måndag 16 maj 2016

Glädje & sorg...

Nu har vi bott här i 2v & jag trivs redan jättebra :-)
Det gör maken oxå...

Nu väntar vi bara på golvläggare till köket & målare till hall, v-rum & dotterns rum, som ska göra sista finishen så kommer detta bli suveränt...
Förra veckan var det fantastiskt väder så då passade vi på att njuta på altanen & i loungen ;-)


Körde en grillinvigning på Kristihimmelsfärds då dottern & han med kodnamnet bjöd in sig på grill.
Skålade in det nya boendet med årets första mojito :-)

Vi har varit en liten sväng på Ikea & köpt ngr grejer som vi behöver. Bland annat en herrbetjänt som jag har i sovrummet.

Vi har satt upp lite tavlor & hyllor i de rummen som inte ska tapetseras & vi har satt upp lampor i taken.

Sen snurrar det för fullt i huvudet hur jag ska fixa & dona när allt är klart... :-)

Dottern & kodnamnet har varit på bröllop & sonen har börjat på sitt nya jobb

I torsdags våldgästade kodnamnet & dottern mig på dagen & hade med sig lunch. Vi grillade högrevsfärsburgare. Så gott :-)

Dottern & kodnamnet har varit på lägenhetsvisning.. Så nu blir det nog snart flytt på riktigt för dottern :-)

I helgen har vi tagit det lugnt & vi har ätit gott.

Maken har spelat golf i regnet & vi har titta på Lets Dance & äntligen fick Tomas Wassberg lämna... Nästa vecka blir det spännande när både Bianca & Elisa danasar final. Jag håller på Bianca :-)
Sen har vi gjort som många andra....kollat melodifestivalen... Fel låt vann... men det visste ni ju redan...

De sista veckorna har oxå bjudit på tragedi & sorg... En av mina kompisars son dör hastigt endast 24år gammal... Han drabbas av akut sjukdom & somnar in i sin säng. Kvar blir föräldrar, syskon släkt vänner & hans 2,5-åriga dotter...
Igår fick jag oxå veta att en av mina kusiner mist sin 17-åriga son i en brand...
Så livet är inte rättvist...
Det måste vara bland det värsta man kan göra... förlora sitt eget barn....



Ta hand om er... Tills vi hörs igen <3

7 kommentarer:

  1. Livet bjuder tyvärr på så mycket som man inte önskar och det är så tragiskt oavsett men när det också är unga människor gör det extra ont - dom hade ju hela livet framför sig så det är tufft.

    Och va fint ni har det. Vilken lounge!! Ser jättemysigt ut med skog intill så där måste ju Zingo också trivas. Ska ni hängna in med litet staket så han kan vara lös men det kan han kanske vara ändå? Det är det bästa med min lägenhet - ja förutom att den är trivsamt planerad - att vi har den stora trädgården och vovven kan vara lös ute. Och det är skönt med skog så man inte har grannar som tittar in från sin balkong. Ser fram emot fler foton på hur ni bor :) Må Gott

    SvaraRadera
  2. Usch, livet kan ju ändra sig så fort! Fy så hemskt!
    <3

    Åsa (wessand.blogg.se)

    SvaraRadera
  3. Va mysigt ni har fått det. 😀
    Usch o fy livet är verkligen inte rättvist.

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  4. Ja, det måste vara det värsta man kan vara med om.... Fruktansvärt.

    Vad fint ni har det! Förstår att du trivs :-) Vad söta de är tillsammans dottern och kodnamnet. Det kanske blir bröllop där snart med? :-D
    Hoppas att du har en bra onsdag. Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  5. Härligt när man trivs med det nya :-). Ni verkar ha stor uteplats?

    Ha det gott,Vicki

    SvaraRadera
  6. Ser så mysigt ut i ett nya boende. Det blir bra.

    Det är jobbigt att förlora en annhörig särskilt sitt eget barn.
    Jag förlorade själv min bror i en tågolycka 1986. Han blev bara 24 år.
    Det är väl meningen med det som sker men.........livet är inte rättvist.

    Kram fina du😍

    SvaraRadera
  7. Ser fint ut i det nya. Skönt med uteplatsen de dagar som varit nu ett tag.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis