onsdag 8 juni 2016

Kalasat o vårdat o renoverat

Nu har jag blivit 47
Maj Gadd :-)
Nu går der bara utför.... ;-) 
Vi firade detta med att ungdomarna kom hem o kalasade 
Jag fick fina presenter :-) 

Vi har haft ngr minst sagt jobbiga veckor med sjukdom.. Maken har varit görförkyld o dottern har varit ordentligt sjuk 
Hon fick vad man tror ett gallsten eller inflammation i gallvägarna en natt för ngr veckor sedan. Efter ett besök på akuten fick hon medicin och var hemma o var dålig i 5 dagar. Sen jobbade hon ett antal dagar men sen blev hon akut sjuk igen o har varit i så dåligt skick att hon varit här hemma för att få omvårdnad. Har sovit 18h/dygn.. Under tiden hon var som sämst körde vi renovering här.... Stök o bök. Grejer överallt, inplastade möbler & papp på golven
Men det blev fint med nya tapeter o lite färg. På måndag kommer golvläggaren :-)  Nu är dottern frisk och tbx på jobbet o vi hoppas att det håller. Hon väntar på att gå göra ett ultraljud på galla, lever & pancreas. 

I övrigt har vi kalasat endel... 
På morsdag var det kalas för barnens yngsta kusin. Jag hade gjort/beställt ett personlig Memory med kort på henne, på syskon, kusiner, föräldrar,morbröder, mormor&morfar mfl. Hon blev jätteglad För memory är det roligaste som finns 


Kodnamnet fyllde år o eftersom dottern var dålig så kom han hit o dottern bjöd på tårta 
Mamma o pappa kom hit o grattade mig ❤️
Vi har varit på kalas o träffat nästan hela Kodnamnets familj 
Det var en upplevelse för Zingo. De hade nämligen hund, katt, kanin & 2 hästar.
Trevlig kväll blev det med god mat, promenad o hundbad 



Det har blivit ngr timmar i solen sista dagarna oxå. Fantastiskt väder... 
På kvällarna har vi mest hängt i loungen :-D 
Man blir fruktansvärt trött av sjukdom, att agera sköterska, sol, värme,  renoveringskaos & kalas 😀

Ha det gott ❤️

8 kommentarer:

  1. Så jättejobbigt för din dotter . Hoppas det blir bättre.
    Haha....nog går det utför, och nästa år blir jag 50 år. Man fattar ju inte. Vart tog åren vägen?

    Jättefina bilder du visar från både det ena å andra.
    Kram från mig❤

    SvaraRadera
  2. Grattis! Skönt att det vae härligt väder vid firandet. 47 år, länge sedan ☺

    SvaraRadera
  3. Oj, det händer massor! Både roliga och mindre roliga saker.

    47 är ingen ålder! Än har vi 50år kvar. ;)

    Kram
    Åsa (wessand.blogg.se)

    SvaraRadera
  4. Så många trevliga firanden! Stort GRATTIS till dig! Och så farligt är det faktiskt inte att bli 47 - speciellt som du fortfarande är 46 i beskrivningen till höger... ;-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderar på att ändra till 45 :-P

      Radera
  5. Ja jösses vad ni har haft mycket omkring er med både positivt och negativt. Får hoppas det inte blir mer med dottern och att det var ett enstaka tillfälle. Men det verkar som ni trivs i nya lyan i alla fall. Härligt med bottenplan? Och kalas i mängder. Det som jag köpt till vovven är dental godis som ser ut som stora jordnötter - kolla in det hos mig :) MÅ Gott

    SvaraRadera
  6. Det händer mycket i ditt liv, dock får du ju klämt in ett blogginlägg, det är mer än vad jag får till... Livet ned heltidsjobb och tre små pojkar tar ut sin rätt...

    Kram🌺

    SvaraRadera
  7. Det händer mycket i ditt liv, dock får du ju klämt in ett blogginlägg, det är mer än vad jag får till... Livet ned heltidsjobb och tre små pojkar tar ut sin rätt...

    Kram🌺

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis