måndag 8 februari 2016

Kalasande :-)

I torsdags när dottern fyllde år var vi en sväng på Erikshjälpen. Sen handlade vi till kalaset som vi skulle ha på kvällen, käkade lunch, dammsög & fixade smarriga räkmackor. På kvällen kom "mormor&morfar, farmor" kodnamnet & kodnamnets mamma hit. Vi åt av de goda räksmörgåsarna & av apelsinfudgekakan jag bakat. Hade en jätte trevlig kväll & dottern blev ordentligt firad :-)


På fredagen hade vi en lugn hemmakväll jag & maken.

I lördags bar det av till Göteborg för att träffa gamla vännen S & hennes nya kille P. Vi åkte tåget som gick vid 2 & möttes upp på centralen.

Vi tog ett glas vin & en drink på stan innan vi åkte hem till dem med spårvagn.
Hade en jättetrevlig kväll tillsammans & blev bjudna på god mat. Till förrätt/plock krustader. Så himla käckt, de fyllde med ädelost & en liten klick fikonmarmelad & värmde på i ugnen. Även med mjukost jalapenjo värmda, samt kalla med räkröra. Jag visste inte att man kunde värma dessa, men det var verkligen jättegott :-)

Till mat fick vi fylld lax & potatismos med parmesan.
Hade verkligen jättekul & skrattade hur mycket som helst :-D


Efter maten fick jag världens svacka. Fick akut huvudvärk & blev illamående & magen vändes ut & in så hemresan blev inte så rolig... Som tur var hämtade kodnamnet oss på stationen...

Söndagen helgade jag som vilodag... tvättade & lagade middag & kollade på tv :-)
Rätt skönt faktiskt :-)

Idag vaknade jag & kände mig helt överkörd...
Sååå sliten... & yr & huvudvärk... Men frampå eftermiddagen kändes det lite bättre.

Ikväll har vi kollat på nya Beck filmen STEINAR. Gillade den verkligen :-)

Dags att sova nu..
Godnatt

6 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft en toppen helg förutom att du mådde dåligt på hemvägen.

    Roligt när man hittar på saker äter middag med andra eller går ut sånt tycker jag är super skoj.

    Jag har inte sett nya Beck ännu men många som tycker den är bra :-)

    Ha det gott, Vicki

    SvaraRadera
  2. Krustader är det inte ofta man gör numera men visst är det gott och med lite ädelost och in i ugnen -mums, får sätta upp det på komihåg listan över glömda gottigheter. Och ja jag äter bara vegetariskt i den meningen att jag utesluter kött men annars är det mjölkprodukter. Fisk äter jag också. Kul grej som övergår till kanske en annan sak.

    Kul med firande och kompisar men nog kan jag förstå att du kraschar också. Så nu får du ta det lugnt och bättra på måendet. Må Gott

    SvaraRadera
  3. Så mycket trevligt! Förutom att du blev dålig då...

    Grattis i efterskott till dottern! :-)

    SvaraRadera
  4. Men fy så tråkigt att du blev dålig efter allt det roliga. Nya Beck missade jag, men det kommer väl fler avsnitt och jag har hört fler som gillade den nya så det låter ju lovande....
    Kram och sköt om dig♥

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du mår bättre nu när snart är helg igen.

    SvaraRadera
  6. Låter jättegott!

    Jag är inne i en "ost- och fikonmarmelad-period" nu så det där med krustaderna tänker jag sno. Helt klart. :)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis