fredag 1 april 2016

Amanda nu kommer det...

Här kommer ett nytt blogginlägg...
som hon har tjatat dottern... Men jag hittar inte den där blogglusten... Kanske kommer den tillbaka... kanske inte....

Men jag kan uppdatera vad som hänt det senaste. Ser att ni fortfarande hälsar på & det gör mig glad :-)

På långfredagen hade vi våra kompisar J & P här på lite mat. De hade med sig hälften av hundarna.. Lillan & Candy. De andra två löper & det funkar dåligt med Zingo :-)

Vi hade gjort skagenlax, med färskpotatis & en kall & en varm sås. Gott! Till efterrätt gjordejag jordgubbsglass i glassmaskinen. Så fräscht & gott.
En mycket trevlig kväll!

På påskafton kom dottern & kodnamnet hit på mat. Jag fick jättefina tulpaner av kodnamnet & vi fick en flaska bubbel.
Vi åt lammstek & potatisgratäng & creme catalana till efterrätt. Vi spelade alias & en omgång med plump & tänka sig kodnamnet vann för första gången. Många härliga skratt :-D

På söndag eftermiddag kom sonen & vi åt hemgjord pizza. På måndagen gjorde vi ett gemensamt röj på vinden alla 4. Vi slängde 10 sopsäckar med grejer. Ja herregud vad man samlar på sig. Fanns roliga minnen oxå. Gamla kort från ungdomen mm.
Det tog hela dagen att röja, men det var väldigt skönt att båda barnen var med & hjälpte till. En hel del av grejerna är ju faktiskt deras :-)

Igår var jag i Göteborg & gjorde ett ultraljud av hälsenan. Läkaren som gjorde ultraljudet sa. Det här blir en snabb undersökning. För herregud vilken inflammation du har. Man behöver inte leta fel utan det är solklart...  Han såg oxå att det är jack i hälsenan, den är skadad.... Nästa vecka ska jag tillbaka till ortopeden i Göteborg & om jag har förstått rätt så blir det sprutbehandling för att dämpa inflammationen & få senan att läka...

Känns bra att jag äntligen kan få hjälp. Det gick inte över på ngr veckor som min husläkare trodde... Sen har han mest suckat & skrivit ut Brufen.. Nu har jag gått med detta i 9 månader & det blir bara värre & värre... Känns som att det finns hopp nu :-)

På tisdag åker maken tsm med sina 4 syskon & sin mamma till New York. Så roligt för dem. De ska bla träffa en kusin som bor i Usa & få träffa hans 3 barn som de aldrig träffat. Har nog inte setts på 10år så det blir ju riktigt kul :-)

Fredag idag & första vårmånaden. Solen skiner & himlen är blå :-)
Ikväll blir det Lets Dance såklart & så den nya serien med David Helenius som började förra veckan.

Ha en finfin helg!

9 kommentarer:

  1. Är det liljekonvaljer i buketten? Ser underbart fin ut!!

    Vill passa på att önska dig en trevlig helg med massa sol, Vicki

    Solen skiner här med det blåser kyligt på sina ställen

    SvaraRadera
  2. Fina snälla du! ♥ Såg precis din kommentar som du skrev den 6 mars, är ju sällan inne på min blogg.. Tack jag blev så glad! ♥

    SvaraRadera
  3. Missade nya serien med Helenius, såg när Foppa blev degraderad! Så nästa säsong får vi spöa Modo! Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vackra blommor! Stackars din fot... Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Uppdateringar är det glest hos mig också som jag skrev. Det är snabbare och behändigare att slänga in några rader på FB eller Insta...men det är säkert nån som blir besviken att man inte har skrivit något. Man vet ju själv hur det är.
    Hoppas du kommer må bättre med foten, för eländigt att gå så länge och ha ont. Påminner mig om när jag gick med sprickan i bäckenleden, ja det var inget som jag visste att jag hade när inga undersökningar gjordes utan allt skylldes på min onda rygg.Till sist tog jag mig inte ur sängen och det blev akutfärd till sjukhuset. Sänkan var skyhög och jag hade sån tur och träffade på en toppenläkare som inte gav sig. Och till sist efter massor av undersökningar och en magnetröntgen som visade denna spricka som blivit så infekterad. Många som får gå och lida i onödan tack vare läkares nonchalans och "okunskap"...
    Men jag måste säga att när du skriver inlägg så är dom väldigt intressanta och utförliga även om dom är lite glesa nu för tiden..**..
    Kram vännen♥♥

    SvaraRadera
  6. Men aj, aj, aj... Din stackars hälsena... Hoppas det ordnar sig nu!

    Ni har hunnit med mycket sen sist, ser jag - trevligt :-)

    NY är en härlig stad, dom kommer att få det fantastiskt bra!

    SvaraRadera
  7. Heeej! Åh...du känner som jag! Lite si och så med blogglusten. Hm...kanske en naturlig fas när man hållt igång några år:-) Jag har i alla fall dragit ner på kravet om uppdatering, även om jag kan sakna interaktionen med läsare, men...livet har sina faser.
    Hoppas verkligen att du får hjälp med din häl....det såg inte så kul ut. Håller tummarna för att det ska gå bra!
    Aha! Ni ska flytta? Så kul:-)

    Kram!!

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig påsk! Förutom hälen då...

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Vilken mysig och härlig påsk ni har haft.
    Ja jösses vad mycket skit man samlar på sig...men vad skönt att ni fick gjort en storröjning :-)
    Kul att hitta gamla foton från förr :-)

    Hälsenan ser ju allt annat än fin ut...stackare :-(

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis