måndag 7 mars 2016

Kung Bore... NU ÄR DET KRIG

Ja herregud... På ett dygn har vi fått nästan 2dm snö... Zingo drunknar när vi går ut.. & först nu ikväll är det ordentligt skottat...  Det är blöt tung snö & varje steg man tar fatsnar man.. Så min hälsena & fot bultar & bankar nu kan jag säga... Ja jösses... Men har man hund måste man ju ut trots dålig väglag..Tur att jag ska till ortopeden i Gbg på fredag! NU VILL JAG HAR SOL & VÅR!!

Idag har telefonen gått varm här... Sista dagen att göra en intresseanmälan på den lägenheten som vi bor i var igår & idag har 4 personer ringt & bokat tid för visning. Första paret har redan varit här ikväll, det var en kille & hans sambo oxå det en kille... Jag blev först lite förvånad men samlade mig snabbt... Är bara lite ovan vid "sånt". De var jättetrevliga! Imorgon ska lägenheten visas vid 2 tillfällen & på onsdag kommer förhoppningsvis sista gänget... Det är alldeles för många som får erbjudande tycker jag.. Jag är ju inte mäklare...

I morse när jag skulle fixa mig &  öppnade mascaran så blev jag änna irriterad. En ganska ny mascara som var så kladdig att den inte gick att använda. Jag använder IDUNs vattenfasta mascara. Den är superbra, kostar 170kr men det är den värd. Men denna mascara var tydligen ett måndagsexemplar & har gått sönder.
Mailade Idun & frågade om det var ett vanligt problem. Fick till svar att så ska det inte se ut & att jag absolut skulle få en ny mascara. Fin service!

Har plockat & slängt lite grejer idag oxå & imorgon ska jag till Erikshjälpen med dataskärmar, högtalare & lite annat som andra kan vilja ha :-)
Dottern jublar, hon älskar att besöka Erikshjälpen & botanisera bland alla fynd :-)


Ha en fin kväll! ❤️

12 kommentarer:

  1. Vad bra att du talade om att du car missnöjd med mascaran och att du får en. Rätt ska vara rätt...Förstår att du har fullt upp nu så lycka till med allt.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Ja fy vilket bakslag det blev i vädret. Jag tyckte det kändes skönt att det äntligen var barmark och hyfsat torrt...men men. Våren kommer väl när det är dags (hoppas bara den inte dröjer för länge).

    Men oj så mascaran såg ut! Ingen tvekan om att du ska få en ny.

    Skönt att bli av med lite grejer då och då som ändå inte ska vara kvar. Det finns alltid någon annan som kan ha nytta och glädje av det man inte vill ha kvar.
    Erikshjälpen vart ligger det?

    Kramis <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Erikshjälpen ligger i Vänersborg. På väg mot Sanden. Man svänger vänster efter ica på höger sida. Det är öppet 12-18 tisd, torsd & lörd för både inlämning & försäljning.

      Radera
  3. Ja usch då.. Så mkt snö det har kommit. Nu får det vara bra. Bra service med att få en ny, för så skall den absolut inte se ut. Hoppas på en massa sol nu, och att du får en bra vecka. Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, ni ska flytta, vad spännande och roligt, och ja jobbigt också. Det blir ju en del att göra med packning och rensning. Den dagen vi ska flytta från huset törs jag inte tänka på. Men LG ska ju bo här tills han trillar av pinnen så då lär väl jag också stanna här,hehe....men rensa kan man ju göra för att underlätta, det gäller bara att få tummen ur....
    Ni har då fått mycket mer snö än oss. Fy så blött det blir nu när det töar, det var ju så härligt för nån vecka sen med barmark och soliga dagar.
    Nåja, man får tåla sig, det är ju så här det är...
    Ha det gott nu
    Kram och sköt om dig♥♥

    SvaraRadera
  5. Här har det också snöat en hel del - det gillar vi :-)

    Duktigt att klaga, jag brukar inte orka göra det. Dumt, egentligen. :-)

    SvaraRadera
  6. Oj, så mycket snö ni har fått !! Vi har ingen snö men väntar otåligt på vårvädret. Det sägs att solen ska titta fram ett par dagar så jag hoppas. Den värmer även om det inte är så många plusgrader.

    Bor ni i köpes??
    Är det någon som verkar vara intresserad av de som ska titta?

    Ha det gott, Vicki

    SvaraRadera
  7. Ja man blir onekligen lite förvånad när man träffar på "sånt" - även om man så väl vet och så men ändå blir man själv lite osäker på hur man ska bete sig men som du säger det brukar ge sig rätt snabbt men man har ju en bild i huvudet - 2 som ska titta på lägenhet, sambo - tjej och kille. Ja det är väldigt blöt snö men så mycket som ni fick har vi inte fått men det försvinner snabbt nu när det är mild och idag även lite sol :) Förstår din dottern - alltid kul med loppis :) Må Gott

    SvaraRadera
  8. Jag är lite tvärtom. Börjar gärna med vårkläder innan vädret tillåter det. Jag menar, om jag inte tror på våren, varför skulle då våren tro på mig. ;)

    SvaraRadera
  9. här har det också snöat och som tur är försvunnit med en gång.

    SvaraRadera
  10. Oj så mycket snö, här kom våren idag =) kramar

    SvaraRadera
  11. Hur står det till hos dig? Hittat på något skoj i helgen?

    Ha det gott,Vicki

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis