onsdag 27 april 2016

Varför finns du??

Migrän... Varför finns du?

Ge mig en enda bra sak med migrän?
Skulle vara den sköna känslan när den försvinner... ;-)


Vaknade lördag morgon, trött & kände pmsen spruta ur öronen... Trevliga mickis :-D
Maken tog tag i ngr saker i hemmet & sen tog vi en promenad med Zingo. Då blev jag äckligt varm & sen smällde det till i huvudet... Ja inte bara i huvudet utan man blir illamående skakig & ja man får nästan som magsjuka & vänster öga hade jag kunnat plocka ut.. Tog en imigran nässpray & det blev aningen bättre... Vi 16 fick jag ta nästa nässpray & sen klarade jag av att äta lite, kolla på tv men redan klockan åtta skrek kroppen.. GE UPP!!!!!
lite massage fick jag & sen gick jag inte upp förrän på söndag...
Då mådde jag helt ok.. Lingonveckan började & då tyckte väl kroppen att den lika gärna kunde vara lite medgörlig... det räckte med lite illamående & men det har jag varit i en hel vecka nu.. Känner nog lite stress när det är halvkaos omkring mig.... Grejade det jag orkade här hemma.. Tisdag vaknade jag igen med MIGRÄN! Vad VILL DEN MIG? Denna gång över höger öga... Skönt med variation... ;-)
Så det blev en dag med 2 doser imigran & det minst sagt irriterande beskedet att nu har jag hämtat ut den sista imigranen som finns i hela trollhättan med omnejd.... Är även restad i istort sett resten av sverige... till JUNI!!!! WHAT!!
Har ngr doser kvar & de tänker jag hålla hårt i.....

Jag orkade inte ett smack igår & lever i flyttkartonger.. svårt att slappna av i röran.
Dottern började packa ur köket :-)
Jag har packat ur ännu mer idag....

För Idag känner jag mig ok :-)
NU JÄKLAR ÄR INTE MIGRÄNEN VÄLKOMMEN TILLBAKA MER! Iaf INTE innan flytt!


På fredag får vi nycklarna.... om inte det oxå ska strula... nu har jag ju varit väldigt samarbetsvillig med hon som bor där så jag känner mig ganska säker på min sak... Annars blir det ÅKA av...
På fredag kommer sonen hem & dottern & kodnamnet...
kan nog bli lite påbörjad flytt redan på fredag.
På lördag förmiddag går stora flyttlasset. P kommer med sin stora bil så det ska nog gå smidigt :-)
Zingo ska vara hos "mormor&morfar" & "farmor" skulle fixa mat till oss :-)

Blir nog konstigt för Zingo som bott hela sitt liv här att vänja sig med det nya. Men jag tror att får vi bara lite ordning hemma innan han anländer så kommer han säkert trivas... Där matte finns där är det bra :-)

Återkommer med uppdatering om någon vecka eller så & då ska jag försöka hinna hälsa på


ha det bäst! <3

1 kommentar:

  1. Åh, vad jobbigt. Och just då så klart. Har ju via instagram sett att det ordnade sig ändå men ändå tröttsamt.

    Åsa (wessand.blogg.se)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis