onsdag 24 februari 2016

Förändring :-)

Denna slappa bloggerska har verkligen varit dålig på att uppdatera...
varför?
Ja vad ska man skylla på... :-)

Jag har iaf något roligt att berätta :-)
Vi ska flytta! Vi har fått en ny jättefin lägenhet i samma område som vi bor nu fast en trea på markplan :-) Med uteplats med eftermiddags & kvällssol. Det är i ett 6-familjs hus precis som vi bor i nu. Idag har vi en fyra en trappa upp med en enorm balkong, med kvällssol. Från och med 1/5 kommer vi ha en rejäl altan & en gräsmatta :-)
Tänk vad härligt för Zingo att kunna vara i trädgården lös, när maken satt upp ett litet staket :-)
Det känns jättebra! Vi var & kikade på lägenheten i fredags & både jag & maken sa, "bättre kan vi inte få" Nyrenoverad & fräsch & billigare hyra. I denna lägenhet har vi bott i 16år. Vi flyttade hit när sonen var 9år & dottern 7år. Så vi har gått från att vara en familj med småbarnsföräldrar till tonårsföräldrar till nu utflyttade vuxna barn, ja dottern bor ju hemma iaf har hon adressen hit, trots att hon alltid är hos han med kodnamnet & sonen bor i Göteborg med sambo. Vi har flyttat runt våra möbler i alla rum. Vi har haft sovrummet på 3 olika ställen under dessa år. Kände oss lite trångbodda.. Nu lever vi i 2 rum & kök. Har ett extra rum med en säng & massa garderober & så dotterns "förvaringsrum" eller dotterns.. det är mest Zingo som använder det rummet numer, han sover i hennes säng & älskar hennes matta :-P
Nu blir det en ny fas i livet tänker jag :-)
Har bestämt att vi alla ska göra gemensamt röj av vind, se vad "barnen" vill spara, det mesta är "bra att ha saker som vi inte vet att vi har"  MYCKET ska slängas & INGET onödigt ska följa med till det nya...  Ser fram emot detta.. men vet att det kommer bli hysteriskt jobbigt... men det kommer bli helt awsome :-D

Jag har känt mig så sliten det sista... Magen är ur lag, tål & orkar inget, den rasar med jämna mellanrum, har ont i rygg, i flanken, samt lite öm i magen, jag känner mig yr & har huvudvärk & är allmänt sliten... Så idag åkte jag till vct på dotterns begäran för att kolla blodvärde & blodtryck. Var rädd att blodvärdet var dåligt igen.. Så doktor Mickis beställde dessa prover haha Blodvärdet var fortfarande bra :-) Men blodtrycket var högt så ska ringa min doktor imorgon tänkte jag... Hade ju ingen läkartid idag så.. Det är nog därför jag har haft så mycket huvudvärk det sista, nästan varje dag... Ringde dottern som sa "vad bra då är du inte döende idag iaf" :-P
Hade ju ett blodvärde på 69 för knappt 2 år sedan & då var det fara & färde om man säger så, fick blodtransfusion & järn intravenöst.


Igår var dottern ledig så vi var en sväng på Erikshjälpen. Det är riktigt roligt att åka dit & fynda... Vi jag o dottern har lite samma ironiska humor o på plats på Erikshjälpen tittade vi på olika saker o det var då dottern fick upp ögonen för en rullator som hon körde fram lite skojade och sa den tar jag, den blir perfekt :-D
Jag förstod direkt att den tillhörde ngn besökare i butiken o väste fram nej nej nej... Låt den va... DÅ insåg dottern sitt misstag o blev avlång i ansiktet hahaha  
Man ska inte skoja på någon annans bekostnad haha
Jag har ju kopparfärgat i vardagsrummet. & koppar finns det mycket av på Erikshjälpen. Igår fyndade jag ett stort tungt kopparfat som man kan hänga på väggen för 16kr.

Idag har vi strålande solsken & runt nollan ute :-)
härligt!

Ha en fin dag! ❤️







11 kommentarer:

  1. Godmorgon! Kul med flytt!
    Ha en bra torsdag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul med flytten, låter som ett drömställe. Efter så många år där så kan det vara skönt med flyttröj. Perfekt säsong med flytten oxå. Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till nya bostaden! Kan bli hur bra som helst!
    Kram <3

    SvaraRadera
  4. Grattis till nya lägenheten - och va skönt med markplan och att kunna släppa ut Zingo i en trädgård så kan han göra ifrån sig om det behövs och ni behöver inte klä på er för att gå ut om man inte vill och måste - det är så skönt att slippa gå ut på natten eller sen kväll och låta behoven göras på egna täppan. Men sen bli det att rensa och ha sig och det var jag dålig på så mina förråd är överfulla med sparade saker som kanske inte skulle behövt sparas på. Och fatet - va snyggt - går det använda på ett brickbord också? Blev riktigt avis. Det är ju det som är så kul med loppis att kan springa på ett fynd som man inte visste man ville ha :) MÅ Gott

    SvaraRadera
  5. Vad roligt med den nya lägenheten - GRATTIS! :-)

    Nyttigt att få undanröjt bland det gamla man samlat på sig. Vi hade en ordentlig utrensning när vi flyttade hit till Spanien. MASSOR åkte, och jag har inte saknat en endaste av dom pinalerna :-)

    SvaraRadera
  6. Grattis till nya lyan!!! Vad härligt med bottenplan! Blir lite avis på det :-) Och vad skönt att röja ur förråd och sånt. Ett liknande kopparfat du hittat hittade jag också på loppis för flera år sen, kostade en tjuga eller nåt sånt, det hänger på väggen i vardagsrummet, gillar det till tusen fortfarande. Kan ni bara gå in på vc och ta blodvärde och bltr utan att ha läkares ordination? Det går inte här, man måste åtminstone ha ett sköterskebesök för det. Tror dock inte att jag har högt bltr eller lågt blodvärde, kollar bltr hos älsklingen ibland och jag ligger alltid lågt för jag är en lågtryckare och har alltid varit det. Att jag är i en svacka nu är nog fibrorelaterat tror jag, eller ME-relaterat. Nu får vi hoppas att både du och jag känner oss lite piggare snart. Önskar dig en fin helg! Kramar från mig! ♥

    SvaraRadera
  7. Grattis till flytten. Skönt att få rensa bland alla bra ha-saker. ��
    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till lägenheten! Vad kul!

    Och jag känner igen det där att röja efter så många år. Huvaligen... Men nyttigt. =)

    SvaraRadera
  9. Så skoj, GRATTIS till flytten !!
    Hur har helgen varit? Blev det mello?

    Ha det gott, Vicki

    SvaraRadera
  10. Vill passa på att önska dig en trevlig helg!!

    Kram, Vicki

    SvaraRadera
  11. Grattis till lägenheten! :-)
    Det är kul att få komma till något nytt men allt det jobbet en flytt innebär är mindre kul. Men samtidigt är det ju bra för det är då man får röjt rejält bland sina saker.
    Låter iaf härlig med markplan, altan och gräsmatta. Saknar allt det ibland att bo så men vill man bo centralt så får man nöja sig med en lite balkong.

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis