngr ärenden
Blev en lugn dag & kväll tsm med maken.
Lördag vaknade jag med huvudvärk & feberkänsla...  TRÖTTSAMT!
Vi tog en långpromenad med Zingo i skogen. Vi tog sällskap med pudeln Zigge & hans matte. Jätte kul promenad :-)
Sen ökade huvudvärken så jag fick ta en imigran & då lättade det... så det var ju såklart migränkänning...

På kvällen tog vi bussen till stan & träffade mamma & pappa. De bjöd på middag på "greken". Vi fick Bio (En man som heter Ove) & middag i julklapp av dem. Jättetrevligt & riktigt god mat :-)

När vi kom hem kollade vi melodifestivalen i efterhand & sedan qx-galan.

Idag vaknade jag pigg!! hör o häpna... & utan huvudvärk tjoooohooooo
Man blir förvånad ;-)
Har varit på en Zingowalk & mötte Simba & hans matte..

Dag att ta tag i dagen :-)


Ha en skön alla hjärtans söndag!

9 kommentarer:

  1. Skönt du är piggare. Och det där bubblet....drinken du fick. Så jobbigt att må så där. Få allergisk reaktion. Hua. Men du kunde ju inte veta.
    Ser gott ut maten på bilderna. Ojoj.....tandvattnet rinner haha.

    Tack snälla för ditt besök hos mig.
    Önskar dig fina en fortsatt fin Alla Hjärtans Dag.

    Krama zingo från mig.
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Hoppas din icke-huvudvärk fortsätter nu! :-)

    Vilken härlig bild på Zingo :-)

    SvaraRadera
  3. Väldigt bra julklapp och så kan man dela upp den så det blir flera trevliga gånger. Har också bio i sikte - en julklapp för längesen eller var det födelsedag? Och så jobbigt för era bekanta att bjuda på välkomstdrinken och som du inte tål - jag hade känt mig så dum, så dum. Man kan reagera mot det mest konstiga. Och nu är det skönt att du mår bättre. Sol har vi och det hoppas jag ni har också så du kan ut och njuta.
    Må Gott

    SvaraRadera
  4. Oj,oj, inte kul att må så dåligt. Men ibland så vet man inte vad man petar i sig, om man tål det eller inte. Eländigt med huvudvärken också, det drar verkligen ner lust och ork. Skönt om du får må bättre nu.
    Idag får vi njuta av ett underbart fint vinterväder, och solen som värmer lite nu,härligt..
    Kramar♥

    SvaraRadera
  5. Håller med dina första rader ❤️ ...
    Naw,såååå otroligt vacker "voffs"foto/Nospuss & Kram

    Pst....Din kommentar hos mig gick inte godkänna tyvärr :(
    men läst den :)

    SvaraRadera
  6. Denna förbaskade huvudvärk!!! Har också haft väldigt mycket av det sista tiden. Det är ju så tröttsamt... Nu håller vi tummarna för att vi får det bättre på den fronten! Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  7. Blir det mello idag?

    Trevlig helg, Vicki

    SvaraRadera
  8. Upp och ner...

    Tur att det slutade bättre än det började iaf. Bara nu våren kommer också.

    Kram Åsa
    wessand.blogg.se

    SvaraRadera
  9. Allt bra?
    Såg du mello i helgen?

    Jag missade den i helgen men såg den igår. Tycker att Oscar Zia var bäst i lördagens avsnitt.
    Hoppas på bättre artister i helgen när jag ska vara hemma och se i soffan.

    Ha det gott, kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis