måndag 5 september 2016

September

Nu är sommaren slut... Det är September & trots att det är soligt och 20grader varmt känns det att hösten är här. 
Det är hög klar luft och solsken så man kan inte klaga ☀️

Semestrarna är över för detta år. Våran semester var bra. Lite smolk i bägaren men i det stora hela bra! 
Stugvistelsen blev härlig med solsken o en hel del blåst 
Dottern & han med kodnamnet var hos oss flera nätter o en helg lyckades vi få till när sonen, sambon & Memphis oxå var med. Så lyckat! 
Har en kul nyhet! 

Sonen o hans sambo har förlovat sig ❤️
Sista dryga veckan på semestern var vi hemma. Maken spelade golf som en galning. Kunde inte spela så mycket i stugan för min hälsena klarar inte av att gå i backen i stugan. Är en enormt brant back för att ta sig upp o det är döden för hälsenan... Testade en gång men aldrig mer.... Så jag var tvungen att ha bil för att kunna gå med Zingo. Bil till o från badet. Därifrån kunde jag sen gå en promenad eller solbada eller liknade o sen ta bilen upp för branta backen...  Nåja sista veckan spelade han varje dag o vissa dagar 2 rundor :-D 
Dottern & han med kodnamnet åkte en vecka till Bulgarien 
På sonens 25-års dag kom de hit för att lämna av katten. För de väntade en vecka i Grekland och för oss en veckas Memphis mys. 
Vi firade sonen rejält. Med kalas! Mina föräldrar & makens mamma var oxå med. 
Jag hade bakat potatobuns och gjort pulled chicken samt en tårta med nötbottnar och hallon. Allt var jättegott och lyckat och sonen körde hem och testade sin nya gps  han fått i present

Veckan med Memphis gick bra.. Han och Kakan, Zingos nya bästis hälsade nos mot nos. 
Kakan är en kastrerad hankatt som bor i vårt bostadsområde. Han har blivit förälskad i Zingo och kommer hit flera ggr om dagen för att få mysa med oss och Zingo. 
Han har VALT oss!
Efter att jag lagt ut ett inlägg på Fb med kort på katten skrev makens jobbarkompis "ser att ni har besök av Kakan, vår katt"
Vi har flera gånger ringt efter  husse som kommer o hämtar sin katt. Efter en halvtimme hör man mjauu (jag är tillbaka). Har aldrig tidigare träffat en så gosig och kärvänlig katt. Han är ute katt och kommer och går som han vill. Men han går hellre hit än hem & finns det hundmat i skålen så äter han gärna... 
Kakan och Zingo ❤️

När dottern o kodnamnet kom hem från Bulgarien hann de knappt landa i Sverige innan dottern blev sjuk... & som vanligt när hon blir sjuk så blir hon det rejält... Fruktansvärt ont i magen o hög feber
Efter besök på vct beslutadesen remiss till akuten. Det slutade med inläggning. Proverna visade en stadigt ökande kurva så man valde att operera. Man tig bort en förtjockad blindtarm & upptäckta att en stor cysta brustit i äggstocken... Det är nog detta som bråkat, var nog inte gallsten när jag fyllde år utan cystan som bråkade....
Så dottern har bott här hos oss o kurerat sig vecka och vi har haft "Bron" maraton :-D
Hann med att se både säsong ett och två. Nu är dottern ok igen och har börjat arbeta.
Förra helgen byggde maken staket runt altanen. Jag har börja höstpynta lite.. Behövs lite ljus om kvällarna o på dagarna får man njuta av det härliga vädret 

Ha det gott tills vi hörs igen ❤️

5 kommentarer:

  1. jösses vad det händer mycket hos dig :) kul med nyförlovade paret - grattis till dom. Och det där med kakan - ja det är ju fantastiskt men katter är ju mysiga och det är det jag gillar hos dom - inte förutsägbara som en hund kan vara och med hund och katt får man det bästa av båda världarna. Min katt är kastrerad men inte tusan är han kärvänligare för det mot andra - nej. Allt jag ser är mitt revir och det jag inte ser också tycks vara hans motto :) Hoppas nu att det får bli en frisk höst och att dottern nu inte åker på något mer. Men gott att få vara hemma hos mamma och kurera sig. MÅ gott och njut av härliga soliga höstdagar :)

    SvaraRadera
  2. Både bra och mindre bra nyheter...

    Kul för sonen! Och hans tjej, så klart.

    Hoppas det löser sig!

    SvaraRadera
  3. Hej, här kikar jag in. Försöker ta upp bloggandet igen med en ny blogg. Den gamla finns kvar och allt är överflyttat. Blogga tar ju mer tid, men det är synd att så många har slutat så jag tänkte gå lite emot strömmen.
    Har man både Insta o FB så står redan det mesta där, men ändå, blogga är mer som en dagbok och lite mer utförligt och kul att gå tillbaks till och titta.
    Hoppas att dottern får vara frisk nu och att allt är väl med er..
    Många kramar♥

    SvaraRadera
  4. Ni verkar ha haft en underbar sommar och semester !!

    Är det ni som har stuga? Vart?

    Ha det gott,Vicki

    SvaraRadera
  5. Härlig redogörelse av semestern. Hoppas det ordnar sig för dottern!
    Visst har det blåst mycket denna sommar!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis