onsdag 23 mars 2016

GLAD PÅSK!

Dottern skickar sms.. "men mamma bloggen" Hallå gör ett inlägg...

Ja mina vänner & dottern här kommer faktiskt ett blogginlägg :-D

Först kan man ju nämna det fasansfulle som hände igår i Bryssel...
Skämmande & det är väldigt nära oss...  Man är inte säker någonstans... Känns lite extra oroligt idag eftersom mina föräldrar är på resande fot idag. Lämnar Portugal & mellanlandar i Dusseldorf (som tur är) & landar på Landvetter. Maken ska hämta dem.

Våren har kommit hit för att stanna & det känns underbart :-)

Körde första "loungehänget" i fredags :-P

I lördags gjorde vi ett jätteröj på den stora balkongen vi har. Blev ngr sopsäckar med skräp & har packat ihop det som ska med till nya boendet :-)

I lördags premiär grillade vi. Fläskfilé & entrecote, gratäng & grillad majskolv. Vi satt ute o åt.. Så härligt! När dottern & han med kodnamnet fick reda på det så bjöd de in sig på söndagsmiddag. Grillat & majskolvar fanns som önskemål ;-) Så vi grillade lammfilé & kyckling samt majskolv & hade en egengjord potatissallad till. Fick dock sitta inne & äta för det var is i vinden i söndags. En mysig söndag :-)



Igår ringde sonen & nu har vi bokat in honom & dottern för ett vindsröj på måndag. Är ett fullt vindsförråd med "bra att ha saker" från 1991... Massor av leksaker, böcker, kläder mm som ska sparas, slängas, säljas :-) Är ju bra att båda barnen är med så att vi kan spara saker som de vill ha kvar som minnen. Köpte flyttlådor igår & maken har bestämt att allt ska packas på bästa sätt så att flytten går så smärtfritt som möjligt :-)

Var hos Ortopedspeciallisten i Gbg förra fredagen. Maken tog ledigt & följde med som chaufför. Snällt! Hade han inte kört hade jag inte tagit mig dit. För jag hade så fruktansvärt ont i sidan på mage rygg..
Ett besök som jag blev väldigt besviken på.. När jag kom dit så sa ortopeden att han tittat på mina röntgenbilder & de ser bra ut, det är ingen skelettskada & det är ju bra. Ultraljudsundersökningen jag gjorde på Reumatologen hade han oxå tittat på & tyvärr var den inte professionellt gjord. Han tyckte att utlåtandet var "luddigt" så den undersökningen måste göras om INNAN jag kan få hjälp. Det är tydligen väldigt viktigt att inte det finns ngn kärlbildning i senan & reumatologens utlåtande var att han inte såg ngn kärlbildning men han såg en röd prick... & som ortopeden sa, den pricken är kanske ett kärl & jag vill inte chansa.. Men man kan konstatera att hälsenan delvis är av... OM det inte är kärlbildning så kommer jag att få heparinsprutor. Så 31/3 blir det ett nytt besök i gbg för ultraljud & sen veckan efter ett återbesök & förhoppningsvis behandling hos Ortopeden i Göteborg.
Jag tycker att han kunde ringt mig & sagt detta... men så fungerar det inte i sjukvården.. Att åka 50min till gbg för 10 min besök där jag inte ens beh ta av mig skorna, känns inte ok...
Så ser det ut nu i "onda foten"

Efter läkarbesöket åt vi en hamburgare på BK & sen åkte vi hem till sonens sambo & Memphis & myste med dem. Sonen kom hem tidigare från jobbet så vi fick träffa honom oxå. Jag toppade sambons hår & vi fikade.

Fick akut ont i sidan ljumsken & rygg förra veckan. Har haft 2 sådana "anfall" tidigare. Känns som jag har ett glödande klot som pulserar i ljumsktrakten & ut i ryggen... Så pga det & många andra bekymmer, (högt blodtryck, ämnesomsättningen bråkar, viktuppgång, värk i brösten, migrän, en mensvärk från hell & svåra ägglossningssmärtor mm) så plockades homonspiralen ut akut i fredags. Den jag fick för att försöka hålla blodvärdet i schack... Har fortfarande ont & barnmorskan tror på en ny cysta.. så får bli ett gynekologbesök oxå.. är så glad för att allt är så enkelt... :-(
Att min kropp är så sammarbetsvillig just nu... Är liksom helt slut som människa....
Men det är tur att Mickis är född envis.... annars hade jag gett upp nu.....

På fredag ska våra goda vänner J & P komma hit en sväng på lite mat. Det ska bli jättemysigt. Vi har inte träffats en kväll sedan innan hon blev inlagd på sjukhuset & det var innan jul. Så det ska bli jättekul!
På påskafton kommer dottern & kodnamnet hit. Det var dottern som bjöd in sig... & det är klart vi vill fira påsk med dem :-)

Ha en riktigt fin påskhelg bloggvänner!

GLAD PÅSK! 

12 kommentarer:

  1. Otur du har och nog kan man tycka att när man ska åka långt och det är mycket planering för en sån resa - ring! Men det är nog inget tänk läkarna har tyvärr. Så du får vila och sitta och peka med hela handen och låta de dina sköta flyttbestyr så långt det går. Vi hoppas på grillväder i helgen - påskafton. Chromecast har jag haft sen före jul men inte använt jättemycket och ofta - mest för att det inte varit något att se men nu är det massor. Synd bara att det inte är alla kanaler som använder den. Glad Påsk och må gott

    SvaraRadera
  2. Fy vilken otur du har med din fot. Ja det är tur man är envis, men man blir ändå trött och matt av sånt till slut. Önskar er en riktigt skön och solig påsk!

    SvaraRadera
  3. Men att du skall behöva stå ut med så himla mycket skit! Att det är så svårt att fatta att ett telefonsamtal kanske är att föredra för patienten när man ändå inte skall göra en undersökning! Man blir ju som galen när man hör sånt. Håller tummarna för att det inte är nån ny cysta du fått ♥ Hoppas att du nu får en lugn och fin påsk utan att något bestämmer sig för att bråka. Säger som Monachos; låt de andra sköta flyttbestyren! Kramar från mig! ♥

    SvaraRadera
  4. Men usch vad mycket besvär....hoppas att allt ordnar sej snart! Jag har varit 5 ! ggr på paraffinbehandling med händerna. Nu får jag inte mera i år! Det ska "sparas"! Vart då ifrån undrade både jag o terapeuten. Jag måste ju ändå betala det själv.....och det är det enda som ger lindring....
    Ha nu en härlig påskhelg! Här kommer äldsta dottern hem ikväll :) Hon har inte varit sen mellandagarna!
    Kramen om

    SvaraRadera
  5. Inget vidare med foten, hoppas allt ordnar sig. Ha en skön Påsk!

    SvaraRadera
  6. Uscha för foten. Men det blir bättre.

    Kikar in och önskar dig en fin låååååååångfredag och en fortsatt Glad Påsk.

    Varm kram.

    SvaraRadera
  7. Tur att dottern håller ordning på dig. ;)

    Jobbigt med besöket. Att inte få hjälp, menar jag.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ser ut som om påsksolen lyser härligt över er :-)

    Ha en finfin påskafton!

    SvaraRadera
  9. Ni verkar ha haft fullt upp i påskhelgen!! Fast ni ser ut att ha njutit av underbart väder.
    Här har solen med lyst men det har även blåst. Så vi har inte suttit ute ännu här hemma. På jobb har vi ätit ute.

    Är det idag ni har vindsröj?

    Hoppas allt är bättre med dig och att allt går på rätt håll.

    Ha en skön dag,Vicki

    SvaraRadera
  10. Ja usch för att inte må bra, det tar verkligen på krafterna. Hoppas på nån lindring för dig snart. Nu är påsken över för den här gången och vädret kan man verkligen inte klaga på för en gångs skull...
    Ha det gott vännen och sköt om dig♥

    SvaraRadera
  11. Foten... aaaaj... Krya och trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Hmmm....ja det är ju lite sent att önska er Glad Påsk nu.
    Så jag får önska dig en fin tisdag istället och njut av vädret för det ska visst bli sämre igen *ogillar*

    Men oavsett så verkar det iaf som om våren är här för att stanna utan några större bakslag (snö) och nu kan det ju bara bli varmare och varmare och ljusare och ljusare...härligt :)

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis