onsdag 13 april 2016

Vår på riktigt :-)

Nu har våren landat här på riktigt. Har varit flera sköna & soliga dagar... Det kan man inte klaga på...

Jag har rensat slängt & packat de sista dagarna.
Pappa har varit här & tagit långpromenader med Zingo. En dag gick de i nästan 2h.. Han snarkade gott sen Zingo :-)
Dottern har varit hemma flera ggr per dag & Zingowalkat. Såhär mycket frisk luft var det längesedan hon fick :-P Tur jag har snälla människor i min familj som kan avlasta :-)

I helgen testade jag ngt nytt till kvällsmat. Man kokar en hel tvättad potatis med skal. När den är klar så gräddar man den i våffeljärnet & serverar med vitlökscremefraich rödlök & rom. Man kan ju ha räkor till oxå.. Riktigt gott :-)

I söndagseftermiddag kom kodnamnet & dottern hit. Han walkade Zingo. Vi fixade mat tillsammans. Det blev en god potatisgratäng, sallad, grillade majskolvar & grillad kyckling med en turkisk kycklingkrydda. Vi satt ute i eftermiddagssolen & åt maten :-)

I måndags handlade jag lite & sen assisterade jag dottern när hon körde ett röj i lådorna i rummet.. Mycket släng.. ex 25 tomma små lådor från glossybox (bra att ha vettu) Ja vissa var inte ens tomma... så det blev ju en överraskning ;-) Nu är det "bara" resten kvar för henne.... ;-)
Dottern walkade Zingo alla promenader
Till middag gjorde jag köttbullar, potatis & sås med svärmors hemliga krydda ;-)
Fanns önskemål av maken att inte äta ngt friterat eller fett.... För allt är friterat i Usa ;-)

Det kom hem en trött men nöjd man på kvällen som packade upp, åt mat, visade kort & somnade ovaggad :-) Han orkade tom jobba igår :-)

Igår åkte jag till Knorren & gick en promenad med Zingo. Mina hundwalkare var upptagna... Det var het fantastiskt väder igår. Solsken, vindstilla, fågelkvitter & vitsippor.
Zingo doppade tassarna & njöt lika mycket som matte av promenaden.


På dagen var det dags för spa för Zingo. Nu är han nyklippt & vårfin :-)

Så skönt :-)

Ha en fin onsdag! ❤️

11 kommentarer:

  1. Jaaa underbara Vååår ♡ ...
    Naw,sötaste Zingo doppade tassar hihi

    /Nosåuss & Kram!

    SvaraRadera
  2. Aja baja! Du skulle ju inte promenera! Ser du framför dig hur jag hötter med fingret mot dig? :-D Men jag förstår att det inte är lätt när ingen annan kan gå ut med Zingo, men då får du gå kortisar bara! ♥
    Vad gott det där med potatisen lät, blir sugen :-) Hoppas du har en fin onsdag! Kram! ♥

    SvaraRadera
  3. Tänk va mycket man kan hitta när man ska röja. Saker man inte ens visste att man hade eller har saknat. Tänker ibland när jag har flyttat att jag ska rensa när jag packar upp för jag har inte orkat vid packning men det gör man ju aldrig så jag har xx antal lådor med innehåll som är okänt :) - vädret - ja riktigt härligt och spanjoren var som sagt modig och gick en bra bit ner i vattnet. Har också sett det där potatisrätten i våffeljärnet och vill prova - lite langos likt. Må gott

    SvaraRadera
  4. Så söt han blev, Zingo, när han klippt bort lite päls. Skönt kan jag tro.

    SvaraRadera
  5. Kikar in och säger hej !
    Fina bilder och så sööööt hund
    mvh monika

    SvaraRadera
  6. Älskar att han fortfarande heter kodnamnet.=D

    Våren! Den bästa tiden, tycker jag.

    Kram Åsa (wessand.blogg.se)

    SvaraRadera
  7. Skönt att röja lite ibland och visst har våren kommit fast det idag är lite grått väder.

    SvaraRadera
  8. Perfekt att ha såna hjälpredor som dessutom får motion på köpet :-)

    SvaraRadera
  9. Fint väder har också vi haft. Men nu i helgen kom regnet....idag regnar det o är mulet väder...+3 grader
    Ha en bra måndag

    Kram

    SvaraRadera
  10. Trevligt ni har haft med härliga middagar tillsammans :-).

    Det lät spännande med potatisen i våffeljärnet!!

    Är det snart dags för flytten? Skulle ni flytta långt eller det var rätt nära?

    Här skiner solen till och från idag men det blåser, så det är inte alls skönt.

    Ha det gott, Vicki

    SvaraRadera
  11. Vilka fina bilder på ett vårligt och soligt Knorren :-)

    Och Zingo ser ju ut som en helt annan hund efter att han har varit på Spa. Skönt för honom att få bort lite päls :-)

    Det är ju helt otroligt vad mycket man kan hitta när man röjer och rensar. Kul för dottern att hitta att det fanns innehåll kvar i vissa av lådorna :-)

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis