tisdag 19 april 2016

Slå mig HÅRT i ansiktet så jag får känna att jag lever....

Idag har jag varit på besök hos en för mig ny sjukgymnast.
En herre i 60års åldern som jobbat som sjukgymnast i många år & som är en av ägarna till kliniken.
Vi diskuterade igenom mina diagnoser lite snabbt & sen frågade han vad jag ville ha hjälp med. Jag berättade om min hälsena & fiskade upp utlåtandet från ortopeden i Göteborg.
Han bad mig plocka av mig på foten & sa sen HERREGUD! STACKARS DIG!! Detta är det VÄRSTA jag har sett i hälseneväg under ALLA mina år som sjukgymnast... Han tyckte att jag skulle be om en second opinion från ngn ortoped här. Han sa, jag ska vara ärlig mot dig. Jag tror faktiskt inte jag kan göra ngt för att hjälpa dig... Jag vill gärna försöka, men med den grunden du har så tror inte jag det går att får bort.. BOM!!!
Jag har sedan i juni fått höra,..... Det är bara en överansträngning & går över på några veckor... "Det måste bli sämre innan det kan bli bättre" bom!
Men NEJ det kommer inte gå över.... :-(
Sjukgymnasten tror att jag behöver en operation.. Ortopeden i Göteborg gav mig rådet att vila...

PUST!!!!!!!!!!! Orka....

Sjukgymnasten var verkligen jättebra. Empatisk & hjälpsam & tog sig verkligen tid... Men vad fan hjälper det? 
Jo det gav mig en känsla av att jag iaf inte överdriver... att det är precis så illa som jag känner & märker att det är... Att det inte alls bara är en liten överansträngning som vi (vårdcentralsläkaren) hoppas att hon slutar tjata om...
Fick behandlig med sugkoppar & el. Någon typ av massage för att få igång blodgenomströmningen. Försöka väcka kroppen att aktivt börja läka...... Jag sa jag gör vad som helst.. jag testar vad som helst.... & så sa han kanske kan det iaf få dig att få lite mindre ont... Hör av dig om du känner någon förändring för isf fortsätter vi med detta...

Efter besöket åkte jag till frissan & fick en frisyr igen ;-)
Ja herregud vad vildväxt det var... Nu ser jag riktigt normal ut igen.... Ändå något att va glad för :-D

I övrigt så packar vi, kastar, rensar & längtar efter att dessa veckor går snabbt nu så vi kan få börja packa upp i det nya :-)

Valborgsmässoafton blir det flytt & måndagen efter har jag beställt flyttstäd. Finns INGA möjligheter i världen att jag klarar att flyttstäda... Det räcker nog & blir över med flytt.... Värmedynan är min bästa vän nu...
Sover som en kratta... 

Men vem har bestämt att man ska sova mer än 5h per natt? 

Ha det gott alla bloggvänner! ❤️



6 kommentarer:

  1. aj aj aj, men nu måste du få hjälp med detta. Så här kan du ju inte ha det. Hoppas du kan få lite lindring och ibland blir man så trött på vårdcentralens läkare som inte har kompetens, empati och förmåga att hjälpa när man behöver det. Och så flytt på detta men så klokt att lämna bort städningen så slipper du fundera på det. Må Gott

    SvaraRadera
  2. Hej
    Länge sen jag skrev här. ser att du har det tufft. Men så skönt att träffa någon som förstår och ger dig stöd. Be honom göra ett skriftligt utlåtande som du kan ha som stöd när du fortsätter att få remiss till någon som KAN hjälpa dig.
    Hoppas du kan få lite smärtlindring av (är det laser du får , det får jag till min nacke, lindrar värken.)
    kram kram jaja

    SvaraRadera
  3. Usch och fy så jäkligt det kan vara. Men jag förstår att det känns skönt att träffa någon som ser hur illa ställt det är och försöker erbjuda den hjälp han kan ge men samtidigt är ärlig och säger att det förmodligen inte kommer att räcka. Men alltså vårdcentrals läkare vad duger dom till egentligen. Enklare saker jovisst, men dom ska banne mig inte försöka ge sig på sånt dom inte fixar. Fråga mig, och jag går i taket...**
    Nåväl, hoppas verkligen att du kan få nån bättring med det onda, så där kan du ju inte ha det.
    Inte kul heller med flytt mitt i alltihopa, förstår att det är jobbigt. Men du har nånting att se fram emot i alla fall, när ni är på plats så småningom på nya stället.
    Kram och sköt om dig♥♥

    SvaraRadera
  4. Usch och fy och blä och skit!! Att man inte kunnat se detta innan är ju f-n inte klokt! Så olika åsikter om det hela är ju sjukt. Blev det lite bättre efter att du varit hos sjukgymnasten då? Hoppas det. All tillfällig lindring är ju välkommen när man har så ont. Håller tummarna för att flytten går bra. Du får sitta på en stol och vara arbetsledare, det gjorde jag när jag flyttade sist :-D Tog också hjälp av en städfirma med flyttstädningen och jag var helnöjd med den, man kan ju nyttja RUT till det. Skickar goa varma kramar över cybern till dig vännen! ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Vad jobbigt! Men vad skönt ändå att nån fattar hur illa det är. Hoppas du får nån annan hjälp nu.

    SvaraRadera
  6. Näää...vad tråkigt att läsa om din hälsena :-( Förstår att det var ett svar du inte ville höra.
    Blir förbannad på hur vct läkaren har kunnat låta det gå så långt...men är väl inte direkt förvånad. Ibland undrar man vad läkarna håller på med på vct...känns ibland som om det är in och ut principen, att hinna med så många patienter som möjligt på en dag. Sen om man verkligen hjälper patienterna det spelar ingen roll....bara man har haft många patienter/dag. Det känns som om man idag måste vara "läkare" själv och tala om för den riktiga läkaren vad den ska göra och inte göra. Galet!!!

    Skönt att du kom till en förstående och empatisk sjukgymnast som dessutom är ärlig, men som du skriver....vad hjälper det nu när det redan gått så långt.
    Hur känns det nu efteråt...har den behandlingen du fick gjort någon som helst verkan?
    Jag fortsätter iaf hålla tummarna för att du ska få hjälp så att hälsenan blir bättre.

    Ja det måste kännas skönt att det snart är flytt, att det nu närmar sig slutet på det. Att ni snart får komma i ordning i den nya lägenheten och sedan bara kan bo och njuta av våren och sommaren :-)
    Du gör helt rätt i att ta hjälp av flyttstädning. Känner man att man inte orkar det själv så ska man absolut ta hjälp och att flyttstäda är ju ändå inget roligt jobb. Det är bättre att du lägger den orken som du har kvar på att få i ordning i den nya lägenheten istället :-)

    Ha det gott!
    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis